همزمان با دهه فجر؛

برگزیدگان هشتمین جشنواره شعر دفاع مقدس فارس تجلیل شدند

مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره شعر دفاع مقدس «حماسه سپیداران» استان فارس برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ - 06February 2019

برگزیدگان هشتمین جشنواره شعر دفاع مقدس فارس تجلیل شدندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره شعر دفاع مقدس «حماسه سپیداران» استان فارس با حضور شاعران، هنرمندان و مسئولین چهارشنبه شب 16 بهمن ماه  در سالن گردهمایی نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی استان فارس واقع در پارک آزادی شهر شیراز برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ پاسدار «حمیدرضا گرامی» با گرامیداشت دهه فجر و و ایام دهه فاطمیه با بیان اینکه هنرمندان و شاعران به خوبی می توانند دستاوردهای رزمندگان دوران 8سال دفاع مقدس را به نسل های آینده منتقل کنند، اظهار داشت: اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس استان برگزار می شود که این جشنواره پیش کنگره شعر دفاع مقدس کشور است و مراسم پایانی بیست و یکمن کنگره ملی شعر دفاع مقدس  در روز 7 اسفندماه به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد.

وی همچنین اشاره‌ای به فعالیت‌ها و ماموریت های اداره کل حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس داشت و گفت: این اداره کل در حوزه های مختلف حوزه دفاع مقدس استان فعالیت دارد که از جمله های آن را می توان به ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، هنری و سینمایی، اسناد، امور روحانیت، زنان و دفاع مقدس و پیشکسوتان اشاره کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در ادامه نیز با بیان اینکه هشتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس با وقفه چند ساله امسال در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در شیراز برگزار می شود، افزود: این جشنواره در راستای اشاعه دستاوردها و رشادتهای رزمندگان دوران دفاع مقدس در قالب شعر به جامعه و نسل های آینده برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش ویژه این جشنواره  به سردار شهید «شیرعلی سلطانی شیرازی» اختصاص داشت که این شهید بزرگوار از جمله شهدای شاخص استان فارس، شاعر  و از محدود شهدای دفاع مقدس و دارای دفتر شعر می باشد و  از ارادتمند به امام حسین (ع) شناخته می شود که همواره آرزو می‌کرده که «بی سر» شهید شود و این جمله را می‌گفته «من شرم می‌کنم در روز قیامت در پیشگاه اربابم امام حسین (ع) سر در بدن داشته باشم». وی در عملیات «فتح‌المبین» در«شوش» با اصابت خمپاره‌ایی به سر، سرش از بدن جدا شد و به شهادت رسید.

تقدیر از برگزیدگان هشتمین جشنواره شعر دفاع مقدس فارس و چند تن از تلاشگران برگزاری این مراسم نیز به‌عنوان آخرین برنامه و با حضور مسئولان و خانواده شهدا برگزار شد.

اسامی شاعران برگزیده نیز به شرح زیر است:

زهرا نعمتی، مقام اول بخش جلوه‌های دفاع مقدس از شهر ارسنجان

جابر ترمک، مقام دوم بخش جلوه‌های دفاع مقدس از شهر قیروکارزین

حسین صادقی، مقام سوم بخش جلوه‌های دفاع مقدس از شهر شیراز

سمیه تورجی، مقام اول بخش کودک و نوجوان از شهر شیراز

فرزانه میرزاخانی، مقام دوم بخش کودک و نوجوان از شهر شیراز

هادی فردوسی، مقام سوم بخش کودک و نوجوان از شهر شیراز

سمیه کشاورز، تقدیری بخش کودک و نوجوان از شهر شیراز

سجاد حیدری قیری، مقام دوم بخش مقاومت ملل و مدافعان حرم از شهر قیروکارزین

دانیال بهادرانی، مقام سوم مقاومت ملل و مدافعان حرم از شهر جهرم

کوروش آریایی‌منش، مقام دوم بخش جنگ نرم از شهر لار

فرحناز حمزه، مقام سوم بخش جنگ نرم از شیراز

سید‌رضا موسوی‌تبار، تقدیری بخش ویژه (سردار شهید شیرعلی سلطانی) از شیراز

فاطمه فاضلی، تقدیری بخش ویژه (سردار شهید شیرعلی سلطانی) از شیراز

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار