وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

میدان رسانه را نباید خالی کنیم/دعوت رهبری به حضور مؤثر جوانان در شبکه‌های اجتماعی

«محمدجواد آذری‌جهرمی» گفت: میدان رسانه را نباید خالی کنیم، مقام معظم رهبری جوانان را به حضور مؤثر در شبکه‌های اجتماعی دعوت کردند این در حالی است که منافقین و سلطنت‌طلبان که کشور ما را به خاک و خون کشیدند، به نفع دشمنان ملت تبلیغ می‌کنند.
کد خبر: ۳۳۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴ - 06February 2019

میدان رسانه را نباید خالی کنیم/دعوت رهبری به حضور مؤثر جوانان در شبکه‌های اجتماعیبه گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «محمدجواد آذری‌جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری استان سمنان اظهار داشت: از هجمه دشمنی‌های استکبار جهانی در این دهه‌ها کاسته نشده است و مردم ایران با ایستادگی مشکلات را پشت سر گذاشتند.

وی افزود: ظاهر مراحل دشمنی‌های استکبار جهانی سخت بود و از جنگ تحمیلی تا تحریم‌های اقتصادی که بر مردم کشور تحمیل شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هر مرحله از مشکلات عبور کردیم و رشد قابل‌توجهی پیدا کردیم و امروز عصر فناوری اطلاعات است که اقتصاد دنیا در این شرایط در حال شکل‌گیری است.

آذری‌جهرمی بیان کرد: انقلاب صنعتی چهارم و عصر دیجیتال در جهان فراگیر شده و امروز اقتصاد در حوزه فناوری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: کشوری مانند هندوستان از پنج تریلیون دلار درآمد ناخالص ملی خود برای دهه گذشته یک تریلیون دلار آن را به درآمدزایی در حوزه دیجیتال اختصاص داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: امام خمینی (ره) با برقراری ارتباطات در دل‌ها رسوخ کردند و ایشان با استفاده از ابرازهای آن زمان توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند.

آذری‌جهرمی با بیان اینکه میدان رسانه را نباید خالی کنیم، تأکید کرد: رهبری جوانان را به حضور مؤثر در شبکه‌های اجتماعی دعوت کردند و منافقین و سلطنت‌طلبان که کشور ما را به خاک و خون کشیدند، به نفع دشمنان ملت تبلیغ می‌کنند.

وی افزود: باید بگذرایم جوانان جواب این دشمنان را بدهند و نمی‌شود این افراد در شبکه‌های اجتماعی دشمنی کنند و ما در صدا و سیما جوابشان را بدهیم، مگر صدا و سیما مخاطب جهانی دارد؟؛ باید در شبکه‌های اجتماعی جوابشان را داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در 40 سالگی انقلاب مخالفت با رسانه‌های نوین و انحصار رسانه را کنار بگذاریم، گفت: طبیعی است که هر فضایی مخاطرات خود را دارد؛ اما باید نسبت به موضوع تدبیر کرد و با برنامه وارد میدان شد.

آذری‌جهرمی عنوان کرد: نمی‌توان با تفنگ برنو به جنگ اف 14 رفت و باید فضای جدید رسانه‌ای را در کشور تقویت و از ظرفیت رسانه‌های قدرتمند خودمان استفاده کنیم.

وی با تأکید بر دوری از دعواهای سیاسی در کشور، گفت: سال‌هاست در رابطه با انرژی هسته‌ای و حقوق بشر در ایران دشمنان هجمه کردند؛ در حالی که دشمنان در یمن و دیگر کشورها در حال جنایت هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: مردم ما دلبسته به انقلاب اسلامی هستند و مردم ما به وطن و دین‌داری غیرت دارند و اگر کسی به ایران توهین کند، رگ غیرتمان بالا می‌زند.

آذری‌جهرمی تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات مردم ما پایبند به انقلاب و نظام هستند و باید از فضای مجازی استفاده بهینه و مبانی استفاده از آن را ساماندهی کنیم.

وی اظهار کرد: رهبری برای استفاده از شبکه‌های مجازی فرمودند که همه ما باید پیشگام شویم و با غیرقانونی نشان دادن فضای مجازی مشکل برطرف نمی‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 17 درصد از دانش‌آموختگان دانشگاهی در حوزه آی.سی.تی هستند و این یعنی ظرفیت بسیار بزرگ که باید از آن استفاده کرد.

آذری‌جهرمی ادامه داد: شاخص فناوری اطلاعات استان سمنان در کشور دوم است؛ پس ظرفیت‌های خوبی در این منطقه وجود دارد و در این یک سال 143 سامانه نسل سه و چهار در استان راه‌اندازی شده است و به بیش از 200 روستا اینترنت می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: شاخص ما در توسعه دولت الکترونیک باید ایجاد اشتغال باشد و باید موانع پیش پای جوانان را در بخش فناوری اطلاعات برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار