فرمانده پایگاه شکاری شهید «حسینی» بیرجند:

امام خمینی بدنه ارتش را از سران وابسته و فرماندهان اجنبی جدا کرد

«محمدرضا بهرام نژاد» با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب، رهبری بی‌بدیل و هوشمندانه امام خمینی بوده است، گفت: از جمله تدابیر حکیمانه امام خمینی این بود که بدنه ارتش را از سران وابسته و فرماندهان اجنبی جدا کرد.
کد خبر: ۳۳۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ - 06February 2019

امام خمینی بدنه ارتش را از سران وابسته و فرماندهان اجنبی جدا کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمدرضا بهرام نژاد» فرمانده پایگاه شکاری شهید حسینی بیرجند امروز در دیدار جمعی از پرسنل نیروی هوایی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: بیعت پرسنل نیروی هوایی در روز 19 بهمن 57 با امام خمینی پیشینیه ای چندین ماهه دارد.

وی افزود: در پایگاه های مختلف، پرسنل نیروی نیروی هوایی تلاش می کردند که نشان دهند همراه ملت و در رکاب مقام عظمای ولایت حضور دارند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حسینی بیرجند با اشاره به اینکه مهمترین عامل پیروزی انقلاب، رهبری بی بدیل و هوشمندانه امام خمینی بوده است، گفت: از جمله تدابیر حکیمانه امام خمینی این بود که بدنه ارتش را از سران وابسته و فرماندهان اجنبی جدا کرد.

بهرام نژاد یادآور شد: اقدامات فرماندهان ارتش تمامی سطوح را تحت تاثیر قرار داد و با علنی شدن مخالفت کارکنان ارتش به اشکال مختلف، کم کم مخالفت هایی در مکان های مختلف علنی شد و طولی نکشید که کارکنان پایگاه هوایی همدان در واکنش به اقدامات رژیم با اعتصاب غذا مخالفت خود را علنی کردند.

وی عنوان کرد: در آن برحه از زمان این اقدام شجاعانه در پایگاه هوایی شهید «نوژه همدان» به سرعت در سایر پایگاه ها، ایستگاه ها و پادگان های نیروی هوایی گسترش یافت و اعتصاب غذا و اعلام هبستگی و صدور اعلامیه در بین کارکنان در سطح وسیعی گسترش یافت و بخشی از آن موجب تقویت روحیه مردمی و سرخوردگی و ناامیدی سران ارتش شد.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حسینی بیرجند متذکر شد: با خروج شاه از ایران برای آمریکایی های مشخص شد که گروهی از سران ارتش با انقلابیون هستند و برخی از نظامیان رده های پایین به جناح انقلابیون ملحق شدند.

بهرام نژاد گفت: در 30 دی 57 گروهی متشکل از 50 نفر افسر، همافر و درجه دار پایگاه هوایی بندرعباس با راهپیمایی در محوطه پایگاه با کارکنان همدان و دزفول اعلام همبستگی کردند و قطعنامه ای در هفت ماده تصوب کردند.  به دنبال بسته شدن فرودگاه به روی امام خمینی تعداد زیادی پرسنل نیروی هوایی در روز 4 بهمن 57 در راهپیمایی در تهران شرکت کردند.

وی تصریح کرد: ادامه درگیری های نیروهای گارد برای بیشتر ارتشیان غیرقابل قبول بود و پس تظاهرات، تعداد زیادی از کارکنان پایگاه های مختلف با هواپیمایی c130 به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حسینی بیرجند یادآور شد: امام خمینی در روز ورودشان در بهشت زهرا از این حرکت نظامیان تشکر و حمایت کرد.

بهرام نژاد به اعلام اینکه پنجشنبه 19 بهمن 57 اوج فعالیت های انقلابی کارکنان نیروی هوایی بود، گفت: صدها تن از این افراد ملبس به لباس نیروی هوایی به مدرسه رفاه رفتند و با امام خمینی دیدادر کردند و مراسم ابراز وفاداری به امام با رژه نظامی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بیعت تاریخی نیروی هوایی با امام خمینی ضمن اینکه ضربه ای هولناک بر رژیم پهلوی بود، نقظه عطفی در تاریخ مبارزاتی مردم و نیز حیات ارتش به حساب می آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار