ادبیات پایداری، ظلم و ستم حاکمان را بیان می‌کند

«علی نوری» گفت: ادبیات پایداری، ظلم و ستم حاکمان را بیان می‌کند و انگیزه مردم در برابر ظلم و امید به پیروزی را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۳۳۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ - 06February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «علی نوری» مدیرگروه ادبیات و عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان، امروز چهارشنبه (17 بهمن) در نشست نقد کتاب «بلدچی» که با حضور «فرشته طهماسبی» مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان، «اسماعیل سپهوند»، «محمدتقی عزیزیان» مسئول سازمان ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و جمعی از رزمندگان و نویسندگان استان لرستان در کتابخانه الغدیر اداره کل ارشاد اسلامی «خرم آباد» برگزار شد، اظهار داشت: ادبیات پایداری دارای جنبه های متفاوتی است و یکی از جنبه های آن، جنبه انسانی است.

وی با بیان اینکه ادبیات پایداری دارای دو بخش ادبیات و پایداری است تصریح کرد: ادبیات شامل هر اثری که زیبا، عاطفی و تاثیرگذار باشد.

نوری افزود: پایداری دارای معانی گسترده ای است و ادبیات پایداری را می توان از دوران ایران باستان مشاهده کرد.

مدیرگروه ادبیات دانشگاه لرستان با اشاره به دستان اصحاب کهف در قرآن گفت: این داستان که روایت شرح حال عده‌ای که علیه ظلم و ستم برخواسته‌اند نمونه بارز ادبیات پایداری است.

نوری ترسیم حال و روز مظلومان و ستایش آزادی و آزادگی را اساس ادبیات پایداری دانست و افزود: ادبیات پایداری، ظلم و ستم حاکمان را بیان می کند و عرفان نیز نمونه ادبیات پایداری است چرا که در آن با هوای نفس مقابله می شود و مانند قهرمان حماسه، در نبرد است.

وی با بیان اینکه ادبیات پایداری رویکردی انقلابی دارد و بر مدار همگرایی ملی است اظهار داشت: ادبیات پایداری سیاسی و متحرک است و انگیزه مردم در برابر ظلم و امید به پیروزی را افزایش می دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار