لاریجانی در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی بخش مرکزی قم:

ملاک انقلابی بودن توجه به اقتصاد و معیشت ملت است

رئیس مجلس شورای اسلامی حفظ وفاق و وحدت و پیروی از مقام معظم رهبری را مهم توصیف کرد و گفت: در شرایط فعلی ملاک انقلابی بودن به شعار نیست بلکه ملاک توجه به اقتصاد و معیشت ملت است و مسؤولان باید برای مردم وقت صرف کنند.
کد خبر: ۳۳۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵ - 06February 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی لاریجانی عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی بخش مرکزی قم با اشاره به اینکه با انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم مشکل تامین آب بطرف شده شده است، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی 99 درصد شهر‌ها و 75 درصد روستا‌ها از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ایران در دوران رژیم شاهنشاهی با مشکلات و کمبود‌های بسیاری روبه رو بود و غیر از چند شهر باقی شهر‌ها و روستا‌ها در محرومیت کامل بودند، افزود: در آن زمان روزانه شش میلیون بشکه نفت به فروش می‌رسید و از این میزان مقداری چپاول شده و مقداری دیگر فروخته شده و به وسیله آن واردات انجام می‌شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام خمینی نگاهی ویژه به محرومان داشتند و با همین رویکرد در آغاز انقلاب شاهد شکل گیری جهاد سازندگی بودیم، افزود: قبل از انقلاب حدود 200 کیلومتر جاده آسفالت وجود داشت و این در حالی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این میزان به حدود 100 هزار کیلومتر رسیده است.

وی وحدت و پیروی از رهبری را کلید توسعه کشور در 40 سال اخیر دانست و بیان کرد: در زمانی که ما در کشور شاهد وفاق و وحدت بودیم توانستیم به موفقیت‌های زیادی دست یابیم و امروز هم وحدت و پیروزی از رهبری نقش مهمی در پیشرفت کشور دارد.

لاریجانی با بیان اینکه بر خلاف تصور برخی افراد آمریکایی‌ها به دنبال مذاکره با جمهوری اسلامی ایران نیستند بلکه آن‌ها دنبال ماجراجویی هستند، تصریح کرد: ملت ایران عزت و غیرت ملی را انتخاب کرده و دشمنان هم به همین دلیل به دشمنی با این نظام می‌پردازند.

وی استقلال سیاسی ایران در 40 سال اخیر را ارزشمند توصیف کرد و یادآور شد: اداره کشور به وسیله مشارکت مردم در انتخابات محقق می‌شود و رهبری، مجلس، دولت و وزرا به صورت مستقیم و غیرمستقیم از سوی مردم انتخاب می‌شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دستیابی ایران به تکنولوژی‌های نو، انرژی هسته‌ای و صنایع نظامی را ستودنی توصیف کرد و افزود: در حوزه نظامی و دفاعی شاهد انجام اقدامات چشمگیری در کشور هستیم و دشمنان نیز به همین دلیل اظهارات گستاخانه‌ای را مطرح می‌کنند.

وی حفظ وفاق و وحدت و پیروی از مقام معظم رهبری را مهم توصیف کرد و گفت: در شرایط فعلی ملاک انقلابی بودن به شعار نیست بلکه ملاک توجه به اقتصاد و معیشت ملت است و مسؤولان باید برای مردم وقت صرف کنند.

لاریجانی با اشاره به اینکه می‌توان با هوشیاری و دقت تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد، ادامه داد: کلید توسعه روستا‌ها ایجاد چرخه اقتصادی است و در این زمینه برای ایجاد چرخه اقتصادی و اشتغالزایی در سال گذشته 1.5 میلیارد دلار اختصاص داده شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها