مشاور رهبر معظم انقلاب در امور دفاعی:

انقلاب اسلامی نقطه عطف تحولات بزرگ جهان است

سردار حسین دهقان گفت: ملت ما همه جنبه‌های مثبت استقلال را در شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی می‌دید بنابراین این شعار را پیگیری کرد و انقلاب نقطه عطفی در تحولات بزرگ منطقه و جهان با شعار استکبارستیزی شد.
کد خبر: ۳۳۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳ - 06February 2019

انقلاب اسلامی نقطه عطف تحولات بزرگ جهان استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، سردار حسین دهقان امشب در جمع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان یزد در فرهنگسرای غدیر اظهار  داشت: ما چهلمین سال انقلاب را پشت سر می گذاریم و دشمنان ما اینطور برنامه ریزی کرده بودند که ملت ما امسال را نبینند و جشن ۴۰ سالگی انقلاب را برگزار نکنند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب قابل توجه است، افزود: ما وضعیت  حادی را پشت سر گذاشتیم، افرادی را از دست دادیم، نسل جدیدی رویش کرد که امروز ظرفیت عظیمی را در اختیار ملت گذاشته که مسیر آینده را قوی‌تر و پرشکوه‌تر طی کند.

دهقان با اشاره به دلایل سقوط رژیم ستمشاهی عنوان کرد: اصلی‌ترین علت سقوط این رژیم، جدایی نظام سیاسی یا حاکمیت سیاسی از ملت بود زیرا ملت پشتوانه ای برای نظام سیاسی نبود از طرفی گروهی شکل گرفته بود که بر مصادر امر نشسته بودند و خود را ارباب و مردم را رعیت می دانستند و هر آنچه در کشور بود به عنوان رانت در اختیار آنها بود و از مردم هم فقط اطاعت می خواستند و ملت فراموش‌شدگان این نظام سیاسی بودند.

وزیر دفاع سابق عنوان کرد: غارتگری، ظلم، تجاوز، تحقیر، سلب اعتماد به نفس ملی، خودباختگی و وادادگی نظام در مقابل نظام سلطه و وابستگی مطلق به نظام سلطه، سرافکنده در میان سایر کشورها و سرافراز در میان ملت، نمایندگی تام و تمام هر نوع فساد، فحشا و تعدی، در اختیار گرفتن یک نظام امنیتی در جامعه از ویژگی های رژیم ستمشاهی بود که همین ویژگی ها سقوط آنها را رقم زد.

وی تصریح کرد: شاید از همه اینها مهمتر به سخره گرفتن اعتقادات، باورها، ارزش ها و تاریخ این ملت بود و حاکم اصلی تا جایی پیش رفت که روحانیت را به عنوان ارتجاع سیاه و کمونیست را به عنوان ارتجاع سرخ مطرح کرد.

دهقان ادامه داد: شاه تلاش بسیاری برای جایگزینی فرهنگی در ایران کرد و میدان آزادی نمادی از مدرن شدن یا به عبارتی غربی شدن ایران بود و تلاش داشت تا در قالب دو موزه ایران قدیم و ایران جدید را به نمایش بگذارد و همه تلاش آنها این بود که با ایده های خود، کشور ما را یک کشور تمام عیار غربی کنند.

وی یادآور شد: آنها نه می‌خواستند کشور ما دارای نخبگان بزرگ علمی باشد، نه تولیدگر و نه در عرصه های مختلف پیشتاز و سرافراز باشد بلکه کشوری کاملا وابسته و مصرف کننده می خواستند و سیاست های آنها از جمله اصلاحات ارضی منجر به ضعیف تر شدن افشار ضعیف جامعه می شد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور دفاعی تصریح کرد: این رفتارها و سیاست ها نمی توانست مورد قبول مردمی با فرهنگ و تمدن اصیل و دارای اعتقادات قوی دینی باشد بنابراین انقلاب کردند زیرا ملت ما همواره به اصالت های تاریخی و فرهنگی و دینی خود پای‌بند بوده بنابراین همواره به دنبال حاکمیتی بود که مروج این اصالت ها و حافظ و نگهبان آنها باشد.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: استکبارستیزی به عنوان یک اصل اساسی در انقلاب ما مطرح شد زیرا نظام های سیاسی ما قبل از انقلاب به نوعی زیر سلطه کشورهای قدرتمند بودند و این سابقه ذهنی استعمار زدگی عقده ای بود که باید زمانی باز می شد و انقلاب این عقده را باز کرد.

وی تاکید کرد: ملت ما همه جنبه های مثبت استقلال را در شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی می دید بنابراین این شعار را پیگیری کرد و انقلاب نقطه عطفی در تحولات بزرگ در منطقه و جهان با شعار استکبارستیزی شد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور دفاعی ادامه داد: همین فضا و ایده و مکتب از همان ابتدای انقلاب دشمنانی را عیان کرد و این دشمنان به عرصه آمدند و به طور مشخص و علنی شروع به مبارزه با این ملت کردند و از آن زمان تاکنون روزی را سراغ نداریم که نظام سلطه برنامه ای علیه کشور و ملت و نظام ما نچیده باشد.

وی اظهار داشت: تمام اقداماتی که آنها کردند بر اساس و پایه براندازی بوده و اگر مروری بر این رویدادها داشته باشیم، می بینیم که هر کدام از آنها به تنهایی می توانست برای براندازی یک نظام کافی باشد.

دهقان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این نظام را با شادابی و پویایی حفظ کنیم، اولین چیزی که نظام و انقلاب ما را معنی دار می کند، دین اسلام و مکتب شیعه بوده و پس از آن ولایتی است که مردم باید از آن در راستای عمل به شعائر دینی تبعیت می کردند و ملت نیز به عنوان رکن سوم در این انقلاب حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر حفظ ارزش های انقلاب اسلامی تصریح کرد: ارزشهای ما باید حالت جوشان داشته باشد تا بتواند حرکت جدید به وجود آورد.

دهقان با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه اگر قرار است انقلاب حیات انقلابی خود را ادامه دهد، نباید اجازه داد که نا اهلان و نامحرمان بر مقدرات این نظام حاکم شوند، افزود: پیشکسوتان در عرصه انقلاب، جهاد و ایثارگری را نیز نباید به فراموشی بسپاریم.

وی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم گذر زمان گرد نسیان بر ایثارگری‌های این ملت بنشاند و خونی که در رگهای این جامعه ایجاد حیات می کرد، نباید سیاه شود و نباید در خم و چم دوران از ارزشها کاسته شود.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور دفاعی ادامه داد: اگر ارزشها دچار فرسودگی و سوء استفاده شود، منجر به ضد ارزش می شود و اگر در گذشته افرادی در مسند قدرت بودند که برای خدمت سر از پا نمی شناختند، امروز نباید به وضعیتی برسند که به عکس آن تبدیل شود یعنی به خود فکر کنند که این همان مصداق ارزش و ضد ارزش است.

وی خاطرنشان کرد: ایثارگران نباید در جامعه وامانده باشند و فرمانده ای که در طول دفاع مقدس در جبهه بوده امروز نباید دچار مشکلات معیشتی باشد زیرا نماد خوبی نیست و ممکن است عده ای بگویند کسانی که اینگونه از جان خود گذشتند و ایثار کردند، در این وضعیت هستند بنابراین سرانجام ما نیز همین خواهد بود که این نگاه آنها را مایوس از ایثار و از خودگذشتگی می کند.

دهقان اظهار داشت: اگر ایثارگران توسط کسانی که در مسند قدرت هستند مورد تکریم و تعزیز نه تنها به لسان بلکه به لحاظ معشیتی قرار گیرند، منزلت و جایگاه اجتماعی آنها حفظ می شود و دیگران نیز از قدم برداشتن در مسیر آنها دلسرد نمی شوند.

وی تاکید کرد: آنچه امروز در جامعه ما را رنج می دهد، عنصر فراموشی است، گذار زمان خود به خود کهنگی و نوعی بریدگی از گذشته به وجود می آورد و در چنین شرایطی هیچ حس برانگیزانندگی در میان افراد ایجاد نمی شود و این یک فاجعه است.

وزیر دفاع سابق خاطرنشان کرد: اینکه عده ای از ما آگاهانه خود را به فراموشی بزنیم، فاجعه ای بزرگتر است زیرا در این حالت حتما شرایطی بر ما گذشته که تلاش می کنیم آن را به یاد نیاوریم.

وی تصریح کرد: البته جریانی نیز وجود دارد که فراموشی ساز است و امام راحل نیز نسبت به این موضوع هشدار داده بودند زیرا این جریان می خواهد ایثارگری ها، تلاش ها، خون ها و ارزشها فراموش شود و چیزهای دیگری جای آن را بگیرد.

دهقان ادامه داد: بلایی که امروز گرفتار آن هستیم این است که یادمان رفته چرا انقلاب کرده ایم و یادمان رفته که چقدر هزینه برای این انقلاب دادیم و جریان فراموشی ساز نیز می خواهد از یادمان برود که این انقلاب با چه خون هایی پا گرفته بنابراین مدام بر این طبل می کوبد ادامه حرکت در مسیر انقلاب، برای کشور هزینه دارد.

وی اظهار داشت: در مسیر تداوم انقلاب، هوشیاری و بیداری لازم است که دشمن را اشتباه نگیریم در حالی که برخی به جای اینکه به عربستان و اسرائیل و ... حمله کنند به خودی ها حمله می کنند و این درگیر خود شدنها یعنی استهلاک.

دهقان با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم یأس، نا امیدی و فراموشی در جامعه ما مسلط شود، تصریح کرد: امروز یک عنصر برای تداوم انقلاب بیشتر نداریم و آن عملکرد انقلابی است و باید در صیانت از انقلاب، انقلابی عمل کنیم و آنچه برای ما محوریت و اصالت دارد این است که نگذاریم مسیر انقلاب و ارزش های انقلاب و آرمانهای امام و حرکت رهبری و سرمایه ایثارگران ما در جامعه کمرنگ شود و به سمت فراموشی برود.

وی عنوان کرد: متاسفانه امروز در جامعه خود کسانی را داریم که جنگ را ندیده اند اما آنچنان جنگ را تحلیل می کنند و فرماندهان آن را زیر سئوال می برند که دشمنان ما هم اینگونه عمل نمی کنند و ما نباید اجازه دهیم این ایثارگری ها استحاله شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها