توضیحات کمیته جست‌وجوی مفقودین در پی انتشار خبر عجولانه تفحص پیکر یک شهید

کمیته جست‌وجوی مفقودین در پی اعلام خبر کشف پیکر یک شهید دوران دفاع مقدس و برخی حواشی آن توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۳۳۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ - 08February 2019

توضیحات کمیته جست‌وجوی مفقودین در پی انتشار خبر عجولانه تفحص پیکر یک شهیدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، متاسفانه هر از چندگاهی در شبکه‌های مجازی تصاویری از تعدادی استخوان یا پلاک و ... بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه‌ ملاحظه‌ای توسط عوامل غیر متخصص از جمله گروه‌های مین زدایی منتشر می‌شود و مشکلات روحی و روانی زیادی را برای خانواده‌های شهدا به‌وجود می‌آورد.

اخیرا نیز پلاک متعلق به شهید «مسعود نداف» توسط گروه‌های مین زدایی کشف و متاسفانه بدون در نظر گرفتن ملاحظات قانونی، اخلاقی و اجتماعی تصاویر آن منتشر شد.

انتشار این خبر در شهر چالوس (زادگاه شهید نداف) و بالطبع مطلع شدن خانواده چشم انتظار شهید از این خبر آن هم از طریق شبکه‌های اجتماعی ناراحتی‌هایی را به همراه داشت از جمله این که چرا بعد این همه سال چشم انتظاری اینگونه باید مطلع شوند و حالا پیکر شهید کجاست؟ و چرا تحویل داده نمی‌شود؟ و سوالات متعدد دیگری از این دست.

پس از این اقدام بلافاصله نیروهای گروه تفحص شهدا طی تماس با مسوولین‌ مین زدایی ضمن اعتراض به این اقدام، درخواست کردند پیکر شهید بلافاصله به خانواده تحویل شود و اضطراب خانواده و مردم شهر به پایان برسد. ولی متاسفانه مشخص شد اصلاً پیکری کشف نشده و صرفاً با پیدا شدن پلاک، این خبر را منتشر شده است.

برادر پاسدار گل محمدی فرمانده قرارگاه میانی و تفحص درون‌مرزی کمیته جستجوی مفقودین به همراه نیروهای تفحص شهدا بلافاصله و شبانه به منطقه عزیمت کرده و موفق به کشف پیکر مطهر شهید مسعود نداف شدند.

پیکر مطهر شهید بزرگوار مسعود نداف شبانه به معراج شهدای تهران منتقل و پس از انجام‌ مراحل قانونی و شرعی، صبح امروز به شهر چالوس اعزام شد.

سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ضمن اعتراض به این نحوه عملکرد گروه‌های مین زدایی که متاسفانه برای چند مین بار تکرار شده است، یادآور شد که طبق‌ مصوبه شورای عالی امنیت ملی این اقدام‌ گروه‌های مین زدایی خلاف قانون بوده و این موضوع به جهت تکرار چند باره و عدم‌ توجه به تذکرات قبلی، این بار قطعا از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

طبق رویه جاری و ابلاغ شده به وزارت دفاع، گروه‌های مین زدایی موظف هستند در جریان‌ عملیات پاکسازی بلافاصله به محض رویت پلاک یا بقایای یک‌ پیکر با مسوولین تفحص که شبانه روزی آماده اقدام لازم هستند، تماس گرفته و خودسرانه حق هیچگونه اقدامی را در این خصوص ندارند.

پس از کشف شبانه پیکر مطهر شهید، سردار باقرزاده از این اقدام جهادی گروه تفحص شهدای جبهه میانی تشکر کردند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار