امام جمعه اردبیل:

حماسه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن جواب نه به دشمنان است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن تکلیف دشمنان در مقابله با کشور قدرتمند ایران اسلامی را مشخص خواهد کرد و جواب نه به دشمنان است.
کد خبر: ۳۳۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴ - 08February 2019

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، آیت الله «سیدحسن عاملی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: دشمن نتیجه یک سال تلاش لشکر جرار خود را در 22 بهمن تماشا می‌کند، این روز زمان آزمایش ملت ماست که آیا در صورت دخالت دشمنان، ملت ما با آنها همکاری می کند.

وی گفت: دشمنان این نظام 40 سال است از ملت ایران انتقام می‌گیرند و هر سال برنامه های خود را بر اساس 22 بهمن تنظیم می کنند، امسال ترامپ قصد استفاده انتخاباتی از برنامه «فشار حداکثری» خود دارد ولی هر چه فشار آورده چیزی دستش نیامده است.

امام جمعه اردبیل گفت: دولت آمریکا قرار بود مانع از جشن 40 سالگی انقلاب شود اما بعد از وقوف بر مقاومت ملت ما ادبیات آنها بتدریج عوض می شود ، مراکز تحقیقاتی آنها به دولت ترامپ پیشنهاد کردند که کاخ سفید باید شفافیت سازی کند که راهبردش در قبال ایران تغییر رژیم نیست بلکه یک معامله بزرگ است و در این مسیر باید پاداش های بیشتری برای ایران در نظر گرفته شود تا به معامله راضی شود.

وی افزود: ما قیمت بسیار گرانی برای این انقلاب پرداخت کرده ایم ، در جنگ تحمیلی 220 هزار نفر قربانی شدند، 17 هزار شهید ترور داریم و عجب اینکه همان تروریست ها دوست صمیمی جان بولتون و پمپئو هستند و آزادانه در پارلمان اروپا و آمریکا تردد می کنند و دولت های آمریکا و اروپا آنها را آن قدر از جهت مالی تامین کرده اند که به راحتی نمایندگان و دیپلمات ها را با پول می خرند و به همه رشوه های کلان می دهند.

آیت الله عاملی انقلاب ایران را سازنده ترین انقلاب دنیا از جهت عمران و توسعه با توجه به تحریم ها دانست و گفت: انقلاب ما مظلوم ترین انقلاب دنیاست، ما در راس 40 سالگی وقتی به گذشته نگاه می کنیم از شدت کینه ها، بغض ها، هجمه ها و توطئه ها متحیر می شویم.

وی تحمیل جنگ تحمیلی علیه ایران، اعمال شدیدترین تحریم های تاریخ، گرفتن قطعنامه علیه ایران از شورای امنیت، دبه آمریکا و اروپا از معاهده رسمی برجام و فعالیت 160 کانال هوایی، هزاران کانال اجتماعی و هزاران سایت اینترنتی علیه ایران اسلامی را از جمله توطئه های دشمنان ذکر کرد.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: دشمنان در سرنوشتی که برای ما می نویسند تمام مفاهیم سیاسی و قدسی را عوض کرده اند که هر کس با اسراییل نیست ، تروریست است و هر کس با اسراییل است، ولو حمام خون هم راه بیندازد و کرور کرور انسان هم بکشد، کشور دموکراتیک است.

وی نمونه این امر را اعلامیه 12 ماده ای اخیر اتحادیه اروپا ذکر کرد و افزود: وقاحت، بی شرمی، تحکم، زورگویی و اهانت در این اعلامیه موج می زند. اتحادیه اروپا به جای تشکر ، به ایران لقب تروریست داده ، منافقین با 12 هزار ترور در پارلمان آنها تردد دارند ولی ما تروریست شده ایم.

به گفته وی، در این اعلامیه ما را تهدید می کنند که حق ندارید از برجام خارج شوید اما یک کلمه نمی گوید چرا آمریکا از آن خارج شد و چرا اروپا به تعهد خود عمل نکرد؟ ، در این اعلامیه به ما دستور خلع سلاح موشکی می دهند در حالی که مخوف ترین سلاح ها را به همسایگان ما داده اند سلاح هایی که کشورهای عربی حتی کاربرد آن را نمی دانند و باید کارشناسان آمریکایی و اروپایی آن را بکار گیرند.

امام جمعه اردیبل همچنین با قدردانی از سپاه که این هفته از شهرک ساخت موشک های بالستیک نقطه زن رونمایی کرد، گفت: آنچه در مغز اروپایی ها و آمریکایی ها می گذرد قدم به قدم مرعوب و مجبور کردن ایران به تسلیم و بلکه به مرگ است ، ما اگر در برابر آنها با صلابت و قاطعیت ظاهر نشویم فزون خواهی آنها تمام نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار