امام جمعه تبریز:

کسانی که عشق به وطن و کشور دارند باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یابند

حجت الاسلام «آل هاشم» گفت: کسانی که عشق به وطن و کشور دارند باید در این راهپیمایی حضور داشته باشند و برنامه دشمن را ناکام بگذارد، از مردم آذربایجان هم دعوت می‌کنم با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند.
کد خبر: ۳۳۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ - 09February 2019

کسانی که عشق به وطن و کشور دارند باید در راهپیمایی 22 بهمن حضور یابندبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه اظهار داشت: خودم و شما نمازگزاران و تمامی مومنین را به تقوای الهی دعوت می‌کنم، سعی کنیم با رسیدگی به حساب نفس خودمان هم سود ببریم و هم از آن غفلت نکنیم تا زیان نبینیم.

وی ادامه داد: از جمله شاهدان روز قیامت خداوند، پیامبران، ائمه، عمل انسان، زمین و اعضای بدن است، در روز قیامت چشم، گوش و پوست انسان به چیزی که در دنیا عمل کرده‌اید شهادت خواهد داد.

امام جمعه تبریز گفت: انسان زمانیکه از اعضای بدنش به خاطر شهادت علیه او گلایه خواهد کرد؛ اعضای بدن چنین پاسخ خواهد داد که ما به اذن خداوندی سخن می‌گوییم که همه چیز را به شهادت در می‌آورد؛ البته باید توجه کنیم که گواهی اعضای بدن برای مجرمین و کسانی است که باید به عذاب الهی دچار شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تقارن ایام دهه فجر و شهادت حضرت زهرا(س) تاکید کرد: باید به خطبه‌های سیاسی این بزرگوار توجه کنیم، اینکه حضرت زهرا(س) از امام علی(ع) خواستند تا شبانه و بدون اطلاع دیگران دفن شوند به این دلیل بود که تا همیشه برای جهان این سوال ایجاد شود که ایشان چگونه به شهادت رسیدند و چرا شبانه دفن شدند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در بخش دیگری عنوان کرد: ۱۹ بهمن ۵۷ کار نیروی هوایی کمر طاغوت را شکست و تاثیر بیعت این کارکنان با امام(ره) ۳ روز مانده به پیروزی انقلاب در خنثی سازی کودتای آمریکا بسیار و در سرعت بخشیدن به انقلاب نقش بسیار زیادی داشت.

وی ادامه داد: نیروی هوایی با این عمل همیشه محبوب مردم ماند به طوریکه اگرچه مقام معظم رهبری هیچگاه روز جمعه دیدار ندارند به احترام آنان امروز با آنان دیدار کردند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به روز حفاظت اطلاعات و تشکیل کمیته‌های انقلاب ابراز داشت: حفاظت اطلاعات سپاه برای جلوگیری از نفوذ اجانب کار ویژه‌ای دارد و تشکیل کمیته‌ها نیز در ایجاد نظم خدمت زیادی کردند و نباید فراموش شود که چقدر این کمیته‌ها شهید دادند.

وی در خصوص برکات انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد: انقلاب اسلامی برکات زیادی دارد و همه بهتر از من می‌دانید،اما بعضی از این برکات گفته نشده است؛ به عنوان مثال ایجاد مکتب امام(ره)، احیای معنویت، ایفای نقش اصلی توسط مردم و بیداری اسلامی میان مسلمانان از جمله برخی از این برکات بود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: آزادی از سلطه ابر قدرت‌ها و نفی اردوگاه‌های شرق و غرب و احیای کرامت زن برکاتی است که از انقلاب اسلامی به دست آمد اما برای حفظ انقلاب تداوم راه امام راحل، اطاعت از رهبری و پافشاری روی اصول و ارزش‌های الهی و حفظ و تقویت ارتباط با خداوند ضروری است البته دولت نیز باید برای حل مشکلات اقتصادی مردم، حذف کامل فاصله طبقاتی و طرد فرهنگ غربی کاری کند.

وی در خصوص دلایل حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: دشمن دست به دست داده‌ تا چهل سالگی را کمرنگ نشان دهند و امسال با توجه به شرایط کشور راهپیمایی ۲۲ بهمن عرصه مواجهه با جبهه استکبار جهانی است، امسال هر فرد مسلمان ایرانی که بتواند در راهپیمایی حضور پیدا کند باید در راهپیمایی با هر سلیقه‌ای شرکت کند؛ کسانی که عشق به وطن و کشور دارند باید در این راهپیمایی حضور داشته باشند و برنامه دشمن را ناکام بگذارد، از مردم آذربایجان هم دعوت می‌کنم با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند.

این خطیب شهیر تبریز با اشاره به تشکیل دولت جدید لبنان گفت: دولت جدید لبنان تشکیل شد و این حاکی از پیروزی مجدد جبهه مقاومت است و به همین دلیل آمریکا از ترکیب کابینه و حضور وزرای حزب الله اظهار نارضایتی می‌کنند اما ما این حضور را به مردم لبنان تبریک می‌گوییم.

وی در خصوص سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا دوباره علیه ایران و دولت به ادعاهای واهی پرداخت و جمهوری اسلامی ایران حامی تروریست و رژیم رادیکال توصیف کرد اما افکار عمومی می‌دادند که ایران با بیش از ۱۷ هزار شهید ترور قربانی تروریست است. آیا جمهوری اسلامی ایران تروریست است یا برخی دولت‌های منطقه که آخرین تجهیزات را خریداری و بر سرکودکان و مردم بی پناه یمن آزمایش می‌کند؟

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حامی تروریست است یا آمریکا که سابقه حمایت از رژیم های دیکتاتور منطقه و جهان او را زبانزد خاص و عام کرده است؟ ایران حامی تروریست است یا اسرائل که صدها هزار فلسطینی را آواره، زندانی کرده و به شهادت رسانده است؟ اما جالب اینجاست که این حرفهای ترامپ با تاسف نمایندگان دمکرات مجلس سنا مواجه شد و بسیاری از آنان در حین سخنرانی سر خود را به تاسف تکان داده و حاضر به تشویق وی نشدند.

وی در پایان گفت: ضمن محکوم کردن ترامپ از افکار عمومی، مردم دنیا و وجدان‌های بیدار می‌خواهیم در خصوص این ادعاهای بی اساس بیشتر تامل کنند که ایران حامی تروریست است یا آمریکا و رژیم صهیونیستی.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار