فاطمه زهرا (س) محور امامت و ولایت و محل اتصال دریای نبوت و امامت است

حجت الاسلام «حسین غلامی» گفت: سخن گفتن درباره شخصی که مجهول‌القدر است بسیار سخت و سنگین است، فاطمه زهرا (س) محور امامت و ولایت و محل اتصال دریای نبوت و امامت هستند.
کد خبر: ۳۳۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳ - 09February 2019

فاطمه زهرا(س) محور امامت و ولایت و محل اتصال دریای نیوت و امامت استبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «حسین غلامی» یک استاد حوزه و دانشگاه در مراسم شهادت حضرت زهرا (س) امروز (شنبه) در «مسجد جامع» کرمانشاه در حضور خیل عظیمی از مردم برگزار شد اظهار داشت: سخن گفتن درباره شخصی که مجهول القدر است بسیار سخت و سنگین است، فاطمه زهرا (س) محور امامت و ولایت و محل اتصال دریای نبوت و امامت هستند.

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید که اگر همه درختان قلم شوند، هفت دریای جهان جوهر و جن و انس کاتب و مسئول نوشتن شوند هرگز کلمات الله را نمی‌توانند بنگارند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایاتی از امام هادی (ع) گفت: این کلمات الله که همه از احصاء و نوشتن آن و تبیین جایگاه از حیث فضائل عاجزند ائمه و در راس آن‌ها حضرت زهرا (س) هستند.

حجت الاسلام غلامی یادآور شد: امام صادق (ع) نیز در روایاتی اهل بیت را مظهر اسماء الحسنی و کلمات الله دانستند و صدیقه کبری (س) را اساس و مادر اهل بیت (ع) معرفی کردند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س) ریشه ولایت و امامت و در مرحله بالاتر پیامبر اکرم (ص) ایشان را‌ام ابی‌ها لقب داده بود که خداوند در حدیث قدسی در تفسیر‌ام ابی‌ها آورده است که‌ای پیامبر اگر تو نبودی عالم هستی را خلق نمی‌کردم، اگر علی (ع) نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود تو و علی را خلق نمی‌کردم.

این استاد حوزه و دانشگاه علت نامگذاری فاطمه (س) را طبق حدیثی ازامام صادق (ع) چنگ زدن به محبت آن حضرت بیان کرد و افزود: برای اینکه ذره‌ای از عظمت اهل بیت (ع) را بدانیم باید زیارت جامعه کبیره را زیاد بخوانیم؛ فاطمه زهرا (س) حجت خدا بر حجج الهی و اسوه‌ای برای تمام جوامع بشری است.

حجت‌الاسلام غلامی ادامه داد: امام علی (ع) بار‌ها به این موضوع اشاره داشتند که تمام خوبی‌های عالم را اگر می‌خواهید تصور کنید همه آن‌ها در وجود حضرت زهرا (س) است.

وی دین شناسی و عمل به دستورات دینی را یکی از زیباترین جلوه‌های الگوگیری معرفی کرد و بیان داشت: ۷۰ دعا، ۲ خطبه و احادیثی که از آن حضرت به ما رسیده یک گنجینه بسیار گرانبهایی است که نشان از عظمت آن بزرگوار دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه اذعان داشت: یکی از زیباترین معارف ما توسط اهل بیت در قالب کلاس تربیتی در دعا‌ها بیان شده است که یکی از آن دعا‌ها از حضرت زهرا (س) است که فرمود: «خدایا مصیبت من را در دینم قرار نده».

وی افزود: اساس و پایه در دنیا دین است که اگر دین درست شد همه چیز اصلاح می‌شود حال با این وجود ما چقدر دغدغه دین را داریم!

حجت‌الاسلام غلامی در ادامه با بیان روایتی از امیرالمومنین (ع) در خصوص تشریح فتنه‌ها از زبان پیامبر (ص) پرداخت و یادآور شد: پیامبر (ص) فرمود ند که یکی از فتنه‌هایی که پس از رحلت من گریبان جامعه اسلامی را می‌گیرد انحراف امت از ولایت و امامت و کنار گذاشتن مدیر است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: همچنین پیامبر (ص) فرمودند: امت من با سه چیز مورد امتحان قرار می‌گیرند که حب دنیا در راس همه خطا‌ها قرار دارد.

این مبلغ اعزامی از قم حب ریاست را از دیگر امتحانات الهی در حدیث پیامبر عنوان کرد و افزود: متاسفانه برخی از مسئولین با غرق شدن در زندگی اشرافی در این امتحان الهی رد شدند و با خیالی آسوده جلوی دوربین می‌گویند ماهی ۱۹ تا ۲۰ میلیون تومان می‌گیریم و ماشین شاسی بلند سوار می‌شویم و این یک مدیر در تراز انقلاب نیست.

وی اظهار داشت: این روز‌ها زیاد می‌شنویم که برخی می‌گویند انقلاب برای ما چه کرده؟ که این سوال از اساس غلط است.

حجت الاسلام غلامی یادآور شد: اگر انقلاب ما مبتنی بر دین و جزو آمال و آرزو‌های اولیاء خدا بود باید بگوییم ما برای انقلاب چه کردیم آیا وظیفه خود را درست انجام دادیم یا نه.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: انقلاب ما انفجار نور بود و تمام صحنه‌های ایدئولوژی و تفکرات مدرنیسم و لیبرالیسم و جبهه‌های فکری اندیشه غرب را یک به یک فتح می‌کند.

وی ادامه داد: اگر انقلاب در سال‌های اول فتح الفتوح کرد و حصر آبادان را شکست و خرمشهر را آزاد کرد امروز در آستانه چهلمین سال انقلاب عراق و سوریه را آزاد کرد.

حجت الاسلام غلامی افزود: وعده الهی روشن است و این انقلاب با این تفکر نورانی و استقامت ملت کار را به جایی خواهد رساند که این پرچم را به دست صاحب حقیقی آن امام زمان (عج) خواهد رساند.

وی با بیان اینکه سومین فتنه که پیامبر هشدار آنرا داده بود، توجیه کردن گناه است، گفت: متاسفانه حرام را با شبهه مخلوط می‌کنند، اسم ربا و نزول را معامله می‌گذارند، پارتی بازی و جناح بازی را خدمت به خلق معرفی می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: در سیره حضرت زهرا رفتارهایی، چون عبادت، احترام به همسر، توانایی رسیدگی به امور خانه و ... الگو‌هایی است که مختص به یک زمان و مکان خاص نیست بلکه در همه دوران نی توان از آن الگو گیری کرد.

وی اظهار داشت: حضرت زهرا (س) با تمام سختی‌ها و مصیبت‌ها در راه دفاع از ولایت و حق از جان خود گذشت و از امتحانات الهی سربلند بیرون آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار