بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 15

صرامی: مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزمی ملی است

مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر در کشور با پدیده مواد مخدر درگیر هستند، گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزمی ملی است.
کد خبر: ۳۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲ - 09November 2014

صرامی: مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزمی ملی است

حمید صرامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس گفت: ما در دفاع مقدس 220 هزار شهید و 500 هزار جانباز را تقدیم نظام کردیم. با توجه به اینکه در آن جنگ هشت ساله دشمن نتوانست به هدف خود دست پیدا کند هماکنون از طریق ابزارهای جنگ نرم هجوم خود را آغاز  کرده که این هجوم چیزی نیست جز مواد مخدر و روانگردانها.

وی ادامه داد: در این جنگ نرم تاکنون یک میلیون و 325 هزار نفر از بهترین منابع انسانی مان دچار اعتیاد شده اند. ما در این مبارزه بیش از سه هزار و 700 نفر شهید در مرزها و 12 هزار نفر هم جانباز داده ایم.

صرامی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با مخدر اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر یک جهاد بزرگ است. حضرت آقا اعتقاد دارند که ما در استمرار آن دفاع مقدس با یک جهاد جدید با عنوان مبارزه با مواد مخدر رو به رو هستیم.

وی گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر بر اساس مطالعات علمی که انجام داده به چند واقعیت رسیده است. واقعیت اول اینکه ما نیازمند آنیم که مردم آگاهی و مطلع نسبت به پیامدهای مصرف مواد مخدر داشته باشیم که در این رابطه در مدارس، دانشگاه ها و در سطح رسانه های دیداری و شنیداری مداخلاتی صورت گرفت اما کافی نیست.

مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: ما هماکنون در عصر فرا مدرنیته قرار گرفته ایم و نسل جوان و نوجوان ما داده ها و دیتاهای مختلفی را از طریق شبکه های ماهواره ای و سایت ها و دیگر رسانه ها به دست می آورند. ما برای اینکه بتوانیم در این جنگ رسانه ای موفق باشیم باید مهارت زیستن را در جوانان و نوجوانانمان افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه نوجوان و جوان ما در کنار اطلاع رسانی نیازمند نشاط اجتماعی است، گفت: اگر ما در سیاست های اجتماعی نشاط را مد نظر قرار ندهیم نوجوان و جوان ما به سمت مصرف مواد روانگردان و شیشه گرایش پیدا می کند. اینجا نقش حوزه های علمیه، روحانیت و... نقش بسیار بی بدیلی است. باید برای مبارزه با این منکر و اینکه نوجوان و جوان به یک نشاط اجتماعی برسد همه و همه برای ارائه یک الگوی صحیح سبک زندگی اسلامی ایرانی پای کار باشند.

صرامی گفت: در استمرار آن دفاع مقدس در جبهه جدیدی که در حوزه مواد مخدر و روانگردان ها باز شده همه باید شرکت کنند و ما نیازمند عزمی ملی هستیم. اگر همه با هم در این جنگ تمامعیار حضور داشته باشیم یقینا نسلی ایمن خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها