همسر شهید «رضا چراغی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

کاش بیشتر فرصت داشتیم تا در کنار شهدا بمانیم

همسر شهید «رضا چراغی» گفت: وقتی به عقب برمی‌گردم سرعت گذر زمان را احساس می‌کنم و می‌گویم کاش بیشتر فرصت داشتیم تا در کنار شهدا بمانیم و از آن‌ها خاطرات بیشتری داشتیم.
کد خبر: ۳۳۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ - 16February 2019

کاش از شهدا خاطرات بیشتری داشتیممراسم سالروز گرامیداشت شهادت شهید «محمد عبادیان» معاون پشتیبانی و تدارکات لشکر 27 محمد رسول الله (ص) هر ساله بر سر مزار این شهید در بهشت ثامن حرم مطهر امام رضا برگزار می‌شود. در این مراسم جمعی از خانواده فرماندهان دوران دفاع مقدس حضور یافتند و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را زنده کردند.

همسر شهید «رضا چراغی» از فرماندهان لشکر 27 محمد رسول الله در دوران دفاع مقدس در حاشیه این مراسم و در گفت‌‎وگو با دفاع‌پرس اظهار داشت: مدت آشنایی و زندگی ما در مجموع یک سال بود که در منطقه آشنا شدیم و در این مدت هیچ‌گاه فرصت رفتن به مشهد و زیارت را نداشتیم.

وی با اشاره به ویژگی های شهید عبادیان اظهار داشت: شهید عبادیان از شهدای شاخص و از فرماندهان لشکر 27 و از شهدای مخلص بود، تعریف ایشان را از دوستان شهید چراغی شنیده بودم.

همسر شهید چراغی احساس خود از حضور در بین خانواده‌های شهدا را این‌طور بیان کرد: زمانی که با خانواده‌های شهدا بر سر مزار شهدا می‌آییم و با این شهدا آشنا می‌شویم، می‌فهمیم این خانواده‌ها یادگاران دفاع مقدس هستند، انسان احساس می‌کند که شهدا زنده هستند و حضورشان به‌خوبی درک می‌شود من این حضور را به خوبی حس می‌کنم. همیشه از شهید چراغی می‌خواهم که ما را دعا کند تا ذره‌ای از راه ولایت و شهدا خارج نشویم. زمانی که خانواده‌های شهدا را می‌بینم، دوران دفاع مقدس برایم زنده می‌شود.

وی با اشاره به توقع شهدا از ما گفت: شهدا از ما توقع دارند که زینبی بمانیم و ائمه را الگوی خود قرار دهیم. همیشه به جوانانی که کنار ما هستند می‌گویم که زمان در حال گذر است، مراقب زمان‌های خود باشد. ما زنان امروز همان دختران 18 ساله دوران جنگ بودیم، زمان چنان به سرعت گذشت که می‌گوییم کاش بیشتر فرصت داشتیم تا در کنار شهدا بمانیم و از آن‌ها خاطره داشتیم.

یاد کردن از یک شهید یاد کردن از همه شهداست

همسر شهید «سعید مهتدی» از شهدای عرفه نیز درباره آخرین سفرش با شهید به مشهد مقدس، گفت: آخرین سفر ما به مشهد یک سال قبل از شهادت همسرم بود. سمیناری مربوط به فرماندهان سپاه برگزار شد که خانواده‌های شهدا در آن شرکت داشتند.

وی احساسش از حضور در بین خانواده‌های شهدا را این‌طور توصیف کرد: شهدا اهداف‌شان و خیلی از خصلت‌های‌شان مشترک بود، وقتی از شهیدی یاد می‌کنیم انگار از همه شهدا یاد می‌کنیم. در این جمع‌ها دردهای و احساس‌های مشترک وجود دارد و با حضور در آن احساس سبکی می‌کنیم و این توفیقی برای ماست.

انتها پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار