آیت‌الله کعبی:

تحریم‌های آمریکا را با حضور خیره‌کننده مردم در ۲۲ بهمن پشت سر می‌گذاریم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم ایران با هر سلیقه و گرایش و تنوع دیدگاه، به انقلاب عشق می‌ورزند و در راهپیمایی شرکت خواهند کرد.
کد خبر: ۳۳۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ - 10February 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس انقلاب اسلامی ایران را انقلابی توحیدی دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلابی است که اسلام رسول‌الله (صلی الله علیه و آله وسلم) را در عصر جاهلیت مدرن بازتولید کرد و در حقیقت اسلام ناب محمّدی بر پایه آموزه‌های اهلبیت و مبنای رهبری الهی، ولی فقیه و مرجعیت دینی این بار از ایران اسلامی طلوع کرد.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب، ایران مرکز اسلام و عزّت مسلمین قرار گرفت تصریح کرد: ایران مرکز اقتدار اسلامی و مرکز شکل‌دهی تمدن نوین انسانی و رشد و شکوفایی مادی و معنوی انسان‌ها شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این انقلاب در سطح جهان با نام خدا شناخته شده و این انقلاب انقلابی است که به نام خدا و در راه خدا و برای اجرای احکام خدا، با رهبریِ فقیهی سترگ به نام روح‌الله با الهام از اسلام رسول‌الله و پیوستن مردم به ولایت الله و رسول شکل گرفت و بدین طریق جریان حزب‌الله ایجاد شد و مناسبات طاغوتی به مناسبات توحیدی تغییر یافت.

کعبی با بیان اینکه در این 40 سال مردم مالک کشور شدند، خاطرنشان کرد: در دوران طاغوت، کشور طبق سیستم فاسد و وابسته به بیگانه و غارتگر رژیم پهلوی اداره می‌شد و درصدد بودند تا بازگشت به دوران قبل از اسلام را طراحی کنند.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب کشور در همه عرصه‌ها دست آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بود و منابع را در اختیار داشتند و در همه عرصه‌ها تصمیم‌گیر بودند. فرهنگ کشور را به بهایی‌ها سپرده بودند و بیگانگان، قبله نظام طاغوت بودند؛ امّا انقلاب اسلامی بر پایه اسلام و اراده مردم مناسبات نظام طاغوتی را به مناسبات استقلال و حکومت مردمی و دین‌باوری و خودباوری تبدیل کرد.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه قبل از انقلاب مصرف‌گرایی در خدمت عقب‌ماندگی کشور قرار گرفته بود، اظهار داشت: انقلاب با استعانت از خدا مصرف‌گرایی و عقب‌ماندگی را تبدیل به تولید اقتدار و ابتکار و پیشرفت همه‌جانبه کرد.

کعبی خاطرنشان کرد: مدیریت کشور در دست یک عده از انسان‌های بی‌اراده و فاسد و بی‌کفایت بود؛ امّا الان بحمدلله در رأس مدیریت کشور، مرجع تقلید توانمندِ شجاعِ مدیرِ مدبرِ حکیمِ فرزانه‌ای است که پرچم پیشرفت علمی و مادی و معنوی را در جهان به اهتزاز درآورده است.

وی با بیان اینکه مردم قبل از انقلاب در مناسبات زندگی به‌تدریج از دین فاصله گرفته بودند، گفت: انقلاب حضور دین در همه عرصه‌ها را تقویت کرد و دین‌داری در همه عرصه‌ها به میدان آورد و در مجموع انقلاب پایانی بود بر راه‌حل‌ها و مکاتب وارداتی به‌ویژه ناسیونالیست ترکی عربی و ایرانی. انقلاب، امت اسلامی را احیاء کرد و پیشران امت اسلامی برای تحقق اقتدار و رشد و بالندگی و شکوفایی شد.

عضو مجلس خبرگان افزود: در مجموع ارزیابی بنده از انقلاب این است که 40 سال پیروزی، 40 سال ابتکار، 40 سال عزت و عظمت و 40 سال صبر و پایداری، 40 سال پیروزی و 40 سال حرکت به سمت عدالت و پیشرفت، در کنار 40 سال توطئه داخلی و بین‌المللی برای براندازی نظام اسلامی.

کعبی ادامه داد: برآیند این توطئه‌ها این است که امروز ایران اسلامی قوی‌تر و آمریکا و رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر شده‌اند و همه محاسبات شیطان بزرگ نقش بر آب شد و در این 22 بهمن، ملت ایران راه‌پیمایی خیره‌کننده، میلیونی و اقتدارآفرین، عزّت آفرین و دشمن‌شکن خواهد داشت و پاسخی خواهند داد به یادوه‌گویی‌های ترامپ. البته حضور مستمر مردم در صحنه، همیشه اقتدار آفریده و این‌بار می‌توانیم با حضور مردم، تحریم‌های آمریکایی‌ها را پشت سر بگذاریم. مردم ایران با هر سلیقه و گرایش و تنوع دیدگاه، به انقلاب عشق می‌ورزند و در راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

وی، بازخوانی اهداف و شعار‌های انقلاب بعد از گذشت 40 سال برای شناخت انقلاب و پیشرفت‌ها و توقف‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد: موتور محرک مردم در شکل‌گیری انقلاب و تداوم آن، اسلام‌خواهی بود و اسلام مکتب انقلاب است و امام راحل بر اسلام‌خواهی و اجرای فقه و خدمت به محرومین، مستضعفین و عدالتخواهی و قانون‌گرایی و مبارزه با اشرافیت تأکید ویژه‌ای داشتند و همین اصول مورد توجه رهبر معظّم انقلاب است.

کعبی افزود: حاکمیت دین، عدالتخواهی، مبارزه با استکبار، رسیدگی به محرومین و تلاش برای ساخت امت اسلامی و وحدت و انسجام، اصول پایه‌ای انقلاب است که در سایه هدایت‌های امام و رهبری، پیشرفت‌هایی را به ارمغان آورده و همین خطر را باید ادامه دهیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار