«خط تماس» در قسمت‌های پایانی به غائله خلق ترکمن می‌پردازد

پخش «خط تماس» در سه قسمت پایانی این مجموعه وقایع مربوط به غائله گنبد که توسط چریک‌های فدایی اتفاق افتاد را روایت می‌کند.
کد خبر: ۳۳۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ - 10February 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محسن علی‌اکبری» تهیه‌کننده سریال «خط تماس» در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: شنبه، یکشنبه و دوشنبه‌شب (۲۰-۲۱ و ۲۲ بهمن) سه قسمت پایانی فاز اول این مجموعه تلویزیونی پخش می‌شود که در ارتباط با موضوع گنبد و غائله خلق ترکمن است که توسط چریک‌های فدایی درست‌شده بود، در این سه قسمت پایانی «خط تماس» به نحوه برخورد با این خلق که حدود پنج هزار هزار نفر بوده و در گنبد تجمع کرده بودند، می‌پردازد.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این افراد با نصیحت و صحبت به سمت گروه انقلابی گرایش پیدا می‌کنند و اسلحه‌ها را تحویل می‌دهند. بخش درگیر نیز با درگیری مسلحانه و پیروزی فرزندان انقلاب دستگیر می‌شوند.

این تهیه‌کننده بیان داشت: فاز اول مجموعه «نفوذ» با عنوان «خط تماس» در دهه فجر از آنتن شبکه یک سیما پخش شد و فاز دوم این مجموعه که چهل قسمت است با عنوان «نفوذ» طبق برنامه‌ای که معاونت سیما اعلام کند پخش می‌شود.

وی افزود: ما از اول مهر سال ۹۸ برای پخش مجموعه «نفوذ» آماده هستیم و پیشنهاد ما این است که چهل قسمت فاز دوم این مجموعه تلویزیونی از اول مهرماه ۹۸ تا ۱۵ آبان ۹۸ هم‌زمان با چهلمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی پخش شود.

علی‌اکبری در ادامه تأکید کرد: امیدوارم پس از اتمام پخش این ده قسمت با درایتی که از آقای دکتر میرباقری معاونت سیما می‌شناسیم با حل مشکلات پروژه «نفوذ»، فیلم‌برداری بخش پایانی این کار آغاز شود و باقی‌مانده سریال که در حدود ده قسمت است را تصویربرداری کنیم. این تهیه‌کننده باسابقه آماده‌سازی ۱۰ قسمت از مجموعه «نفوذ» برای پخش در دهه فجر هم‌زمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را کار سختی دانست و گفت: بخش مجزایی برای پخش این ده قسمت فیلم‌برداری کردیم تا بتوانیم روی آنتن باشیم و هم‌زمان با پخش سریال «خط تماس» گروه در استودیو‌های ساخت و موسیقی و لابراتوار‌های تنظیم رنگ و نور مشغول فعالیت بود تا کار به پخش شبانه برسد.

سریال «خط تماس» که بخش ابتدایی سریال «نفوذ» است، از شنبه (۱۳ بهمن‌ماه) از شبکه یک سیما پخش شد.

«خط تماس»، وقایع تاریخی انقلاب از بهمن ۵۷ تا فرودین ۵۸ در ۱۰ قسمت را روایت کرد. یکی از مهم‌ترین اتفاقات این برهه از تاریخ انقلاب، مسئله پیروزی دانشجویان مسلمان در ختم غائله گروهک تروریستی خلق ترکمن در گنبدکاووس است که توسط عناصر ضدانقلاب و تجزیه‌طلب طراحی‌شده بود.

سریال «نفوذ» به تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری و کارگردانی و نویسندگی جواد شمقدری در بهمن ۹۶ کلید خورد. این مجموعه تلویزیونی اتفاقات ۱۰ ماهه تاریخ انقلاب از بهمن ۵۷ تا آبان ۵۸ را نشان می‌دهد.

فصل دوم این مجموعه به حوادث حین گروگان‌گیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی می‌پردازد و فاز سوم هشت سال دفاع مقدس را در برمی‌گیرد. نگارش «نفوذ» بر اساس استناد‌های تاریخی صورت گرفته و این مجموعه در سه فاز تولید می‌شود.

سریال «نفوذ» به بازسازی بخشی از حوادث تاریخ کشور که کمتر به آن توجه شده می‌پردازد.

این مجموعه در کردستان، شهرستان گنبد، دانشگاه تهران، سایت کبکان، شهرک سینمایی غزالی و لانه جاسوسی در خیابان طالقانی تصویربرداری شده و به لحاظ حجم تروکاژ و CGI حدود ۴۰۰ دقیقه یعنی یک‌سوم زمان پروژه را به خود اختصاص داده است.

امین اسکندریان، کیمیا اکرمی، احمد نجفی، حمید گودرزی، رحیم نوروزی، علیرام نورایی، صالح میرزا آقایی، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، جلیل فرجاد، ماشاله شاه مرادی، کاوه سماک باشی، سید امیر حسام شجاعی، شیوا بلوچی، نجوا صاحب الزمانی، فاطمه بیگی، محمدجواد جعفرپور، جلال فاطمی، هوشنگ توکلی و امیرمحمد زند بازیگران ایرانی این مجموعه هستند.

سایر عوامل این سریال عبارت‌اند از: نویسنده و کارگردان جواد شمقدری، مهدی ارگانی مشاور و ناظر پروژه، محمود غلامی مجری طرح، عبدالحمید قدیریان مدیر هنری، روح‌انگیز شمس سرپرست گروه کارگردانی، حمیدرضا همتی مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان، هادی شلال وند مدیر تصویربرداری، شهریار بحرانی مدیر تدوین، مهدی اسدی تدوین، داریوش صالحیان طراح گریم، بابک اخوان مدیر صدابرداری، مجید علی اسلام طراح صحنه، داوود رسولیان طراح جلوه‌های ویژه میدانی، امیر کاملان و زرگر زرین جلوه‌های کامپیوتری، حسین کشاورزی جانشین مدیر تولید، علی علی‌اکبری دستیار تولید، اصغر جبارپور مدیر تدارکات، امیرحسین مدرس دستیار برنامه‌ریز، مهدی نبی زاده عکاس.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار