در چهلمین سالروز انقلاب گزارش کرد؛

المیادین: سینمای ایران بدون خشونت و برهنگی به سطح جهانی رسیده است

یک شبکه لبنانی با اشاره به چهلمین سالروز انقلاب اسلامی و برگزاری جشنواره فیلم فجر اعلام کرد که سینمای ایران بعد از انقلاب بدون بودجه هنگفت و تکیه بر خشونت و برهنگی، به سطح جهانی رسیده است.
کد خبر: ۳۳۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ - 10February 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، شبکه خبری المیادین لبنان، در ادامه پوشش اتفاقات چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، در گزارشی به تمجید از سینمای ایران پرداخت.

این شبکه لبنانی با اشاره به برگزاری سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، عملکرد سینمای ایران را ستود و اظهار داشت: زنان نیز در این سینما پیشرفت کرده‌اند و به طور میانگین ۱۰۰ فیلم در سینمای ایران تولید می‌شود.

در این گزارش آمده است، «سینمای ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای است به طوری که ده‌ها جایزه مشهور بین‌المللی را از آن خود کرده است و این در حالی است که بر خلاف سینمای مطرح جهان نه بر (ترویج) خشونت تکیه کرده نه بر بودجه هنگفت».

احمد البحرانی خبرنگار این شبکه در تهران با اشاره به جوایز بین‌المللی که فعالان سینمای ایران مثل «اصغر فرهادی» برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» (برنده اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان ۲۰۱۲) گرفته، گزارش کرد، «سینمای ایران موفق شده است احترام سینمای جهان را به دست آورد و این اتفاق بار‌ها رخ داده. نوعی جدید از کارگردانی و تولید و برانگیختن بیننده. سینمای ایران تکیه بر برهنگی ندارد، اما ابتکار‌ها و ابداعاتی به خرج می‌دهد که جایگزین آن می‌شود و البته نیز گاهی برخی تناقض‌ها با عرف جامعه را نیز به نمایش می‌گذارد».

«مهرداد سلیمانی» کارگردان سینما در گفت‌وگو با المیادین گفت، جایزه‌هایی که سینمای ایران تا چند سال پیش می‌گرفت، برای فیلم‌های جنجال‌برانگیزی بود که رنگ‌وبوی سیاسی داشت و از وضعیت داخلی ایران بشدت انتقاد می‌کرد. اما در چند سال اخیر جوایز به نبوغ‌های سینمای ایران تعلق گرفته که شاهد جهشی قابل‌ملاحظه است.

المیادین افزود: اصرار زن در سینمای ایران به داشتن تمایز، انعکاس زیبایی سینمای ایران و یکی از مشخصه‌های بارز این سینماست.

«مینو طاهری» منتقد سینما در حاشیه جشنواره فیلم فجر به المیادین گفت: زن در سینمای بعد از انقلاب ایران به طور تصاعدی پررنگ شده است. به همین دلیل ده‌ها جایزه در جشنواره‌های خارجی و جشنواره‌های سینمایی در تهران را از آن خود کرده است.

جشنواره بین‌المللی سینمایی فجر یکی از عوامل پیشرفت سینمای ایران بوده است و این رویداد فرهنگی در جدیدترین نسخه خود که در جریان است شاهد درخشش فیلم‌هایی از جمله «رد خون» از جمله فیلم‌های جنگی است که عملیات مرصاد را روایت می‌کند؛ عملیاتی که اواخر جنگ عراق با ایران رخ داد.

سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی صنعت هنر پاک است آنطور که خود ایرانی‌ها می‌نامند. صنعتی بدون خشونت و اباحی‌گری و حتی بدون بودجه‌های هنگفت است و بزرگ‌ترین چالشش این است که ابتکار به خرج دهد و به عرصه‌های جهانی برسد، اما «پاک».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها