مبلغ روسی دین اسلام:

انقلاب اسلامی خط بطلانی بر ادعای «پایان اسلام» بود

مبلغ روسی دین اسلام با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد می‌توانیم نظامی بسازیم که موفقیت کشور در همه ناحیه‌ها به ویژه از لحاظ سیاسی، اقتصادی و علمی بدون جدایی از مذهب محقق شود گفت: انقلاب اسلامی خط بطلانی بود بر ادعای آن‌هایی که اسلام را تمام شده می‌دانستند.
کد خبر: ۳۳۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵ - 10February 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از فارس، ظهر امروز تنی چند از میهمانان خارجی ستاد مردمی بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان حاضر شدند و به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

کلوریا کازانوتا از ایتالیا، دکتر تاراس از روسیه، دکتر مبارک از نیجریه، نفیسه صدیق از نیجریه میهمانان این نشست بودند که در طول دهه مبارک فجر که امسال با ایام فاطمیه همزمان شده بود، در نقاط مختلف استان به سخنرانی پرداخته بودند.

دکتر تاراس، مترجم آثار دینی همچون نهج‌البلاغه به زبان روسی در این نشست اظهار کرد: در چند سال اخیر مردم روسیه توسط رسانه‌های رسمی کشور توانستند اطلاعات بیشتر درباره جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی به دلیل کار‌های مشترک دو کشور در راه مبارزه با داعش در سوریه دریافت کردند.

وی با بیان اینکه اکثر مردم روسیه از احوال مردم ایران مطلع هستند افزود: اگر مردم کشور من نظر مثبتی درباره سیاست خارجی جمهوری اسلامی دارند و شکی ندارند در منطقه خاورمیانه، جمهوری اسلامی نزدیک‌ترین و صمیمی‌ترین دوست ماست.

این محقق و مبلغ شیعی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی برای همه تمدن‌های معنوی امروز همچون مسلمان و مسیحی نشان داد که ادیان آسمانی با هم مشترکات بسیاری دارند تصریح کرد: در زندگی سیاسی امروز روسیه کلیسای ارتدوکس نقش بسیاری دارد و تمدن روسیه باستان و روسیه جدید پس از سقوط کمونیستی مبنی بر مسیحیت ارتدوکس است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها مشترکی با دوستان مسیحی درباره مشترکات مذهبی و گفت‌وگوی تمدن‌ها در روسیه تدوین شده است ادامه داد: برخی از مسیحیان روسیه به نجف و کربلا اعزام و درباره فداکاری حضرت فاطمه (س) و امام حسین (ع) مطلع شدند.

تمدن اسلامی راه مقابله با ارزش‌های مادی پس‌مدرنیسم

تاراس با تأکید بر اینک تمدن اسلامی برای مقابله با پست‌مدرنیسم روی کار آمده است خاطرنشان کرد: تمدن پست‌مدرن مبتنی بر ارزش‌های مادی است، این جریان با تبلیغات موفقیت مادی را همه چیز می‌داند.

وی با اشاره به اینکه طرفداران پست مدرنیسم با ارزش‌های مادی به تمدن‌های سنتی اسلامی و مسیحی حمله می‌کنند گفت: به اعتقاد مادی‌گرایان اگر در زمینه ارزش‌های مادی موفق نشویم، نشانگر ناقص بودن مکتب ماست.

این محقق و مبلغ شیعه روسی با بیان اینکه کتاب نهج‌البلاغه را به روسیه ترجمه کرده‌ام اظهار کرد: برای ائمه (ع) اهداف مالی هیچ ارزشی نداشتند و این راز موفقیت واقعی است.

وی با اشاره به اینکه البته تمدن اسلامی منکر موفقیت مالی نیست، اما به آن اولویت بالا نمی‌دهد افزود: دیدگاه قرآن و ائمه (ع) این است که با حفظ اعتقادات دینی که مشترکات بسیاری با مسیحیت دارند به دنبال ساختن جامعه عادلانه باشیم.

تاراس با تأکید بر اینکه اسلام به دنیا نیز پرداخته است تصریح کرد: درخشان‌ترین بخش دنیوی اسلام، مدل اقتصاد اسلامی است که به بانک می‌گوید مشتری با بانک شریک باشند.

استقرار ارزش‌های اسلامی دستاورد انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه بزرگترین دستاورد انقلاب این است که دولت جمهوری اسلامی بر اساس ارزش‌های قرآنی و اسلامی استوار است ادامه داد‌: امیدواریم اقتصاد کشور‌های اسلامی واقعاً اسلامی شود.

این محقق و مبلغ شیعه با تأکید بر اینکه می‌توانیم با ابزار اسلامی و اصول اخلاق اسلامی در مقابل فرقه‌های گمراه به پیروزی برسیم خاطرنشان کرد: پست مدرنیست‌ها در مقابل ارزش‌های اسلامی می‌خواهند ارزش‎های مادی خود را علم کنند.

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد می‌توانیم نظامی بسازیم که موفقیت کشور در همه ناحیه‌ها به ویژه از لحاظ سیاسی، اقتصادی و علمی بدون جدایی از مذهب محقق شود.

تاراس با بیان اینکه اسلام مذهب عمومی است اظهار کرد: همه ابعاد زندگی انسان در اسلام مورد عنایت قرار گرفته و احکامی، چون احکام خانواده اسلامی، اقتصاد، سیاست، جامعه و حکومت اسلامی را ارائه داده است.

وی با اشاره به اینکه می‌توان یک دولت پیشرفته و اسلامی همزمان با هم بود افزود: پیروزی انقلاب نشان داد می‌توان دولتی پیشرفته اقتصادی و سیاسی بر اساس آیین و سنت‌های اسلام ساخت و خط بطلانی بر سخنان افرادی کشید که اسلام را تمام شده می‌انگارند.

این محقق اسلامی با بیان اینکه قدرت‌های مادی در دنیا به دنبال وارد کردن شکست به سنت‌ها و مذهب ما هستند ادامه داد: دو کشور ایران و روسیه می‌توانند با همکاری یکدیگر تمدن مشترکی بر اساس ارزش‌های معنوی بسازند و در مقابله با ارزش‌های پست‌مدرن مادی پیروز باشند.

وی با بیان اینکه بانکداری کشور‌های اسلامی باید بدون ربا و بر اساس ارزش‌های دینی باشد گفت: امروز اکثر کشور‌های اسلامی تحت تأثیر بانکداری غربی هستند و این مشکل در سراسر جهان اسلام وجود دارد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار