سرلشکر باقری در پاسخ به دفاع پرس:

هدف آمریکا از «ایران‌هراسی» انعقاد قراردادهای تسلیحاتی است/ توان دفاعی ایران قابل مذاکره نیست

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به هدف عمده آمریکا مبنی بر ایران‌هراسی در منطقه، گفت: هدف آمریکا از ایران‌هراسی، انعقاد قراردادهای تسلیحاتی است.
کد خبر: ۳۳۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ - 10February 2019

هدف آمریکا از ایران‌هراسی بستن قراردادهای تسلیحاتی استبه گزارش خبرنگار دفاعی و امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران برپا شده است، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس، مبنی بر این‌که آمریکایی‌ها به دنبال ایران‌هراسی هستند و پیام شما همزمان با ورود به پنجمین دهه انقلاب، به کشورهای همسایه چیست، اظهار داشت: ایران‌هراسی آمریکا به دلیل انعقاد قراردادهای تسلیحاتی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که کشور ما در طول این چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی، هیچ‌گاه چشم‌داشتی به خاک کشورهای دیگر نداشته و نخواهد داشت، گفت: ایران نه‌تنها به هیچ کشوری چشم طمع نداشته، بلکه هر زمانی که کشورهای منطقه مورد هجوم کشورهای دیگر قرار گرفته‌اند، از ایران درخواست کمک داشتند و ما نیز کمک مستشاری کردیم و نمونه آن تضعیف توان «داعش» در عراق و سوریه است.

وی ادامه داد: ایران به درخواست عراق و سوریه در این کشورها حضور دارد و هر وقت آن‌ها بگویند دیگر نیازی به حضور ما ندارند، این کشورها را ترک خواهیم کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به این‌که هیچ کشوری برای دفاع از خود نیازی به اجازه کشورهای دیگر ندارد، گفت: ملت‌ها برای دفاع از خاک و سرزمین خود به وجود می‌آیند و ایران برای دفاع از مردم، خاک و سرزمین‌اش، از هیچ کشوری اجازه نمی‌گیرد.

وی با بیان این‌که اروپایی‌ها بدهی بزرگی به ملت ایران دارند، گفت: مسؤولان ما به توافق برجام متعهد بوده و به بندهای مندرج در آن به خوبی عمل کرده‌اند و این امر مورد تایید سازمان‌ ملل قرار گرفته است، این در حالی است که سایر کشورهای عضو این توافق، تعهدات‌شان را عملی نکرده‌اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: آمریکا از برجام خارج شد و اروپایی‌ها باید سازوکار مالی که اخیرا مطرح شده است را اجرایی کنند.

سرلشکر باقری گفت: توان موشکی ما هیچ‌گاه مورد مذاکره نیست و این اروپایی‌ها هستند که باید به تعهدات خود عمل کنند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه نمایشگاهی که در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برقرار است، بخشی از دستاوردهای نیروهای مسلح و بخشی از دستاوردهای بخش کشوری را به نمایش گذاشته است، گفت: خوشبختانه در ابعاد مختلف فنی، صنعتی، پزشکی و علوم انسانی کارهای فراوانی انجام شده است که بخش اندکی از آن‌ها در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

وی ادامه داد: شاخص‌هایی که میزان پیشرفت‌ها را در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و طی ۴۰ سال اخیر با وجود همه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، سیاسی، روانی و فرهنگی نشان می‌دهد قابل قیاس با وضعیت قبل از انقلاب نیست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به غرفه سازمان انرژی اتمی در این نمایشگاه گفت: غرفه‌ای که اکنون در آن قرار داریم مختص به دستاوردهای سازمان انرژی اتمی است که به دست دانشمندان جوان این سازمان به دست آمده و نشان می‌دهد که جوانان ما توانستند تمام مراحل استخراج اورانیوم از معادن ایران و تبدیل آن به میله‌های سوخت هسته‌ای و به کارگیری و بهره‌برداری در نیروگاه اتمی بوشهر را به خوبی انجام دهند.

وی افزود: ان‌شاالله در ۲۲ بهمن ملت بزرگ ایران نشان خواهد داد، شاداب‌تر از گذشته در راهپیمایی شرکت می‌کنند و نشان می‌دهند با وجود مشکلاتی که دشمنان ایجاد کرده‌اند و کاستی‌های داخلی در مسائل انقلاب اسلامی و دفاع از نظام اسلامی پای کار هستند و در برابر ناملایمات ایستادگی می‌کنند و با وحدت و انسجام این مشکلات را پشت سر می‌گذارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در این نمایشگاه ۴۵ سازمان دولتی و دانشگاهی دستاوردهای خود را در ۱۲۰ غرفه و ۱۰۰۰ دستاورد بومی و ۱۰۰ درصد ایرانی را در معرض دید قرار داده‌اند.

سرلشکر باقری در پاسخ به سوالی در خصوص رونمایی از موشک دزفول و اینکه چگونه با تحریم‌ها این کار صورت گرفته است، گفت: نکته ظریفی در این رونمایی بود و آن اینکه حاکمان رژیم صهیونیستی، بعضی از آمریکایی‌ها و دستگاه‌های جاسوسی دنیا مدعی هستند که از هر اتفاقی که در ایران می‌افتد مطلع هستیم و هم می‌دانیم موشک کجا تولید می‌شود و هم می‌دانیم تعداد و دقت آن چقدر است، یکی از آن چیزهایی که نمی‌دانستند این روزها نمایش داده شد و ده‌ها برابر این وجود دارد که کسی در دنیا اطلاع ندارد و این ادعایی که شبیه به علم غیب است نشان می‌دهد چنین چیزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: قطعا ما با اتکا به توان داخلی کشور و اتکا به جوانان دانشمندمان و اتکا به سرزمینی که خداوند همه منابع را در آن قرار داده است، مشکلات ملت را کاهش می‌دهیم.

سرلشکر باقری در پایان تاکید کرد: فشار تحریمی که بر بخش دفاع در این ۴۰ سال است در هیچ بخشی دیگر وجود نداشته است، هیچ چیزی به ما نمی‌دادند و در این ۴۰ سال نیز به ما ندادند اما ما در بخش دفاع توانستیم بیش از ۸۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز خود را تولید کنیم و مابقی را در سال‌های آتی تکمیل خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها