حداد عادل در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

چاپ هزاران عنوان کتاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی

مشاورعالی مقام معظم رهبری گفت: امروز با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه فرهنگ هزاران عنوان کتاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۳۳۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸ - 10February 2019

«غلامعلی حداد عادل» مشاور عالی مقام معظم رهبری درحاشیه بازدید از نمایشگاه ملی دستاورد‌های 40 سال انقلاب اسلامی که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برگزاری است، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیش از انقلاب جمعیت کشور 36 میلیون نفر بود و سالانه بین 600 تا 700 عنوان کتاب چاپ می‌شد، امروز نسبت به آن سال‌ها تقریبا شاهد 2 برابر شدن جمعیت یعنی حدود 84 میلیون نفر هستیم و چاپ کتاب مان به 100 هزار عنوان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های منتشره به زبان فارسی است، گفت: شاهد رشد زبان فارسی هستیم و این زبان میدان وسیعی یافته که می‌تواند خود را نشان دهد. ما پس از انقلاب شاهد کتاب‌های بسیاری در حوزه انقلاب و دیگر موضوعات مربوطه هستیم.

حداد عادل با اشاره به بخش هنر و ادبیات در کنار بخش‌های نظامی نمایشگاه ملی دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: فرهنگیان، نویسندگان و نظامیان همه از یک جمعیت هستند؛ مردم پس از انقلاب با همان شور انقلابی سپاه را ایجاد کردند.

وی ادامه داد: امروز که در کنارنیرو‌های مسلح به نمایش دستاوردهای‌مان می‌پردازیم احساس تفاوت نمی‌کنیم چراکه همه ما از یک کشور و ملت هستیم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در خصوص موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: بخش سراسرنما موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به لحاظ تأثیر و هنرمندی دست کمی از کار‌های دیگر کشور‌ها ندارد و حتی از برخی جهات بهتر باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها