رئیس شورای عالی زکات کشور:

استکبار جهانی معیشت مردم را هدف قرار داده است

حجت‌الاسلام «سیدرضا تقوی» گفت: امروز استکبار جهانی معیشت مردم را هدف قرار داده است و باید مشکل معیشت مردم را حل کنیم.
کد خبر: ۳۳۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳ - 10February 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدرضا تقوی» امروز (یکشنبه 21 بهمان ماه) در شورای زکات لرستان با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام خمینی (ره) رهبری انقلاب را به عهده گرفت و چگونه فریاد زدن در برابر طاغوت و چگونه عصیان کردن در برابر ستمگران را به ما آموخت و راه را به ما نشان داد‌.

وی با اشاره به اینکه هر چه که داریم از امام و شهدا داریم، افزود: جلسه زکات جلسه بسیار ارزشمندی است که دور هم جمع شدیم تا حکم خداوند را بهتر اجرا کنیم شک نکنیم که همه حاضران در حال عیادت هستید و اینجا آمدیم که یک هم اندیشی صورت گرفت

تا تجربیات بیان شده و مبادلات هم انجام شود که این حرکت یک شور و نشاط بیشتری به خود بگیرد.

رئیس شورای عالی زکات کشور عنوان کرد: زکات یک حکم الهی مانند نماز وحج است و یک حکم حکومتی است ما به فقه به صورت کلی از این منظر نگاه نکردیم یا نگاهمان ضعیف بوده است که فقه را مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهیم شاید فقها وعلما هم حق داشتند چون تا قبل از انقلاب حکومتی در دستشان نبوده تا به مسائل فقهی اینطور بپردازند و احکام، بیشتر احکام فردی برای استنباط به فرد مسلمان بوده وبه صورت جمع وبرای جامعه نبوده است، فقهای شیعه ندایی نداشتند و حکومت تا قبل از انقلاب در دست ستمگران بوده است.

وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم همچنان یک چنین نگاهی هنوز بر فقه سنگینی می کند امسال در پبام مقام معظم رهبری درباره زکات فرمودند از حوزه ها وعلما انتظار دارم که زکات را از منظر دیگری مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند که این پیام نکته های بسیار زیادی دارد.

تقوی گفت: در نهج البلاغه نسبت به بایدهای و نبایدهای ماموران زکات مطالب زیادی وجود دارد و حضرت علی (ع) باید ها ونبایدها را بیان کردند.

وی تصریح کرد: علما، روحانیون، مبلغان و مسئولان کمیته امداد که مسئول جمع آوری وتوزیع زکات هستند باید بدانند زکات یک تحفه الهی است که خداوند این توفیق را به آنها داده است که درخدمت این حکم الهی باشند واین توفیق بسیار بزرگی است که باید به آن توجه داشته باشند.

رئیس شورای عالی زکات کشور خاطر نشان کرد: زکات دارای پیامهای مهمی از جمله پیام ایمانی وعرفانی است که وسیله تقرب به خداوند است و یک حکم حکومتی است که به وسیله آن به فقرا و نیازمندان کمک می شود و نشان دهنده این است که حاکمیت فقرا را فراموش نکرده است وما نباید فقرا را دست کم بگیریم.

تقوی اظهار داشت:ما باید به فکر معاش فقرا باشیم و معاش آنها را تامین کنیم. اگر نتوانیم معاش فقرا را تامین کنیم در کارهایمان موفق نخواهیم شد و امروز استکبار جهانی هم معیشت مردم را هدف قرار داده است که باید مشکل معیشت مردم را حل کنیم می توانیم این کار را انجام دهیم.

وی بیان کرد: از فقر باید به خداوند پناه ببریم چون فقر ذلت به بار می آورد اگر ما در این زمین غنی وقوی نباشیم باید هر روز دستمان جلوی بیگانگان دراز باشد وآدم نیازمند هم نمی تواند آزاد باشد. آدمی که نیاز داشته باشد هر روز باید دستش جلوی آمریکا و کانادا دراز باشد که به ما گندم بده آن وقت این انسان می تواند آزاد بوده و استقلال داشته باشد؟ امکان ندارد.

تقوی تصریح کرد: باتلاش وزارت جهاد کشاورزی در تولید گندم خودکفا شدیم و امسال 13 تن تاکنون گندم تحویل سیلوها شده است در صورتی که نیاز سالانه کشور هشت تن در سال است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها