ما پیروزیم - 32/ یکی از حاضران در راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مدافعان حرم از رزمندگان و شهدای دفاع مقدس الگو گرفته‌اند/ دفاع از مظلوم منش رزمندگان اسلام است

علی دانش‌پژوه با بیان اینکه تحکیم ارتباط میان نسل جوان کنونی جامعه با رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس باعث الگوبرداری از سبک زندگی و منش دلاورمردان ما می‌شود، گفت: در معرفی و شناساندن رزمندگان، شهدای دفاع مقدس و حماسه‌های آنان به نسل جوان، بزرگنمایی و اغراق نکنیم.
کد خبر: ۳۳۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ - 11February 2019

مدافعان حرم از رزمندگان و شهدای دفاع مقدس الگو گرفته‌اند/ دفاع از مظلوم منش رزمندگان اسلام است/ پرهیز از بزرگنمایی در معرفی شهدای دفاع مقدس به نسل جوانعلی‌دانش پژوه یکی از حاضران در راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با اشاره به رشادت‌ها و ازخودگذشتگی رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار داشت: یکی از فرهنگ‌های اصیل دوران دفاع مقدس، روحیه جهادی و انقلابی رزمندگان و شهدا در نبرد با دشمنان بود؛ لذا با توجه به مشکلات کشور، پیروی مسوولان از این فرهنگ می‌تواند معضلات و نابسامانی‌های کنونی را به میزان قابل توجهی کم کند.

وی گفت: اینکه ما امروز با دغدغه‌های متعدد به خصوص در حوزه اقتصاد و معیشتی مواجه هستیم، ناشی از ضعف در روحیه جهادی برخی مسوولان است. در اصل یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری جهادی کار کردن مسوولان در راستای بهبود وضعیت کشور است.

دانش پژوه در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی گفت: قطعا سبک زندگی شهدا می‌تواند الگوی موثر و مناسبی برای نسل جوان ما باشد؛ اما تحقق این امر مستلزم این است که متولیان فرهنگی و دست اندرکاران به خوبی میان نسل کنونی و نسل انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس برقرار کنند، جوانانی که اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، اگر بدانند که چه حماسه‌های عظیمی توسط رزمندگان و شهدا خلق شده، قطعا بیش از زمان حاضر مرید دلاورمردان کشورمان خواهند شد.

وی با بیان اینکه نسل جوان امروز ارادت خاصی به شهدا و امام شهدا دارد، خاطرنشان کرد: حضور جوانان در قالب مدافعان حرم برای دفاع از حریم آل الله در عراق و سوریه نشانه ارادت قلبی نسل جوان کنونی جامعه ما به آرمان‌های‌مان رزمندگان و شهدای دفاع مقدس است؛ چراکه دفاع از مظلوم منش رزمندگان اسلام است.

دانش‌پژوه خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم چهره‌ای واقعی از شهدای دوران دفاع مقدس را به دور از هرگونه بزرگنمایی و اغراق به نسل جوان امروز معرفی کرده و بشناسانیم، قطعا جوانان از سبک زندگی این بزرگواران درس و الگو می‌گیرند.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی به خصوص در عرصه‌های دفاعی و نظامی تاکید کرد: توان دفاعی کشورمان، نه‌تنها با آمریکا، اروپایی‌ها و غربی‌ها، بلکه با هیچ کشوری در این کره خاکی قابل مذاکره نیست؛ لذا دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی به خوبی بدانند که توان دفاعی ما قابل رونمایی است و نمونه این رونمایی‌ها که باعث غرور ملی شده است، رونمایی از موشک دزفول است که در هفته جاری انجام شد.

وی ادامه داد: توان دفاعی کشورمان، در حقیقت جنبه بازدارندگی دارد و پیشرفت و خودکفایی در این زمینه باعث شده تا دشمنان حد و مرز خود را شناخته و حتی فکر درگیری نظامی ما ایران را به سر راه ندهند.

دانش پژوه با اشاره به تحریم‌های ضدایرانی دولتمردان آمریکایی‌ گفت: اینکه ما صرفا از بُعد منفی به این امر نگاه کنیم، دور از انصاف است؛ چراکه خودکفایی ما در بیشتر عرصه‌ها به خاطر تحریم‌های ظالمانه ای است که دشمنان بر ما اعمال کرده‌اند. ملت و مسوولان جمهوری اسلامی دوشادوش هم تهدید و تحریم‌ را یکی پس از دیگری به فرصت تبدیل کرده و برای برداشتن موانعی که دشمنان برای ما ایجاد کرده‌اند، برنامه‌ریزی و اقدام و عمل جدی می‌کنند.

دانش پژوه با بیان اینکه آمریکایی‌ها هدفی جز نابودی نظام و انقلاب اسلامی ندارند، گفت: غربی‌ها از هرآنچه که برای تضعیف توان تا در دستورکار داشتند، دریغ نکردند اما مقاومت و ایستادگی ملت ما و پایبندی آنها به آرمان‌های‌ انقلاب تمام توطئه‌های غرب را یکی پس از دیگری باطل کرد و به نظر بنده مهم‌ترین دلیل خشم دشمنان نسبت به جمهوری اسلامی، متعهد بودن ملت ما به ارزش‌ها و آرمان‌های امام خمینی (ره) است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها