ما پیروزیم- 7/ سید مسعود شجاعی:

مردمی شدن هنر بعد از انقلاب/ دنیا منطق کاریکاتوریست‌های ایرانی را پذیرفته است

مدیر دفتر تجسمی حوزه هنری با اشاره به اینکه بعد از انقلاب هنر مردمی شد، گفت: دنیا منطق کاریکاتوریست‌های ایرانی را پذیرفته است.
کد خبر: ۳۳۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ - 11February 2019

مردمی شدن هنر بعد از انقلاب/ دنیا منطق کاریکاتوریست‌های ایرانی را پذیرفته استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، راهپیمایی ۲۲ بهمن همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از دقایق آغازین صبح امروز در تهران از مسیرهای ۱۲ گانه با حضور پرشور مردم آغاز شد.

غرفه‌های پیش‌بینی شده فرهنگی و هنری در مسیر راهپیمایی به اجرای برنامه‌های زنده موسیقی، نمایشی، آیینی و ملی می‌پردازند.

سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر دفتر هنرهای تجسمی حوزه هنری و هنرمند کاریکاتوریست کشور از مسیر میدان انقلاب اسلامی به جمع خیلی عظیم راهپیمایان جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیوست.

شجاعی درباره دستاوردهای هنری کشور طی ۴۰ سال گذشته اظهار داشت: هنر پیش از انقلاب متعلق به قشر خاصی بود اما انقلاب اسلامی هنر را مردمی کرد.

وی گفت: پیش از انقلاب تقریبا ۴۰ کاریکاتوریست در کشور فعالیت داشتند اما امروز بیش از هزار هنرمند در این عرصه فعالیت حرفه‌ای دارند و دنیا در کاریکاتور منطق ما را پذیرفته است.

این هنرمند عنوان کرد: آمریکا از طریق سازمان‌های بین‌المللی از طریق هنر تلاش می‌کند جایزه‌های هنری در رشته کاریکاتور برگزار کند تا ما را زیر فشار قرار دهد اما موفق نمی‌شود.

براساس این گزارش بیش از ۳۶۰ خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی این مراسم پرشکوه را مخابره خواهند کرد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار