حجت الاسلام نمازی:

ایران الگوی نظام مردم سالاری دینی در جهان اسلام است

حجت الاسلام «نمازی» مشاور عالی وزیر کشور گفت: «اگر در زمان شاه، مردم حق تعیین سرنوشت سیاسی مملکت خود را نداشتند، اما از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، با برگزاری بیش از ۴۰ دوره انتخابات، اعم از ریاست جمهوری، مجلس و ... به عنوان نمونه یک نظام مردم سالار دینی در جهان اسلام خود را معرفی کرده‌ایم».
کد خبر: ۳۳۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ - 11February 2019

ایران الگوی نظام مردم سالاری دینی در جهان اسلام استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، حجت الاسلام «نمازی» مشاور عالی وزیر کشور، صبح امروز 22 بهمن ماه در جمع راهپیمایان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان «ورامین» با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: وقتی که در دهه چهلم هجری شمسی، امام خمینی(ره) قیام خود  را شروع کردند؛ فریاد «وا اسلاما» را سردادند. بنابراین مهم ترین انگیزه امام برای قیام، احیای اسلام به معنای واقعی کلمه، یعنی اسلام ناب محمدی (ص) بود.

وی با اشاره به اوضاع دینی و اجتماعی آن روز ایران گفت: در زمان حکومت طاغوت به ظاهر به مسائل دینی توجه می شد و حتی سران طاغوت بعضا در برخی مراسمات دینی شرکت می کردند، ولی دغدغه امام احیای اسلام ناب بود؛ یعنی اسلام استکبار ستیز، استقلال طلب و حامی ملت های مظلوم.

نمازی با اشاره به شرایط امروز کشور در بعد ایدئولوژیک و سیاست خارجی، تعظیم شئائر اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر، دفاع از ملت های مظلوم و برادران دینی همچون «یمن»، «سوریه»، «عراق»، «فلسطین»  و ... را از شاخصه های مهم ایدئولوزیک و دینی نظام دانست و تصریح کرد: بنابراین مهم ترین دستاورد نظام در چهل سالگی عمر خود، قرار گرفتن به عنوان الگوی یک نظام مبتنی بر اسلام ناب محمدی(ص) می باشد.

وی با اشاره به «استقلال» به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی، نفی پذیری سلطه بیگانگان بر کشور و جلوگیری از غارت  و چپاول سرمایه های ملی و خدادادی را از دیگر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی دانست و افزود: اگر در زمان شاه بیگانگان به راحتی شریان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی  کشور ما را در دست داشتند، اما بعد از انقلاب، این خودمان بودیم که به طور مستقل برای رشد و شکوفائی مملکت خویش تصمیم گرفته و در عین حال روابط دوستانه و مبتنی بر احترام متقابل را با کشورهای منطقه و جهان برقرارکردیم.

مشاور عالی وزیر کشور؛ «آزادی» را یکی دیگر از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و افزود: اگر در زمان شاه مردم حق تعیین سرنوشت سیاسی مملکت خود را نداشتند، اما از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، با برگزاری بیش از 40 دوره انتخابات، اهم از ریاست جمهوری، مجلس و ... به عنوان نمونه یک نظام مردم سالار دینی در جهان اسلام خود را معرفی کرده ایم.

نمازی در پایان با اشاره به وجود سلایق مختلف در کشور گفت: اختلاف سلیقه و داشتن نظرهای متفاوت در زمینه های گوناگون  و همچنین نقد سازنده و دلسوزانه، از مصادیق مهم دموکراسی و آزادی در کشور ما است، اما باید ضمن احترام به حقوق و نظرات یکدیگر، حفظ  وحدت و اتحاد ملی را در بعد داخلی و بویژه در صحنه خارجی و رویاروئی با مستکبرین زورگو  سرلوحه کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها