حجت الاسلام «علوی»:

بدون فرهنگ شهادت مبارزه به پیروزی نمی‌رسد

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران گفت: امام می‌دانستند مبارزه هزینه دارد و افرادی دستگیر و شهید می‌شوند و بدون فرهنگ شهادت مبارزه به پیروزی نمی‌رسد.
کد خبر: ۳۳۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ - 11February 2019

بدون فرهنگ شهادت مبارزه به پیروزی نمی رسدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت الاسلام «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران امروز در راهپیمایی 22 بهمن در بیرجند ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: همزمانی 22 بهمن با شهادت حضرت زهرا همزمانی معناداری است چون انقلاب اسلامی در ادامه حرکت حضرت زهرا و ثمره نهضت فاطمه (س) است.

وی افزود: شکی نیست که ازدست پدر بزرگواری همچون پیامبر اسلام برای ایشان سنگین بود اما کند و کاو در لابه‌لای بیانات حضرت به ما می‌فهماند که اشک و آه ایشان فقط برای از دست دادن پدر نبود.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه حضرت در زمینه مصائب بعد از رحلت پیامبر می گوید «پدرجان بعد از تو آنقدر مصیبت بارید که اگر بر روز ببارد شب می شود»، گفت: تاریخ نویسان اهل سنت ذکر و استنباط کرده اند چون فدک را از حضرت گرفته اند ایشان رنجور شده و اشک می‌ریزد ولی صحبت در مورد فاطمه زهرا اینطور نیست.

علوی بیان داشت: فاطمه زهرا درآمد فدک را در جهت رشد و اعتلای اسلام به کار می گرفت و همسر بزرگوارش هم می گفت من با فدک و غیر فدک می خواهم چکار کنم.

وی اضافه کرد: ریاست در نظر علی و امت چه ارزشی داشت که بخواهد کاری بکند، حضرت علی ارزش دنیا را از آب دهان بز بی ارزش تر ذکر می کند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه آنچه که فاطمه زهرا را رنج می دهد آینده مبهم جهان اسلام در مسئله تغییر امامت جامعه است، عنوان کرد: او می داند اگر برابر آنچه در غدیر اعلام شد امامت جامعه بر عهده علی(ع) قرار می‌گرفت آرزوها و آرمان های رسول خدا روشن می شد اما با تغییر مسیر ولایت وضعیت مبهمی ایجاد شد.

انقلاب اسلامی ثمره اشک‌های فاطمه(س) است

علوی عبور از احکام شرع مقدس اسلام و بی‌تفاوتی مردم را راز و رمز بی‌تابی حضرت زهرا (س) دانست و گفت: انقلاب اسلامی ثمره بی‌تابی‌های و اشک‌های فاطمه(س) است.

وی افزود: او درد دین اسلام و امت اسلامی را داشت و انقلاب اسلامی بوسیله فرزند زهرا روح الله موسوی الخمینی فرهنگ امامت را احیا کرد.

وزیر اطلاعات یادآور شد: حضرت زهرا در تنهایی از ولایت دم زد و دفاع کرد و امام هم در شرایطی دفاع کرد که تنها بود و کسی باور نمی کرد قیامی که آغاز شده به نتیجه برسد.

علوی با اشاره به اینکه شرایط داخلی و خارجی کشور طوری نبود که این اتفاق بخورد، گفت: در سال 42 آیت الله «بروجردی» فوت کرد و شاه تصور کرد دیگر کسی که جلوی او بایستد وجود ندارد و احساس کرد کسی نمی تواند دربرابر او عرض اندام بکند.

شرایط داخلی برای قیام امام نامساعد بود

وی مطرح کرد: حوزه علمیه آماده نبود و در دانشگاه ها نیروهای مذهبی زیاد نبودند و موقعیت دست چپ ها و سوسیالیست ها بود، حتی حوزه جای درستی برای نمازخواندن مسلمان ها نداشت و دانشجویان نیز برای عقاید خود مورد تمسخر قرار می گرفتند.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه شرایط برای قیام امام آماده نبود، تبیین کرد: بازاری ها در جریان ملی شدن صنعت نفت به میدان آمدند و بعد از اینکه ماجرای ملی شدن صنعت نفت و خانه نشین شدند آیت الله «کاشانی» رقم خورد، ملت از مبارزه بریده بودند و سیاسیون هم آماده حضور برای انتخاب در زمان شاه بودند و مبارزه کاری نداشتند.

علوی ادامه داد: در چنین شرایطی رهبری که دست به مبارزه بزند همه می گویند شکست می خورد اما امام دست به کار شد و دانشجویان را فراخواندند و فرمودند «شما دانشجویان مسلمان هستید و نباید از دانشجیان غیرمسلمان عقب بمانید و انجمن اسلامی را در دانشگاه راه اندازی کنید و اینگونه آنها را به میدان مبارزه آورد.

وی با اشاره به اینکه امام سران هیئت های مذهبی را نیز فراخواندند و فرمودند «اینکه شما اختلاف داشته باشید و متفرق باشید خوب نیست و دشمن از چند دستگی شما استفاده می کند، شما باید بروید و با هم یکی شوید»، گفت: آنها نیز هیئت موتلفه اسلامی را رقم زدند و بازاریان را آماده مبارزه کردند.

بدون فرهنگ شهادت مبارزه به پیروزی نمی رسد

علوی افزود: از طرفی علمای قم را وارد میدان کردند و امام که می دانستند مبارزه هزینه دارد و افرادی دستگیر و شهید می شوند و بدون فرهنگ شهادت مبارزه به پیروزی نمی رسد.

وزیر اطلاعات یادآور شد: زمانی که امام برای سخنرانی در فیضیه اعلام آمادگی کرده بودند به امام گفتند عده ای کمین کرده اند تا شما را به شهادت برسانند اما امام فرمودند «من را از سرنیزه ها می ترسانند، من خودم را برای بدتر از آنها آماده کرده ام...» که نهایتا این اقدام به حماسه 15 خرداد ختم شد.

علوی با بیان اینکه کسی باور نمی کرد انقلاب اینطور فراگیر شود، مطرح کرد: شرایط خارجی ایران نیز برای انقلاب مساعد نبود و امریکا و هم شوروی، از شاه طرفداری می کرد و عملا 2 قطب در جهان شکل گرفته بود که هیچ حکومتی بدون تکیه به این 2 قطب نمی توانست دوام بیاورد.

امام پشتوانه خارجی شاه را در هم شکست

وی اضافه کرد: اما امام از همان ابتدای حرکت گفتند نه امریکا و نه شوری را قبول داریم، درواقع مبارزه امام مستقل بود و موضع امام در مقابل شوروی و امریکا یکی بود.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: کسی فکر نمی کرد مبارزه ای در برابر امریکا و شوروی شکل بگیرد و شکست نخورد اما امام پشتوانه خارجی شاه را در هم شکست و خطاب به شاه گفت «رییس جمهور امریکا منفورترین چهره دنیاست».

علوی با اشاره به اینکه تا قبل از امام هر مبارزه ای که شکل گرفته بود مخاطبش شاه نبود بلکه نخست وزیر بود، متذکر شد: امام در شرایطی بود که کسی فکر نمی کرد یک روحانی و مرجع تقلید، یک قدرت تا دندان مسلح را در هم شکند.

وی با بیان اینکه مرحله دوم مبارزه امام در سال 56 و بعد از شهادت آقا مصطفی شروع شد، گفت: در زمانی که رژیم گروه های مخالف را در هم شکسته بود و افراد آنها را دستگیر و یا تبعید کرده بود و کسی جرات سروصدا کردن نداشت مبارزه امام وارد مرحله جدیدی شده بود.

وزیر اطلاعات اعلام کرد: موسسه مطالعات استراتژیک امریکا طی گزارشی اعلام کرده بود که ایران تبدیل به جزیره ثبات شده و حکومت ایران را تا 25 سال آینده کسی تهدید نمی کند و امام در چنین شرایطی دست به قیام زدند.

جایی که امیدها را از خودتان قطع می کنید خدا شما را پیروز می کند

علوی با بیان اینکه پیروزی بدون سرمایه گذاری نمی تواند ایجاد شود، اظهار داشت: جایی که امیدها را از خودتان قطع می کنید خدا شما را پیروز می کند و دست شما را می گیرد.

وی تبیین کرد: انقلاب امام با سایر انقلاب ها فرق داشت چراکه در همه انقلاب ها 2 بعد نظامی و سیاسی وجود دارد تا به پیروزی برسد اما انقلاب امام چیزی به نام فاز نظامی نداشت چون امام نیروهای مسلح را جزئی از مردم و از مردم حساب می کرد.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: در سال 42 امام با همان ادبیاتی با ارتش صحبت می کرد که با روحانیون صحبت می کرد.

امام هیچ وقت مردم را رودروی نیروهای مسلح قرار نداد

علوی تصریح کرد: امام هیچ کجا حتی در بیانیه های خود، مردم را رودروی نیروهای مسلح قرار نداد بلکه همیشه آنها را رودروی رژیم شاه قرار می داد.

وی عنوان کرد: به وسیله حضور مردم، توطئه ها در هم شکست و امام نیروهای مسلح را به هم پیوند زد و این شجره به دست مقام معظم رهبری عزیزمان و با همان فرهنگ فاطمی و قرآنی مسیر امام راحل را دنبال کرد و امروز ایران در دنیا از عزت و عظمتی برخوردار است که دشمنان مستأصل شده اند.

وزیر اطلاعات افزود: امروز دیگر نقاط دنیا، فلسطین، یمن، عراق، سوریه و... چشم به ایران دوخته اند که تنها کشوری است که می تواند در مقابل ستمگران قد علَم کند ایران اسلامی است .

علوی با بیان اینکه امروز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را باشکوهتر از گذشته برگزار کردیم گفت: این جوانه های امید را در دل دوستان انقلاب شکوفا می کند و آنها را دلگرم می کند و گرد یأس به چهره دشمنان و ترامپ خواهد پاشید.

وی خاطرنشان کرد: با داشتن نعمت مبارکی همچون ولایت و رهبری هوشمند و شجاع و مردمی مقاوم و صبور و همیشه حاضر در صحنه، این انقلاب مسیر خود را دنبال خواهد کرد تا پرچم کشور را به دست صاحب اصلی خود یعنی امام زمان(عج) بسپرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار