ما پیروزیم- 43/

بازتاب جهانی راهپیمایی ملت ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

حضور گسترده ملت ایران در شهرهای مختلف کشور در راهپیمایی‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد پوشش قرار گرفت.
کد خبر: ۳۳۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ - 11February 2019

بازتاب جهانی راهپیمایی ملت ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حضور گسترده اقشار و گروه‌های مختلف ملت ایران در راهپیمایی‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف کشور از سوی رسانه‌های بین‌المللی بازتاب یافته است.

شبکه خبری المنار نیز در خبری فوری از آغاز راهپیمایی‌های گسترده ایرانیان در سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد.

شبکه الفرات عراق در گزارشی اعلام کرد صبح امروز دوشنبه راهپیمایی‌های 11 فوریه (22 بهمن) در تهران - پایتخت- و تمام مناطق ایران با مشارکت میلیون‌های نفر از ملت ایران برای بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد. به نوشته الفرات، شش هزار و 500 خبرنگار راهپیمایی‌های امروز را پوشش می‌دهند که 300 نفر از آنها خبرنگار خارجی هستند، همچنین شخصیت‌های سیاسی، دینی و ورزشی و اندیشمند از کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا، فرانسه، انگلیس، ایرلند، فرانسه و ونزوئلا در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت دارند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد مردم در تهران و سایر شهرهای کوچک و بزرگ ایران به خیابان‌ها آمده‌اند تا چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند. آسوشیتدپرس در گزارش خود به این نکته اشاره کرده که جمعیت گسترده‌ای از مردم تهران در حال راهپیمایی به سمت میدان آزادی هستند و در مسیر راهپیمایی سرودهای انقلابی و ملی پخش می‌شود.

شبکه خبری المیادین نیز در خبری فوری گزارش داد که میلیون‌ها ایرانی در راهپیمایی‌های جشن سالگرد انقلاب در سرتاسر این کشور شرکت کرده‌اند.

شبکه یورونیوز در گزارش خود از جشن‌ چهلمین سالروز انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد: «مردم سراسر ایران امروز به خیابان‌ها آمده‌اند تا چهلمین سالروز انقلاب اسلامی -رویدادی که جایگاه متفاوتی را برای این کشور در جهان رقم زده است- را جشن بگیرند». یورونیوز در توصیف اهمیت روز 22 بهمن 1357 خاطرنشان ساخته است: «11 آوریل 1979 روز پایان چند دهه حکومت شخص مورد حمایت آمریکا یعنی محمدرضا شاه پهلوی بود که خودکامگی، سبک زندگی بی‌بند و باری و اصلاحات غربی‌اش، اقشار مختلف جامعه ایران را علیه او متحد کرده بود.»

نشریه انگلیسی دیلی‌اکسپرس نیز در گزارشی نوشت که «صدها هزار ایرانی روز دوشنبه راهپیمایی‌های را در سرتاسر کشور به مناسب چهلمین سالگرد سقوط شاه و پیروزی آیت‌الله خمینی، فردی روحانی که انقلاب اسلامی را هدایت کرد، برگزار کردند.» در گزارش دیلی‌اکسپرس همچنین با اشاره به سخنان حسن روحانی، آمده است که رئیس جمهوری ایران می‌گوید کشورش مصمم به گسترش قدرت نظامی و برنامه موشک‌های بالستیک خود است.

خبرگزاری رویترزاز حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن و سر داده شدن فریادهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از سوی آنها خبر داد. رویترز روز دوشنبه گزارش داد: «صدها هزار نفر از مردم ایران در راهپیمایی‌های سراسری حضور یافته‌اند تا چهلمین سالگرد سقوط حکومت شاه و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری آیت‌الله روح‌الله خمینی را جشن بگیرند؛ انقلابی که همین امروز هم چالشی برای غربی‌هاست». رویترز همچنین در گزارش خود به سر داده شدن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از سوی جمعیت میلیونی حاضر در راهپیمایی‌های سراسری ایران نیز اشاره کرده است.

شبکه خبری الجزیره حضور قابل‌توجه مردم ایران در راهپیمایی گرامیداشت چهلمین سالروز انقلاب اسلامی و حمایت آنها از اصول انقلاب در بحبوحه فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا را مورد توجه قرار داده است. شبکه خبری الجزیره روز دوشنبه در گزارشی راجع به تظاهرات مردمی روز 22 بهمن نوشت: «تظاهرکنندگان ایرانی در سراسر این کشور به خیابان‌ها آمده‌اند تا چهلمین سالروز انقلاب 1979 را جشن بگیرند و بار دیگر همراهی خود با اصول انقلاب اسلامی را در بحبوحه فشارهای سیاسی و اقتصادی روزافزون آمریکا علیه ایران، اعلام کنند».

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار