حلقه محاصره ته‌مانده داعش در شرق سوریه تنگ‌تر شد

«نیرو‌های دموکراتیک سوریه» در عملیات نهایی مبارزه با داعش در شرق سوریه موفق به پاکسازی مناطق تازه‌ای از وجود تروریست‌ها شدند.
کد خبر: ۳۳۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ - 11February 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» تحت حمایت واشنگتن اعلام کرد که در مبارزه برای کنترل آخرین پایگاه‌های داعش در شرق سوریه موفق به بازپس‌گیری مناطق تازه‌ای شده است.

«مصطفی بالی» یک مقام رسانه‌ای نیرو‌های دموکراتیک سوریه به خبرگزاری رویترز گفت که نیرو‌های دموکراتیک سوریه تاکنون ۴۱ پایگاه را به سیطره خود در آوردند، اما در اوایل روز یکشنبه در برابر ضد حملاتی قرار گرفتند که همگی دفع شد.

وی افزود: ۴۰۰ تا ۶۰۰ عضو این گروهک تروریستی، از جمله جنگجویان خارجی و ۵۰۰ تا هزار غیرنظامی در این باقیمانده منطقه تحت سیطره داعش محاصره هستند.

این سخنگو تاکید کرد: بیش از ۲۰ هزار غیرنظامی در طی ۱۰ روز قبل از شروع حمله، تخلیه شده و چند روز آینده، شاهد پایان نظامی این سازمان تروریستی در این منطقه خواهند بود.

«نیرو‌های دموکراتیک سوریه» که توسط یک ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده حمایت شده بود، روز شنبه برای از بین بردن آخرین بقایای گروهک تروریستی داعش در شمال و شرق سوریه، تهاجمی را آغاز کرد.

امروز رسانه داعش موسوم به خبرگزاری «اعماق» مدعی شد که در بمباران ائتلاف آمریکایی و حمله نیرو‌های کرد در شرق سوریه در منطقه باغوز، حدود صد نفر از مردم منطقه کشته یا زخمی شده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده که قصد دارد نیرو‌های خود را از سوریه خارج کند، روز چهارشنبه گفت که پیش بینی می‌شود این هفته ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده بازپس گیری تمام سرزمین‌های تحت کنترل تروریست‌ها را اعلام رسمی کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار