برای توقف عملیات نیرو‌های «حفتر»؛

لیبی خواستار مداخله شورای امنیت شد

نماینده لیبی در سازمان ملل، خواستار کمک فوری شورای امنیت برای متوقف کردن عملیات نظامی نیرو‌های تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» در جنوب لیبی شد.
کد خبر: ۳۳۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳ - 11February 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «صالح المجربی» نماینده لیبی در سازمان ملل با اشاره به بمباران فرودگاه میدان نفتی الفیل توسط نیرو‌های تحت امر خلیفه حفتر، اقدام فوری شورای امنیت برای توقف عملیات‌های نظامی این نیرو‌ها در جنوب لیبی را خواستار شد.

هیأت سازمان ملل در لیبی نیز در بیانیه‌ای بر ضرورت محدود کردن عملیات‌های نظامی در جنوب لیبی به مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان‌دهی شده تأکید کرد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، «موسی فکی» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا نیز خواستار تشریک مساعی جامعه جهانی برای حل بحران لیبی شد.

وی روز یکشنبه (دیروز) در سی‌ودومین اجلاس اتحادیه آفریقا، گفت که استمرار بحران لیبی باعث بحرانی شدن اوضاع امنیتی در منطقه دریاچه چاد شده است.

در همین راستا یک منبع نظامی لیبی روز یکشنبه (دیروز) گزارش داد که یک فروند هواپیمای جنگی متعلق به نیرو‌های حفتر، یک فروند هواپیمای مسافربری را که در حال پرواز بر فراز میدان نفتی الفیل بود، مجبور به فرود در شهر سب‌ها (جنوب غرب لیبی) کرد.

پیش از این شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه‌ای به عملیات نظامی نیرو‌های حفتر در جنوب لیبی که از بیش از دو هفته پیش آغاز شده است، واکنش نشان داد.

شورای مذکور در بیانیه خود توقف فوری عملیات‌های نظامی در جنوب لیبی به منظور حفظ جان ساکنان این منطقه و جلوگیری از خونریزی‌های بیشتر را خواستار شد.

لیبی از زمان سرنگونی رژیم «معمر القذافی» در سال ۲۰۱۱ شاهد دودستگی و درگیری است و ۲ دولت یکی در شرق شامل پارلمان طبرق و ارتش ملی به فرماندهی «خلیفه حفتر» و یکی در غرب به عنوان دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» حاکم است که دولت وی از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها