دلنوشته از خاک بهشت؛

شلمچه تندیس زیبای عشق است

زائر شلمچه در دلنوشته اش، نوشته است: شلمچه تندیس زیبای عشق است که در میدان ایثار قد کشیده تا نقطه‌ای برای شهود و شهادت باشد.
کد خبر: ۳۳۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ - 12February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، مهدیه زارع در دلنوشته‌ای شلمچه را به تصویر کشیده است. وی در این دلنوشته آورده:

«آری، شلمچه کتاب است؛ خواندنی ترین کتاب حماسه. شلمچه آسمانی است، سرشار از ستاره های سرخ. شلمچه بهار است، لبریز از گلهای مهدی. شلمچه دریا است، مواج از موج های عاشقی...

شلمچه خلاصه عشق است قطعه ای از بهشت، شلمچه آینه است که تمام جبهه با خاک های سرخش در آن می درخشد. دریچه آسمانی است که از آن بوی رشادت و عطر دلنواز شهادت به مشام می رسد.

شلمچه تندیس زیبای عشق است که در میدان ایثار قد کشیده است. شلمچه شهر شهود و شهادت است.

شلمچه مثنوی بلند ایثار است و فرودگاه عشق و عروجگاه دل. صحرای خشکی که دریای مواج خون و اشک های عاشقانه در تربت پاکش دارد، با قلب خونینی که هنوز زیبا و دلنواز می تپد و خون غیرت و مردانگی را در رگ های این دیار می دواند و هرشب بلند حیات با عزت را زمزمه می کند.

زمین خاکی شلمچه زیباتر از آبی آسمان است چرا که شلمچه قتلگاه مرغان عاشقی است که برای وصال بی قرار بودند و از کوچه پس کوچه های منیت و مادی بودن به شهر دلگشای معنوییت و شهادت دل بستند. آری شلمچه شاهنامه بلند شهادت است.

دیوان عاشقی است، شعرهای سرخ با واژه های خون به وزن عشق و قافیه هایی از جنس قلب پاره پاره عاشقی و در قالب غزل عشق و مثنوی بلند. شهادت دیوانی است که شکسته دلان عارف با قلم استخوان و مرکب خون و با خط شکسته تذهیب کردند.

امیدوارم بار دیگر مرا دعوت کنید تا راه شهادت را تا آخر عمر قدم بردارم.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها