«مرد روزهای بارانی» به بازار آمد

کتاب «مرد روزهای بارانی» باهدف بیان خاطرات روزهای اول انقلاب و همچنین هشت سال دفاع مقدس تهیه و به بازار آمد.
کد خبر: ۳۳۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ - 12February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، حاج اصغر مهجور با حضور در واحد روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ضمن قدردانی از چاپ و نشر زندگینامه خود اظهار داشت: کتاب «مرد روزهای بارانی» باهدف بیان خاطرات روزهای اول انقلاب و همچنین هشت سال دفاع مقدس تهیه شده که تمامی آن بیانگر دلاوری رزمندگان اسلام در منطقه شمال و شمال غرب کشور است.

روزهای پیش از انقلاب، روزهای آغازین انقلاب، آغاز دفاع مقدس و مأموریت در بانه چهار فصل اصلی کتاب «مرد روزهای بارانی» است که روایت زندگینامه حاج اصغر مهجور فرمانده سپاه غرب و شمال غرب در دوران دفاع مقدس است.

کتاب «مرد روزهای بارانی» با تدوین و گردآوری زینب السادات موسوی تهیه و به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین و توسط انتشارات صریر به زیور طبع آراسته شده است.

«مرد روزهای بارانی» آمد

در بخش اولیه با عنوان طلوع انقلاب این کتاب آمده است: «هواپیمای ایرفرانس قرار بود روز دوازدهم بهمن حوالی ساعت 9 صبح در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشسته و حضرت امام پس از 15 سال هجرت پا به خاک میهن اسلامی بگذارد، در این روز به‌اتفاق خانواده از سر پل ذهاب سوار بر اتومبیل راهی قزوین شدم. وقتی به خانه رسیدیم سریع پیچ تلویزیون را چرخاندیم و پای آن نشستیم.

هواپیمای امام در آسمان تهران بود و گزارشگر مژده می‌داد که لحظاتی بعد بر زمین می‌نشیند که ناگهان برق قطع شد و نگاه‌های کنجکاو و مشتاق ما بر صفحه تلویزیون خشکید اما این واقعیت که با ورود امام شمارش معکوس سقوط رژیم آغاز شده برای همه مردم ایران امری بدیهی و واضح بود که با قطع و سانسور هیچ برنامه‌ای قابل کتمان نبود...»

گفتنی است؛ حاج اصغر مهجور پدر شهید مجید مهجور و برادر شهید جواد مهجور است و تنها دارنده نشان فتح در استان قزوین از سوی رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار