با حضور هیات پارلمانی ایران؛

نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی برگزار می‎شود

هیات پارلمانی ایران با هدف شرکت در نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجالس آسیایی و کارگروه تشکیل پارلمان آسیا به تایلند عزیمت کرد.
کد خبر: ۳۳۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ - 12February 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس،‌ نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی در روز‌های (۲۵-۲۴) بهمن ماه در بانکوک تایلند برگزار خواهد شد.

 نمایندگان کشورمان از جمله سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران به عنوان رئیس مجمع پارلمانی آسیا، محسن کوهکن و هاجر چنارانی از اعضای گروه APA مجلس شورای اسلامی به عنوان هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، در نشست فوق حضور می‌یابند.

در این نشست قرار است، قطعنامه‌های تقویت تنوع فرهنگی و حفاظت از میراث فرهنگی در آسیا، همگرایی آسیا از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات، همکاری در زمینه مساوات بهداشتی در آسیا، صیانت و ترویج حقوق کارگران مهاجر در آسیا، مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین موضوعات تقویت گفتگو در میان پیروان ادیان مختلف، همگرایی، هماهنگی و هماهنگی در بین مذاهب جهان، همکاری حقوقی و قانونی در زمینه مبارزه با قاچاق اقلام فرهنگی در آسیا، همکاری مؤثر در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در آسیا و کمک‌های بشردوستانه به سوریه، عراق، یمن و میانمار در آستانه فاجعه انسانی مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت و همینطور در کار گروه تشکیل پارلمان آسیایی کشور‌های شرکت کننده مواضع کشور‌های خود را بیان خواهند کرد.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها