عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس خبر داد؛

برگزاری جلسه «غیرعلنی» مجلس برای بررسی گرانی‎های اخیر کشور/ وزرای 4 وزارتخانه به پارلمان می‎روند

علی‌اصغر یوسف‌نژاد با بیان اینکه محور اصلی برنامه‎ها و دستورکارهای مجلس، کاهش مشکلات مردم است، از برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس در روز شنبه (27 بهمن‌) با حضور مسئولان دولتی خبر داد.
کد خبر: ۳۳۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ - 12February 2019

بهبود وضعیت معیشتی مردم محور اصلی برنامه‌های مجلس/ 27 بهمن برگزاری جلسه غیر علنی«علی‌اصغر یوسف‌نژاد» عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، برنامه‌ریزی، هم‌اندیشی، اقدام و عمل مسوولان برای کم شدن مشکلات اقتصادی کشور را ضروری دانست و اظهار داشت: یکی از انتقادات مجلس به دولت عدم مدیریت صحیح معضل اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه آقای دژپسند در روز رای اعتماد برنامه‌های کامل و جامع خود را به نمایندگان ارائه داد، افزود: با توجه به آن برنامه‌ها، هنوز شاهد تحول و دگرگونی در وضعیت اقتصادی کشور نیستیم، لذا می‌بایست وزیر، مدیران و مسوولان وزارتخانه اقتصاد در کاهش دغدغه‌های مردم تدبیر اساسی بیاندیشند.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در حالی که آمریکایی‌ها برای ایجاد بی‌نظمی در اقتصاد ما لحظه‌ای دست ار توطئه نمی‌کشند، روا نیست برخی مسوولان با غفلت و عدم رسیدگی به وضعیت موجود، مشکلات کشور را بیشتر کنند.

این نماینده خانه ملت با تاکید بر اینکه کم شدن مشکلات معیشتی مردم محور اصلی برنامه‌ها و دستورکارهای مجلس شورای اسلامی است، گفت: نمایندگان مجلس نباید در خصوص ظهور و تشدید مشکلات کشور به خصوص نگرانی‌های مردم که اساسا ناشی از وضعیت نامساعد اقتصادی است، با شخص و یا نهاد خاصی تعارف داشته باشند.

یوسف‌نژاد با اشاره به برگزاری متعدد جلسات علنی و غیرعلنی مجلس برای چاره‌اندیشی در خصوص کاهش مشکلات اقتصادی کشور یادآور شد: روز شنبه (27 بهمن‌ ماه) جلسه‌ای غیرعلنی با حضور وزرای اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، کار و رفاه اجتماعی و نفت برگزار خواهیم کرد که در این جلسه محور اصلی، بررسی دغدغه‌های معیشتی مردم است.

این نماینده خانه ملت با توجه به این نکته که در این جلسه از وزیر نفت می‌خواهیم تا راهکارها و برنامه‌ریزی‌های مهم وزارتخانه متبوعش در خصوص راه‌های دور زدن تحریم‌های نفتی را تشریح کند، گفت: انتظار ما از وزیر نفت این است که مانع از کاهش صادرات و فروش نفت شود.

نماینده مردم ساری در مجلس علت دعوت از وزیر کار و رفاه اجتماعی به مجلس را مشکلات جوانان در بحث اشتغال دانست و با توجه به ظرفیت‌های داخلی عملکرد این وزارتخانه را ضعیف عنوان کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: نسبت به افزایش قیمت ها در بازارهای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، توان خرید مردم به شدت کاهش پیدا کرده و دولت باید  برای رفع این معضل اقدام جدی کند؛ چراکه با بسته‌های حمایتی ناچیز مشکل مردم ریشه‎کن نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مردم از مسوولان انتظار دارند تا برای بهبود وضعیت نامناسب معیشتی‌شان کار کنند، گفت: راه حل اول و آخر برون‌رفت از مشکلات کشور به دست مسوولان و مردم است؛ لذا باید به دور از حاشیه‌پردازی و اتلاف وقت در قالب گفت‌وگو با غربی‌ها خودمان آینده‌ای مساعد برای کشور را رقم بزنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار