حجت‌الاسلام رفیعی:

ملاک برتری بین زن و مرد از دید اسلام تقوای الهی است

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه از نظر اسلام تبعیضی بین زن و مرد وجود ندارد گفت: ملاک برتری از دید اسلام تقوای الهی و دوری از گناهان است.
کد خبر: ۳۳۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ - 12February 2019

عدم تبعیض بین زن و مرد از دید اسلامبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «ناصر رفیعی» امروز در جمع بانوان خمینی شهر، با اشاره به آیه 10 سوره احزاب اظهار داشت: بر خلاف آنچه که از طرف غربی‌ها تبلیغ می شود و می‌گویند خداوند بین زن و مرد تفاوت و تبعیض قائل شده در این آیه به 10 مورد از برابری بین زنان و مردان از نظر فضیلت اشاره شده است.

عضو هیات علمی جامعة المصطفی با بیان اینکه اسلام به زن بها و قیمت داد تا جایی که رسول خدا(ص) بر حضرت زهرا (س) سلام و درود می فرستاد، ادامه داد: قبل از ظهور اسلام اقوام جاهلی دختران خود را زنده به گور می‌کردند و این اسلام بود که نشان داد زنان و دختران بی اهمیت نیستند و ارزش والای آن ها را بر جامعه تبیین کرد.

وی با اشاره به اینکه خداوند خصوصیات انبیای الهی و خانواده های آنان را در قرآن برای ما تبیین کرده تا از آن‌ها الگو بگیریم عنوان کرد: یکی از این خانواده ها آدم و حوا بودند که خصوصیت بارز آنها توبه بود.

رفیعی با بیان اینکه یکی  از خانواده هایی که در قرآن به عنوان الگو مطرح شده  را حضرت ابراهیم (ع) و  همسرش هاجر است خاطرنشان کرد: بهترین خصیصه این خانواده اقامه نماز و یاد خدا است به گونه ای که هیچ گاه و در هیچ شرایطی از یاد خدا غافل نشدند و حتی حاضر شدند به دستور خدا فرزند خود را ذبح کنند.

وی با اشاره به سرگذشت خانواده حضرت یعقوب (ع) در قرآن کریم تبیین کرد: این خانواده مظهر امید وانتظارند به گونه‌ای که یعقوب ۳۰ سال در فراق یوسف صبر کرد و این فراق ذره‌ای باعث نشد که این نبی بزگوار لب به گلایه از خدا و کفران نعمت بگشاید.

عضو هیات علمی جامعة المصطفی در رابطه با خانواده حضرت شعیب در قرآن کریم و مطرح شدن آن به عنوان یک الگوی عملی اظهار کرد: دختران حضرت شعیب (ع) از حیا و عفت برخوردار بودند و آن حضرت دختر خود را به عقدحضرت موسی (ع) در آورد از طرفی حضرت موسی که فاقد شغل و سرمایه و همسر بود به خداوند عرضه داشت من به هر خیری که از جانب تو نازل شود محتاجم پس خدا همه نیازهای او را برطرف کرد.

وی افزود: شعیب وقتی مشاهده کرد موسی جوان شجاع مومن و پاکدامنی است به او پیشنهاد داد تا از یکی از دخترانش خواستگاری کند از طرفی برای تامین شغل او را تا 10 سال به عنوان چوپانی گله خود پذیرفت و در منزل خود سکونت داد.

این استاد حوزه با اشاره به شرگذشت خانواده حضرت زکریا(ع) عنوان کرد: ایشان خانواده سخاوت‌مندی بودند همچنین خانواده حضرت سلیمان نیز اهل سخاوت و به شکرگزاری معروفند.

وی با بیان اینکه خانواده حضرت یوسف(ع) مظهر تقوا و خویشتن داری بودند ابراز کرد: یکی از مثال های بارز که خداوند برای جوانان به کار برده عفت و پاکدامنی یوسف است که تحت هیچ شرایطی حاضر به تن دادن به خواسته‌های نفسانی زلیخا نداد و خداوند به پاس این پاکدامنی او را ملک و تدبیر عطا کرد.

وی با اشاره به اینکه خانواده حضرت مریم (س) هشتمین خانواده مورد مثال قرآن کریم است یادآور شد: محور زندگی ایشان خدا بود و او تنها زنی است که خداوند او را پاکیزه از هر آلودگ قرار داد.

عضو هیات علمی جامعة المصطفی با بیان اینکه بهترین خانواده و الگوی تمام خانواده ها حضرت زهرا (س) است که سوره هل اتی در شان ایشان نازل شد و مظهر عدالت، تقوی و خلاصه تمام خوبی ها هستند خاطرنشان کرد: همه معصومین حجت خداوند بر ما هستند و حضرت فاطمه حجت خدا بر معصومین است.

رفیعی در پایان تاکید کرد: ملاک برتری نزد خداوند جنسیت نیست بلکه آنچه باعث ارزش انسان‌ها نزد پروردگار متعال است تقوای الهی و پرهیز از گناه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها