معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مطرح کرد؛

بیکاری دو تا سه برابری دختران تحصیلکرده نسبت به پسران/ عدم ثبت اشتغال خانگی زنان

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر دختران تحصیلکرده دو تا سه برابر نسبت به پسران تحصیلکرده بیکار هستند که نیازمند برنامه‌ریزی جدی در این زمینه هستیم.
کد خبر: ۳۳۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰ - 12February 2019

بیکاری دو تا سه برابری دختران تحصیلکرده نسبت به پسران/ عدم ثبت اشتغال خانگی زنانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، معصومه ابتکار در پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار‌ در وزارت رفاه اظهار داشت: تقسیم کار ملی داریم و متوقف بابت تفسیر قانون نشده‌ایم، کار را جلو برده‌ایم و حتی کارگروه بررسی این موارد را پیگیری کرده و اکنون در نوبت طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس است.

وی ادامه داد: پورتال زنان سرپرست خانوار در رابطه با فعالیت وزارت رفاه و بهزیستی در زمینه زنان سرپرست خانوار نشان از اقدامات مناسب در این حوزه است و  در بحث اشتغال زنان وجه اشتراکاتی داریم.

وی گفت: ‌اطلس زنان و خانواده را منتشر کردیم،‌ موجود است و به وزارت رفاه داده‌ایم. این اطلس در مقطع استانی 192 نقشه موضوعی دارد، کارگروه خوبی تشکیل شده و می‌تواند دستور کار سیاست‌گذاری‌ها شود.

ابتکار افزود: در این اطلس به صورت شهرستان به شهرستان وضعیت زنان بررسی شده که یکی از آنها مربوط به اشتغال و سرمایه‌گذاری است که نشان می‌دهد دختران تحصیلکرده 2 تا 3 برابر بیشتر از پسران تحصیلکرده بیکارند که این نیاز به برنامه‌ریزی جدی دارد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: تعهدات خوبی در زمینه اشتغال زنان روستایی ایجاد شده و 42 درصد از 18 هزار میلیارد اعتبارات تسهیلات پایدار روستایی توسط زنان کسب شده است و نشان می‌دهد زنان روستایی دو برابر بیشتر از مردان کار کرده‌اند.

ابتکار گفت: کارگروه‌های اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی و طرح‌های ملی برای آموزش دختران جوان امیدواریم در سطح گسترده ادامه یابد.

وی  از اجرای جشنواره کارآفرینان موفق در 8 استان کشور خبر داد وگفت: طرحی با عنوان زنان نسل تحریم داریم که صد زن کارآفرین به صورت داوطلبانه معرفی می شوند و در این بین زنانی که موفق هستند مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از تفاهم نامه سه جانبه با شورای اجتماعی کشور و سازمان آموزش فنی حرفه‌ای در زمینه توان افزایی زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: کارگاه‌ها و تعاونی‌های زنان را حمایت بیشتری خواهیم کرد.

ابتکاردر مورد نرخ مشارکت پایین زنان گفت: آمارهای رسمی از فراز و نشیب این شاخص حکایت دارد و در شاخص‌های جهانی شکاف جنسیتی و مشارکت اقتصادی و اشتغال رتبه پایین‌تر از حد مطلوبی را داریم.

وی در مورد دلایل این موضوع گفت: اشتغال غیررسمی و خانگی زنان بسیار بالاست که در آمارهای رسمی ثبت نمی‌شوند که باید اصلاح گردند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: درسامانه مشاغل خانگی زنان در وزارت رفاه تاکنون یک میلیون و 300 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند همچنین در بحث تحصیلات و مشکلات مربوط به یکسان سازی زنان و مردان در بحث دسترسی به ضمانت‌نامه‌ها در حال حاضر بر روی صندوق‌های ضمانت داریم کار می‌کنیم تا مسائل مربوط به زنان حل شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها