فرمانده سپاه ثارالله کرمان:

هدف از برگزاری کنگره شهدا، آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهادت است

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: هدف اصلی از برگزاری کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان، معرفی این اسوه‌ها و الگو‌ها به نسل جوان و نوجوان و آشنایی این نسل با فرهنگ شهید وشهادت است.
کد خبر: ۳۳۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷ - 12February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، سردار «غلامعلی ابوحمزه» در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پرشور مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: این حضور به دلیل باور و استقامت مردم و اعتقادی ویژه‌ای که به شهدا دارند انجام شد و این حرکت بزرگ، عزت و سربلندی مردم و ناامیدی دشمنان را به دنبال داشت و به حول و قوه الهی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد چنین حرکت عظیمی بودیم.

وی ادامه داد: خداوند را به خاطر وجود حکیمی فرزانه که با تدابیر لازم دشمنان را بر سر جای خود می‌نشاند و نیز مردمی که پشت سر رهبری حرکت می‌کنند و در مقاطع حساس در صحنه حضور می‌یابند، شکر می کنیم.

ابوحمزه با اشاره به فعالیت‌هایی که در راستای کنگره 6500 شهید استان انجام شده است، افزود: از مهرماه سال 1396 فعالیت‌هایی در راستای کنگره آغاز شده است وسعی کردیم یک هدف گذاری منطقی در این راستا انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه 20سال از برگزاری کنگره 6500 شهید استان می‌گذرد افزود: کار ویژه‌ای که توسط ستاد کنگره انجام شده سخنرانی‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون برگزاری کنگره‌های استانی شهدا در 58 محور جمع آوری و در قالب جزوه‌ای عملیاتی تهیه شده است و همچنین از فرمایشات مقام معظم رهبری 6 رویکرد در قالب 92 برنامه به صورت مجموعه‌ای کامل آماده شده و تاکید شده است، پس از اتمام کنگره مستندات آن به عنوان یک نگاه راهبردی در اختیار سپاه و بسیج قرار گیرد.

فرمانده سپاه ثارالله در ادامه با بیان اینکه در راستای برگزاری کنگره 20 کمیته طراحی شده که 4 کمیته ویژه تشریفات، حفاظت، انتظامات و16 کمیته در موضوعات دیگر برنامه‌ریزی شده است، افزود: هدف اصلی از برگزاری کنگره شهدا این است که این اسوه‌ها وعزیزان را به نسل جوان و نوجوان معرفی و نیز آشنایی این نسل با فرهنگ شهید وشهادت است.

وی ادامه داد: این وظیفه ما است که جوانان را با بهترین الگوهای عصر حاضر که شهدا هستند ارتباط دهیم و به آنها بیاموزیم که راه خود را در زندگی با این شاخص‌ها مشخص کنند.

ابوحمزه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند:«حرکت‌هایی که در عرصه فرهنگی انجام می‌شود هنرمندانه، به روز وهوشمندانه باشد» افزود: مسئله‌ای که باید نگاه ویژه به آن داشته باشیم محرومیت زدایی است، زیرا بار اصلی این انقلاب روی دوش محرومین بوده است و وظیفه ما رسیدگی به قشر محروم است و در این راه باید از همه ظرفیت‌ها در جهت خارج کردن کشور از محرومیت استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به بازدید 6500 دانش آموز کرمانی از موزه دفاع مقدس که در راستای برگزاری کنگره شهداء آغاز شده است، به تشریح روزشمار برنامه‌های اجرایی دومین کنگره شهدای کرمان پرداخت و گفت: ویژه برنامه «ماه‌ی در خاک» با موضوع عملیات‌های انجام شده توسط لشکر 41 ثارالله در دوران هشت سال دفاع مقدس از 27 بهمن ماه به مدت 10 شب برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله بیان داشت: یادواره شهدای رسانه و جشنواره ابوذر در دوم اسفندماه، شانزدهمین یادواره شهدای غدیر در سوم اسفندماه و گردهمایی بزرگ رزمندگان وآزادگان دفاع مقدس در 4 اسفندماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: یادواره شهدای دانش آموز ودانشجو 5 اسفندماه، یادواره شهدای روحانی و تبلیغات 6 اسفندماه، بزرگداشت مقام زن و پیوند فاطمی 7 اسفندماه، افتتاحیه یادمان شهدای گمنام دانشگاه پیام نور 8 اسفندماه و برگزاری اجلاسیه کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان در 9 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار