علی‌رغم تحریم‌های آمریکا؛

نخست وزیر ارمنستان: همکاری سیاسی، اقتصادی و انرژی با ایران را ادامه می‌دهیم

نخست وزیر ارمنستان بر تداوم همکاری‌های سازنده و متقابل با ایران در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.
کد خبر: ۳۳۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲ - 12February 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نخست وزیر جمهوری ارمنستان در مجلس این کشور به ادامه همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف اشاره کرد.

به نوشته «آرمنا پرس» «نیکول پاشینیان» نخست وزیر جمهوری ارمنستان سه شنبه در مجلس این کشور گفت که به «همکاری فعال» با ایران در حوزه‌های اقتصادی، انرژی و سیاسی ادامه خواهد داد.

پاشینیان در این زمینه گفت: «اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران توافقنامه تجاری آزاد را امضاء کرده‌اند که در حال حاضر در روند تصویب است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که زمانی که این ابزار به بهره برداری می‌رسد، تغییرات قابل توجهی نیز در روابط اقتصادی بین ارمنستان و ایران رخ می‌دهد. ما در زمینه انرژی بسیار فعالانه همکاری می‌کنیم و قصد عمیق کردن این همکاری را داریم.»

نخست وزیر ارمنستان ادامه داد: «اطمینان داریم روابطمان با ایران را در سطح بالایی از اعتماد متقابل حفظ خواهیم کرد و این روابط به حزب یا طرف سومی آسیب نمی‌رساند یا ارمنستان در روابط با ایران در بخشی از تلاش‌های آسیب رسان به دیگران قرار نمی‌گیرد.»

وزارت خارجه جمهوری ارمنستان نیز به تازگی اعلام کرد که نیکول پاشینیان اواخر فوریه (اوایل اسفند) به ایران سفر خواهد کرد.

پاشینیان که ۱۸ آذرماه توانست در انتخابات پیش از موعد پارلمانی پیروز و نخست‌وزیرارمنستان شود، در سخنرانی‌های مختلف بر روابط خوب کشورش با ایران و لزوم تداوم این روابط تاکید کرده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها