شکرانه این حضور غیرتمند

مقامات بلندپایه اردوگاه استکبار براساس یک تحلیل غلط از جامعه ایران که از مدعیان سیاست جهانی بعید می‌نمود بار‌ها تأکید کرده بودند که جمهوری اسلامی 40 سالگی‌اش را نخواهد دید مردم باید به این سودای خام هم پاسخ روشنی می‌دادند لذا گسترده‌تر آمدند تا خیالشان را راحت کنند.
کد خبر: ۳۳۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ - 13February 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از اطلاعات، فتح‌الله آملی در یادداشتی نوشت، حضور چشم‌نواز و گسترده مردم در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن امسال از جهات مختلفی قابل رصد و ارزیابی است:

۱ـ مردم امسال احساس مسئولیت بیشتری کردند تا در صحنه باشند علت آن هم روشن است شاید به جرأت بتوان گفت: لحن و ادبیات سردمداران کاخ سفید در طول ماه‌های گذشته بسیار گستاخانه بی‌ادبانه و تهاجمی بوده است به نحوی که در طول دهه‌های گذشته این حجم و سطح از تبلیغات و اظهارات تند همراه با دخالت‌های آشکار و غیر دیپلماتیک و سفر‌های سیاسی برای ایجاد بن‌بست اقتصادی و توسعه دامنه تحریم‌ها بی‌سابقه و یا حداقل کم‌سابقه بوده است. آمریکا و همپالگی‌هایش از جمله روسیاهان تل‌آویو تبلیغات گسترده و هجمه‌های سنگینی به راه انداختند و همه همت خویش را به کار گرفتند تا رعب و ترس و محدودیت را بر ما حاکم کنند و ملت باید پاسخ این جسارت را می‌داد.

۲ـ مقامات بلندپایه اردوگاه استکبار براساس یک تحلیل غلط از جامعه ایران که از مدعیان سیاست جهانی بعید می‌نمود بار‌ها تأکید کرده بودند که جمهوری اسلامی ۴۰ سالگی‌اش را نخواهد دید مردم باید به این سودای خام هم پاسخ روشنی می‌دادند لذا گسترده‌تر آمدند تا خیالشان را راحت کنند.

۳ـ در ماه‌های گذشته شاهد تجمعات اعتراضی و اعتصابات چندی بوده‌ایم نه تنها در یک شهر بلکه در چندین شهر نه فقط در یک مورد و یا در یک مقطع زمانی بلکه چندین مورد و در مقاطع مختلف. برخورد با این تجمع و اعتراضات براساس یک فهم درست همراه با مدارا و تحمل صورت گرفت و درست هم همین بود. اعتراضات صنفی و گلایه و فریاد از گرانی و تورم و فساد و بیکاری و مسائلی از این قبیل از جنس حق‌طلبی و عدالت‌خواهی است که از اصول انقلاب و از جمله حقوق طبیعی مردم است که در ظرف و ظرفیت نظام مردم‌سالار دینی صورت می‌گیرد و باید شنیده و برآورده شود. با مشاهده این تظاهرات و تجمعات دشمنان این ملک و ملت با فهم نادرست و با ذوق‌زدگی ناشیانه آن را نشانه پایان عمر نظام فرض کردند و ملت باید این سوء تفاهم را برطرف می‌کرد که نامحرمان را حق فضولی و مداخله در مسائل خانواده‌ی محرم نیست.

۴ـ با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و نیز نوسانات پیش آمده در نرخ طلا و ارز و سکه و افزایش شدید قیمت‌ها و تورم افسار گسیخته‌ی اکثراً ناشی از سوء مدیریت و تصمیمات غلط و سختی‌ها و دشواری‌هایی که به‌ویژه در ماه‌های گذشته برای مردم پیش آمد ملت باید نشان می‌داد که این مشکلات را نباید به پای اصل نظام و انقلاب بنویسد و این دشواری‌ها با وجود همه فشاری که بر او آورده هیچ‌کدام دلیل روی‌گردانی آن‌ها از ارزش‌ها نیست و نمی‌توان با تحریم این ملت را به زانو درآورد. مردم با وجود همه دشواری‌ها و سختی‌ها و مشکلاتی که با پوست و گوشت خود آن را لمس می‌کنند و با وجود همه گلایه‌ها و اعتراضات بحق و نقد‌های صحیح مدیریتی و خستگی از سوء مدیریت و ناکارآمدی مدیران و ناظران، اما هر اصلاح و تغییری را در زیر چتر نظام قابل تحقق می‌بینند و خوشبختانه هنوز از ظرفیت انجام اصلاحات و تغییرات مثبت و مفید و کارآمد در جمهوری اسلامی ناامید نشده‌اند و به انقلاب و ارزش‌های مقدس آن و رهبری امید دارند.

۵ـ و، اما نکته اساسی و مهم و سخن پایانی این است، حضور چشمگیر مردم برخاسته از غیرت دینی انقلابی، ملی و فهم بالای آنهاست و لذا قابل مصادره نیست و محل سوء استفاده هم نباید قرار گیرد، اینکه هر گروهی از ما گمان کنیم این‌ها در تأیید ما یا حزب و گروه و دسته ما و یا عملکرد ما به خیابان آمده‌اند و یا حضور آنان نشانه صحت عملکرد ماست و یا رضایت به وضع موجود، یک بدفهمی خطرناک است. آن‌ها آمده‌اند تا از انقلاب و ارزش‌ها و غیرت خود دفاع کنند پاسخ بدخیالی‌های دشمن را بدهند عزت و سربلندی و آزادگی خود را به نمایش بگذارند، اما صد‌ها گلایه از صد‌ها مشکلی دارند که ناشی از بی‌توجهی‌های مدیریتی و اشتباهات چشمگیر در نحوه اجرا و نظارت و ضعف در حوزه حکمرانی‌ست. اینکه با وجود ضعف‌هایی که همه می‌دانیم از جمله تقسیم ناعادلانه ثروت، رشد فاصله‌های طبقاتی، تورم و گرانی لجام‌گسیخته، بیکاری آزار دهنده، فساد چشمگیر و عدم قاطعیت و شدت در برخورد با مفاسد و زیاده‌خواهی‌ها و رانت‌خواری‌ها و سوء استفاده‌ها و ناکارآمدی‌ها و مواردی از این دست حمایت خود را با این صلابت نشان می‌دهند نباید سوء‌تفاهم ایجاد کند بلکه بیش از پیش باید عرق شرم بر چهره کسانی بنشاند که به این ملت و آمالشان خیانت می‌کنند و شکرانه‌ی صبر و وفای این مردم بزرگ و صبور را بجا نمی‌آورند و بار مسئولیت آن‌هایی را که وظیفه رتق و فتق امور مردم را بر عهده دارند بسی سنگین‌تر می‌کند اگر قدر این سرمایه مهم اجتماعی را ندانیم و بر ظرفیت و عِدّه و عُدّة آن نیفزاییم نه تنها به آنان و نه تنها به انقلاب بلکه به این مُلک و مملکت نیز خیانت کرده‌ایم.

سخن پایانی شکر و سپاس به درگاه خداوندگار بزرگ به خاطر داشتن چنین مردم بزرگوار و غیرتمندی‌ست. درود برآنان و بر وفای ماندگارشان.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها