به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت؛

عفو 192 نفر از زندانیان خراسان شمالی

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۹۲ نفر از زندانیان زندان‌های خراسان شمالی مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند.
کد خبر: ۳۳۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ - 13February 2019

۱۹۲ نفر از زندانیان زندان‌های خراسان شمالی مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌های خراسان شمالی، بر اساس بررسی صورت گرفته اولیه مسئولان زندان‌های این استان، تاکنون ۱۹۲ نفر از زندانیان زندان‌های خراسان شمالی مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

مددجویان واجدالشرایط و مشمول عفو زندان بجنورد طی مراسم جشنی که با حضور محمدی مدیرکل زندان‌های استان، مسلم محمدیاران دادستان دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد، حاتمی رئیس زندان و جمع زیادی از زندانیان در سالن آمفی‌ تئاتر این زندان برگزار شد از زندان آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی با بیان اینکه همزمان در سطح زندان‌های استان این بررسی و آزادی ادامه دارد افزود: همکاران ما در زندان‌های تابعه با بررسی دقیق در تلاشند تا با همکاری دستگاه قضایی تمامی مددجویان مشمول عفو مقام معظم رهبری را در اولین فرصت از زندان آزاد کنند.

محمدی تصریح کرد: تعامل و همکاری نزدیک مراجع قضایی روند آزادی این دسته از زندانیان را تسریع کرده و این مهم باعث کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی که در جشن آزادی زندانیان زندان بجنورد سخن می‌گفت یادآور شد:‌ اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود افراد به زندان در جامعه ما ضروری است و این کار، آسیب‌های اجتماعی ناشی از تحمل حبس در جامعه را کاهش می‌دهد.

محمدی با بیان اینکه در زندان، زمینه اصلاح و تربیت زندانیان فراهم است، اضافه کرد: در زندان‌ها بر اساس رأفت اسلامی با زندانیان برخورد می‌شود.

محمدیاران دادستان دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد نیز در جشن آزادی زندانیان بابیان اینکه رأفت اسلامی در انتظار مددجویانی است که مورد اصلاح قرار می‌گیرند اظهار داشت: عفو و گذشت همواره مورد توصیه مؤکد در دین مبین اسلام بوده و رأفت اسلامی از نکات برجسته در حکومت پیامبر (ص) و شیوه قضاوت امیرالمؤمنین (ع) بوده است.

وی افزود: فردی که مرتکب جرم می‌شود درعین‌حال که باید مجازاتی عادلانه را تحمل کند، باید همواره راه بازگشتی داشته باشد تا بتواند با امید به گذشت حاکم اسلامی به آغوش خانواده و جامعه بازگردد و عفو مجرمان می‌تواند تأثیر فراوانی در کاهش درد و رنج خانواده‌هایی که سرپرست آنها در زندان به سر می‌برند داشته باشد، چرا که درواقع خانواده مجرمین نیز با زندانی شدن آنها مجازات می‌شوند که عفو آن دسته از مجرمان که به‌واقع از کرده خود پشیمان‌اند هم آثار تربیتی برای زندانیان و هم برکات فراوان برای خانواده‌های آنان دارد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد این عفو را گسترده‌ترین عفو در طول دوران انقلاب اسلامی ایران دانست و در سخنان خود به برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز اشاره کرد و خطاب به مددجویان بیان داشت: یکی از دلایل شرکت ما در این مراسم آزادی بیان لطف مقام معظم رهبری می‌باشد که شامل شما مددجویان شده است.

یاران در خصوص نکات مثبت عفو زندانیان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران با عفو زندانیان نشان می‌دهد در عین اینکه در مجازات قاطع است اما اصراری بر ماندن مجرمین در زندان تا پایان مدت محکومیت ندارد و هر زمان احساس کند در این افراد تغییر ایجاد شده آنها را عفو می‌کند.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد در خاتمه بیان داشت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ازسیاست‌های قوه قضاییه است و مددجویانی که با اصلاح رفتار گذشته، شرایط زندگی در اجتماع را داشته باشند، با بهره‌گیری از تسهیلات نوین قضایی به جامعه بازمی‌گردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها