لعیا جنیدی در حاشیه جلسه دولت:

احتمال تمدید مهلت FATF برای ایران وجود دارد

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت اقدام‌های قابل توجهی در اصلاح لایحه پولشویی انجام داده، گفت: نمی‌توانم بگویم پیوستن به این سازوکار منتفی است چراکه احتمال تمدید وجود دارد.
کد خبر: ۳۳۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ - 13February 2019

احتمال تمدید FATF برای ایران وجود داردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «لعیا جنیدی» در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد تصویب لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو اظهار داشت: دولت پیگیر است و مطیع مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش خواهد  رفت. بالاخره یک ریسک در این موضوع وجود دارد و دولت معتقد بود باید از این ریسک پرهیز کرد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری که موضوع رفراندوم در مورد پالرمو به دلیل حساسیت آن طبق اصل ۵۹ قانون اساسی را جویا شد، گفت: این اتفاق در دولت پیش نیامد و اگر این راه را در دولت طی می‌کردیم بیش از ۲۷ بهمن زمان می‌برد و از جلسه مجمع می‌گذشت و عملا به آن نتیجه ای که تصور می‌کنید نمی‌رسیدیم.

جنیدی موضوع پیوستن به FATF را منتفی ندانست و خاطرنشان کرد: احتمال تمدید آن وجود دارد و قدم‌های قابل توجهی در مورد اصلاح لایحه پولشویی و آئین‌نامه‌های آن که تصویب شده برداشته شده است و در شرایط فعلی که احتیاج داریم روابط و تعاملات بانکی را حفظ کنیم، خطر منتفی نیست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها