ایثار یک مادر شهید با آزاد کردن سه زندانی

مادر شهید فخری با پس اندازش، دیه سه زندانی جرائم غیر عمد را پرداخت کرد و آنان را به آغوش خانواده‌هایشان بازگرداند.
کد خبر: ۳۳۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ - 13February 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس،‌ فاطمه حبیب پور مادر شهید فرامرز فخری در گفت‌وگو با حیات اظهار داشت: پسرم 17 ساله بود و از طرف مدرسه ابن سینا به عنوان نیروی بسیجی به جبهه اعزام شد. سه بار پشت سر هم به خط مقدم رفت. بار چهارم به او اعتراض کردم و گفتم تو دینت را ادا کردی، دیگر نیازی نیست به جبهه بروی و بهتر است درست را ادامه بدهی. اما پسرم گفت که نه مادر هیچوقت این حرف را نزن. همه دوستانم رفته و شهید شده‌اند. من هم باید به اندازه آن‌ها به کشورم خدمت کنم.

مادر شهید افزود: بعد از گفتن این حرفا سال 65 بود که رفت و دیگر برنگشت. به من گفتند پسرم در جزیره مجنون شهید شده است. اما پیکری به ما تحویل ندادند.

وی ادامه داد: هر روز چشمم به در بود و منتظر خبری از فرامرزم بودم. تا اینکه بعد از دوازده سال پیکر پسرم در سال 77 بازگشت و در باغ بهشت همدان به خاک سپرده شد.

مادر شهید اظهار کرد: سال‌های پیش که برای بازدید از مناطق جنگی به جنوب رفته بودیم از مسئولین خواهش کردم که من را به جزیره مجنون، جایی که پسرم به شهادت رسید، ببرند، اما گفتند که آن منطقه متعلق به عراقی هاست و امکان بازدید وجود ندارد.

حبیب پور در پایان گفت: چندی پیش به زندان رفتم و از مسئولین خواستم زندانیانی را که جرائم غیر عمد مرتکب شده‌اند به من معرفی کنند تا دیه شان را پرداخت کنم. چند روز بعد تماس گرفتن و بعد از معرفی سه نفر، دیه 15 میلیونی را پرداخت کردم و زندانیان آزاد شدند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها