رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

دفاع مقدس با هدایت امام راحل دفاع متفاوتی بود/ جمع‌آوری 5 هزار سند دفاع مقدسی در استان مرکزی اتفاق بزرگی است

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفاع مقدس با هدایت امام راحل دفاع متفاوتی بود، گفت: اینکه تا کنون حدود پنج هزار سند دفاع مقدسی در استان مرکزی جمع‌آوری شده اتفاق بسیار بزرگی است.
کد خبر: ۳۳۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴ - 14February 2019

جمع آوری حدود 5 هزار سند دفاع مقدسی استان مرکزی کار بزرگی است/دفاع مقدس ما با هدایت امام خمینی (ره)، دفاع متفاوتی بود«سیدمهدی مقدسی» نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی اظهار داشت: یکی از اتفاقات مهمی که در تاریخ انقلاب اسلامی رخ داد، دوران هشت سال دفاع مقدس است که مردم انقلابی ایران در این هشت سال با هدایت حضرت امام خمینی (ره) و الهامی که از دین اسلام گرفتند، دفاع متفاوتی کردند و جلوه‌های زیبایی از ایثارگری را در هشت سال دفاع مقدس به ثبت رساندند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب گفت: از دوران پیروزی انقلاب تا این لحظه برای دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی شهدای زیادی تقدیم انقلاب کردیم و افراد زیادی از قشرهای مختلف در خلق این ارزش‌ها نقش داشتند و مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس گنجینه‌ای از آثار این شخصیت‌های والاست.

وی تصریح کرد: کار ارزشمند مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس جمع‌آوری و ثبت آثار ارزشمند دفاع مقدس است؛ چون اسناد دفاع مقدس برای نسل آینده بسیار با ارزش است و جلوی تحریف انقلاب و دفاع مقدس را می‌گیرد. البته هرچه بیشتر از دفاع مقدس فاصله بگیریم ارزش این فعالیت‌ها بیشتر مشخص می‌شود، ضمن اینکه برای نقش آفرینان این حماسه‌ها به یادآوری خاطرات آن‌ها خیلی لذت بخش و ارزشمند است و برای نسل‌های بعدی هم همین که بدانند افرادی بودند که از جان مایه گذاشتند و با تمام وجود از ارزش‌های انقلاب و کشور دفاع کردند، بسیار حائز اهمیت است.

مقدسی ادامه داد: جمع‌آوری آثار شهدا کار بسیار ویژه و خوبی است؛ چرا که خاطرات و اتفاقات دوران دفاع مقدس هنوز در سینه رزمندگان و نقش‌آفرینان این حماسه‌ها وجود دارد و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و ما می‌بایست تا این نسل ارزشمند را در کنارمان داریم از خاطراتشان استفاده کنیم و این ارزش‌ها را بیرون بکشیم.

وی گفت: اینکه تا کنون حدود 5 هزار سند دفاع مقدسی در استان مرکزی جمع آوری شده اتفاق بسیار بزرگی است و نشان می‌دهد که به موقع و با توان بالا انجام شده است و در ادامه این آثار باید طوری هدایت شوند که خروجی‌های هنری و تاثیرگذاری از آن‌ها ایجاد شود و همین فعالیت‌های هنری برای اقشار مختلف چه دفاع مقدس را درک کرده‌اند و چه درک نکرده‌اند می‌تواند خیلی با ارزش و جذاب باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: در تاریخ این کشور بماند که با اینکه خیلی از کشورها کنار صدام حضور داشتند اما یک ملت با دست خالی و با توکل به خدا از ارزش‌ها دفاع کرد و توانست روبروی این کشورها بایستد و یک وجب از خاکش هم از دست نرفت و از همه مهم‌تر نقش بی‌بدیل رهبری و هدایت امام خمینی (ره) و نقش حکیمانه رهبر انقلاب بوده که این انقلاب را تا اینجا هدایت کردند و ان شا الله این امانت به دست منجی عالم بشریت برسد و ما بتوانیم به رسالت بزرگی که داریم عمل کنیم؛ چرا که شهدا رفتند و به رسالت خودشان عمل کردند و ما باید با این سلسله اقدامات مسیر را روش کنیم و راه آن‌ها را نشان بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار