حسن عباسی:

ابتذال جشنواره فجر بخاطر حدیث نفس و دیده شدن است

رئیس اندیشکده یقین گفت: ابتذال امروز سینما که هنرمندان ما جشنواره فجر را با جشنواره مد خلط می‌کنند، بخاطر حدیث نفس و دیده شدن است.
کد خبر: ۳۳۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶ - 13February 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه پنجمین جشنواره هنر مقاومت امشب (چهارشنبه ۲۴ بهمن‌ماه)، در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

حسن عباسی در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از مجموعه هنرمندان پنجمین جشنواره هنر مقاومت اظهار داشت: موج اول هنر انقلاب یک موج هنر چپ، مارکسیستی و توده‌ای بود. آثار تجسمی آن دوره رگه‌های مارکسیستی داشت. همان تصویری که در کره شمالی و کوبا بود در نقاشی‌های هنرمندان ما نیز وجود داشت.

وی گفت: هنر چپ، هنر توده‌ای بود و موسیقی‌های آن دوران نیز متکی بر ویژگی‌های آن بود. روح موج اول هنر انقلاب، روح هنر چپ بود، اما در حوزه هنری جریانی از هنرمندان انقلاب از این زاویه نگاه عبور کردند. موج دوم هنر انقلاب، موج راست لیبرالی بود.

این فعال فرهنگی افزود: از دهه هفتاد هنر ما به سمت راست لیبرالی چرخش می‌کرد و برای اولین بار در سینما کلوزاپ گرفتن از آقایان و تصاویر قدیمی افراد در روزنامه برجسته شد.

عباسی تصریح کرد: تقریبا ۲ دهه هنر انقلاب جمهوری اسلامی چرخی به سمت هنر راست داشت. در سینما، موسیقی و .. این حرکت حاکم بود. ابتذال امروز سینما که هنرمندان ما جشنواره فجر را با جشنواره مد خلط می‌کنند بخاطر دیده شدن است که با انواع لباس‌های عجیب که حتی در جشنواره‌های کن و ونیز دیده نمی‌شود از موج هنر چپ به موج راست رسیدیم که مساله آن حدیث نفس است.

وی افزود: موج سوم هنر که حاصل انقلاب اسلامی است در جشنواره عمار، فیلم مقاومت و هنر مقاومت نشان داده شد که شاخص آن شهدا هستند. کسی که می‌خواهد در اینستاگرام لایک بیشتری بگیرد، می‌خواهد خودش را به دیگری بفروشد، اما شهدا خودشان را به خدا فروختند که این بزرگترین هنر است.

این فعال رسانه‌ای بیان کرد: بیشترین همراهی با انقلاب از سوی هنر‌های تجسمی بوده است که از هنر چپ و راست فاصله گرفته‌ایم و در دهه پنجم به سمت هنر متعالی اسلام و انقلاب با جریان هنرمندان جوان به منثه ظهور خواهد رسید.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار