اعضای مجمع نمایندگان استان اردبیل از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اردبیل بازدید کردند

اعضای مجمع نمایندگان استان اردبیل از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بازدید و بر تخصیص اعتبار لازم در تسریع اتمام پروژه ساخت این مرکز تأکید کردند.
کد خبر: ۳۳۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ - 14February 2019

مجمع نمایندگان استان اردبیل از موزه دفاع مقدس اردبیل بازدید کردند/ تأکید بر تخصیص اعتبار لازم در تسریع اتمام پروژهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، اعضای مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل بازدید کردند.

در این بازدید که «صدیف بدری» و «رضا کریمی» نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین، «بشیر خالقی» نماینده مردم خلخال و کوثر، «میرحمایت میرزاده» نماینره مردم گرمی و «ولی ملکی» نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، نمایندگان ضمن قدردانی از اهتمام در تکمیل فاز یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، بر تخصیص اعتبار لازم در تسریع اتمام پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان تأکید کردند.

در پایان این بازدید، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از توجه ویژه نمایندگان به این پروژه و قول مساعد آنان مبنی بر اختصاص اعتبار لازم در تسریع اتمام پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان قدردانی و آن را نشان از پایبندی مسئولان به آرمان‌ها و راه شهدا دانست.

«علی واحد» تصریح کرد: عملیات احداث این مرکز از ابتدای سال ۱۳۹۵ شروع شده با زمینی به مساحت چهار و نیم هکتار با زیربنای شش هزار و ۵۰۰ متر مربع که تا به امروز حدود ۱۱ و نیم میلیارد تومان برای احداث این مرکز هزینه شده است که فاز اول آن در دهه فجر امسال در مساحت هزار و ۳۸۰ مترمربع افتتاح خواهد شد و کل مجموعه با حمایت مسئولان به ویژه استاندار اردبیل در هفته دفاع مقدس سال ۹۸ به اتمام می‌رسد.

وی افزود: در این مرکز فرهنگی گنجینه اسناد و مدارک مربوط به نقش محوری رزمندگان و ایثارگران استان اردبیل به مساحت ۳۵۰ متر مربع پیش بینی شده است که برای انس گرفتن هرچه بیشتر نسل جوان با مفاهیم والای اخلاقی و ارزشی دوران دفاع مقدس در بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

واحد خاطرنشان کرد: در این مرکز فرهنگی سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۳۰۰ نفر و نیز قسمت تاسیسات به مساحت ۲۵۰ متر مربع در نظر گرفته شده است. کار طراحی گالری‌ها که شامل گالری دایمی و موقت هر کدام به متراژ هزار و ۳۸۴ مترمربع و بخش روایتگری نیز در حال انجام است و اسناد مختلف مربوط به شهدا و رزمندگان استان در حال دسته بندی است تا به محض اتمام عملیات فیزیکی چیدمان موزه انجام شود.

وی افزود: همانطوری که حماسه دفاع مقدس با همت همگانی و تلاش و مجاهدت تک تک نیرو‌های نظامی و غیر نظامی و آحاد مردم ایران اسلامی اداره شد و به پیروزی رسید، انتظار داریم حفظ ارزش‌های ناب دفاع مقدس و نشر ارزش‌های والای عاشورایی آن اعم از ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان نیز با کار جهادی همگان همراه باشد که تا به حال هم شاهد این موضوع بوده‌ایم.

واحد افزود: فاز یک این مجموعه شامل تالار ستاره‌ها ویژه معرفی فرماندهان شهید دفاع مقدس استان، گنجینه اسناد و مدارک، معرفی چهره‌های شاخص دوران دفاع مقدس استان و کتاب‌های ویژه دفاع مقدس خواهد بود که آماده افتتاح و بهره برداری است.

وی اضافه کرد: این مرکز فرهنگی متعلق به مجموعه یا فعالیت‌های خاص مرتبط با دفاع مقدس نبوده و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری جلسات و برنامه‌های مختلف خود می‌توانند از زیرساخت بسیار مطلوب این مکان فرهنگی استفاده کرده و فعالیت‌های خود را در آن پیگیری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها