کتاب «آموزگار حماسه» تجدید چاپ شد

معاون ادبیات و انتشارات اداره‌‌ حفظ آثار از تجدید چاپ «آموزگار حماسه» که دربرگیرندۀ خاطراتی ارزشمند و خواندنی از تاریخ معاصر کشور علی‌الخصوص دوران انقلاب و جنگ تحمیلی است، خبر داد.
کد خبر: ۳۳۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ - 14February 2019

کتاب «آموزگار حماسه تجدید» چاپ شد«رضا قلی‌زاده» معاون ادبیات و انتشارات اداره‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز با اعلام این مطلب اظهار داشت: این اثر که بهمن ماه 1395 چاپ و منتشر شده بود، برای دومین بار به زیر چاپ رفت تا در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات روایی باشد. اثر مذکور به همّت ادارۀ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و مساعدت ادارۀ کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تجدید چاپ شده و شامل خاطراتی از زندگی مبارزاتی «شهید منوچهر پیرسمساری» در کسوت شکاربانی (سال‌های قبل از انقلاب) سپس معلّمی در زمان انقلاب و پس از آن است.

وی افزود: ادامۀ روایت نیز خاطرات سال‌های ابتدای دفاع مقدس این شهید و دانش‌آموزان و همرزمان وی تا زمان شهادت و اتفاقات خواندنی پس از شهادت تا پیدا شدن پیکر شهید درج شده همراه با اسناد، تصاویر و مدارکی دال بر مستند بودن رخدادها و کلیت روایت است.

قلی زاده گفت: «منوچهر پیرسمساری» از شهدای شاخص فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی، متولد 1331 شمسی و دارندۀ مدرک فوق‌دیپلم حرفه و فن، افسر سابق شکاربانی ادارۀ حفاظت محیط زیست آذربایجان‌ غربی و دبیر آموزش و پرورش مدرسۀ رازی تبریز بود که حین عملیات برون‌مرزی رمضان در بامداد بیست و ششم تیر ماه 1361 به شهادت رسید و پیکر پاکش پس از 12 سال، اسفند ماه 1373 به میهن اسلامی‌مان بازگشت. روحیۀ فداکاری و جوانمردی همچنین تعلیم و تربیت نسلی از نوجوانان و جوانان انقلابی جزو ویژگی‌های بارز این آموزگار شهید است که پس از گذشت سال‌ها هنوز در ذهن شاگردان و همکاران وی زنده مانده و در خلال خاطرات چاپ شده در کتاب نیز کاملا ملموس است.     

وی در پایان خاطرنشان کرد: «آموزگار حماسه» پاییز و زمستان امسال در 224 صفحه‌ (قطع رقعی) با تیراژ  هزار نسخه تجدید چاپ شده و هم‌اکنون توسط ادارۀ کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان آذربایجان‌ شرقی در اختیار اهالی کتاب و مطالعه قرار داده می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار