نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی:

روستاییان مرزنشین دیده‌بانان کشور هستند

«نظر افضلی» با بیان اینکه روستاییان ما دیده‌بانان جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: امنیت خوبی که در استان خراسان جنوبی داریم، نباید باعث شود که توجه دولتمردان به این استان کم شود.
کد خبر: ۳۳۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ - 14February 2019

باید نگاه ما به استقرار مردم در شرق کشور نگاه امنیتی باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «نظر افضلی» نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن در بخش ها و روستاها و شهرها را شاهد بودیم که حضور گسترده مردم را در صحنه دیدیم.

وی با اشاره به پیام رهبر انقلاب برای ورود به دهه پنجم انقلاب گفت: ان‌شاءالله این سخنان مهم را سرلوحه رفتار و اقدامات خود قرار دهیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این مقطع که استکبار جهانی حضور جمهوری اسلامی ایران را در منطقه مخل خودش می داند اقدامات جهادی در کشور بسیار تاثیرگذار است و امیدواریم با این زحماتی که کشیده شده بتوانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم.

افضلی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی دچار عقب ماندگی تاریخی هستیم، عنوان کرد: وقتی این عقب ماندگی را بررسی می کنیم، می بینیم 20 سال خشکسالی بر این منطقه مستولی شده است و باتوجه به وضعیت اقتصاد منطقه که کشاورزی و دامپروری بوده است، شدیدا زندگی مردم تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: امروز اقتصاد کشاورزی شدیدا به نذورات کشاورزی بستگی دارد و حدود 35 درصد مردم شهرستان نهبندان و سربیشه تحت حمایت سازمان های حمایتی قرار گرفته اند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه باید افراد را توانمند کنیم، گفت: زیرساخت ها در استان مورد غفلت قرار گرفته است.

افضلی یکی از شاخصه های توسعه استان را راه آهن دانست و افزود: برای انجام راه آهن ورود سرمایه گذار لازم است که وقتی زیرساخت آماده نباشد سرمایه گذار به استان نمی آید.

وی با بیان اینکه حدود 400 روستا را با تانکر آبرسانی می کنیم، متذکر شد: با اعتبارات استانی حدود 20 سال طول خواهد کشید که آب شرب روستاهای حوزه انتخابیه تامین شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: پتانسیل ها، مناسب با نیازها رشد نداشته است و نمی توانیم درآمدهای استان را افزایش دهیم که با عدم توسعه استان، این اعتبارات حدود 15 درصد استان را رشد می دهد و اعتبارات ملی برای رشد استان نیاز است.

افضلی بیان داشت: به استان خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توجه خوبی شده است که برای لوله‌کشی دشت سیستان 800 میلیون دلار کنار گذاشته شد؛ اما به شش هزار قنات استان خراسان جنوبی که تاثیر مستقیمی در زندگی مردم دارد، نباید توجه شود!

وی عنوان کرد: نگاه ما به استقرار مردم در شرق کشور نگاه امنیتی باشد؛ چراکه شاید برق به روستا و جاده کشی صرفه جویی نداشته باشد، اما همان چوپانان روستایی ما دیده بانان جمهوری اسلامی ایران هستند و این امنیت خوبی که در استان خراسان جنوبی داریم، نباید باعث شود که توجه دولتمردان به این استان کم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار