توسط مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی قرائت شد؛

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جایزه دوسالانه حسین منزوی

سیدعباس صالحی با صدور پیامی، خواستار برگزاری شایسته و باشکوه جایزه حسین منزوی شد.
کد خبر: ۳۳۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ - 14February 2019

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جایزه دوسالانه حسین منزویبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سیدعباس صالحی با صدور پیامی، خواستار برگزاری شایسته و باشکوه جایزه حسین منزوی شد.

متن این پیام که توسط مهدی قزلی در مراسم «ماه بلند غزل» قرائت شد، به این شرح است:

«حسین منزوی چهره ممتاز ادبیات معاصر و غزل‌سرای نوپرداز بود. او با ثبات قدم و شناخت دقیق از مسیر ادبی، توانست قالب سنتی غزل را با نگاهی امروزین بیامیزد و به آن جان تازه ببخشد. منزوی اگر چه سال‌های ابتدایی حیات ادبی‌اش آنچنان که باید قدر ندید؛ اما به تدریج، جایگاه او در شعر ایران‌زمین بیش از پیش نمایان شد و امروز نیز همچنان این اشتیاق را در دوستداران او می‌بینیم.

دوسالانه غزل حسین منزوی حاصل دو حسن‌نیت و حسن‌اتفاق است. یکی ارج نهادن به حضور شایسته منزوی در شعر امروز ایران که خواسته به حق اهالی ادبیات است و دیگری، ارج نهادن به غزل به عنوان زنده‌ترین و پویاترین قالب شعر فارسی. البته حاصل این دو اتفاق، توجه به شاعران جوانی است که سنت شعری ایران را با نگاه دقیق و عمیق به قله‌های ادب پارسی ادامه داده‌اند.

جوانانی که با این بهانه نیک باید کشف شوند، دیده شوند و بتوانند با انگیزه و قدرت مضاعف در این راه به حرکت خود ادامه دهند.

اینجانب به همه عزیزان دست‌اندر کار این جایزه سلام و درود می‌فرستم و برای ایشان آرزوی توفیق دارم. امیدوارم این جایزه آنچنان که شایسته نام حسین منزوی و شهر ادب‌پرور زنجان است، برگزار شود و با همراهی و همکاری بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان هرچه باشکوه‌تر تداوم یابد.»

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها