مسوول روابط خارجی انصارالله یمن در نشست پیشکسوتان اطلاعات و امنیت سپاه:

قیام مردم یمن برگرفته از خیزش انقلاب امام خمینی (ره) بود

«عدنان قاسم قفله» با اشاره به بهره‌گیری قیام مردم یمن از انقلاب اسلامی ایران گفت: پیروزی انقلاب اسلامی معنای واقعی جهاد را در میان مستضعفان جهان احیا کرد.
کد خبر: ۳۳۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵ - 14February 2019

قیام مردم یمن برگرفته از خیزش انقلاب امام خمینی (ره) بودبه گزارش خبرنگار جهاد و حماسه دفاع‌پرس، سیزدهمین نشست همدلی پیشکسوتان اطلاعات و امنیت سپاه، شامگاه پنج‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی به همت انجمن سپاس برگزار شد.

«عدنان قاسم قفله» مسوول روابط خارجی انصارالله یمن در این مراسم ضمن تبریک پیروزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی معنای واقعی جهاد را در میان مستضعفان جهان احیا کرد. انقلاب ایران تاریخ سیاسی جهان را متحول ساخت. تاریخی سرشار از خاری و شکست را به پیروزی، غلبه و قدرت تبدیل ساخت.

وی انقلاب اسلامی ایران را حجتی برای کشورها مسلمان دانست و گفت: ما ایمان داریم قیام امام خمینی (ره) در صدر قیام پیامبران و اهل بیت (ع) قرار گرفته است که از چنین نبود آمریکایی‌ها علیه ملت ایران به این اندازه توطئه چینی نمی‌کردند و تا زمانی که شما همچنان بر حق باشید علیه شما دشمنی خواهند کرد.

مسوول روابط خارجی انصارالله یمن افزود: با الهام از انقلاب امام خمینی (ره) و خیزش قیام ایشان علیه استکبار جهانی، تحرکات شهید حوسی در یمن آغاز شد. او پروژه‌ای برای مقابله با استکبار معرفی کرد که برگرفته از قرآن کریم بود و همچنین از سیره اهل بیت (ع) الهام گرفتیم. امام حسین(ع) در برابر ظلم قیام کرد و به امکانات محدود سپاه خود در برابر حجم زیاد تجهیزات دشمن توجه نکرد و همه اهل بیت (ع) چنین کردند.

قاسم قفله عنوان کرد: شهید حوسی با شعار «مرگ برآمریکا» انقلاب خود را آغاز کرد زیرا او خطر استکبار را درک کرده بود و بسیاری از مومنان دور او جمع شدند و در نتیجه این امر ایالات متحده آمریکا را برای نبرد با ما در منطقه به صف کرد. آن‌ها تا به امروز جنگ‌های زیادی بر ما و ملت یمن روا داشتند که تا به امروز نیز متوقف نشده است و بیش از ۱۵ سال است که ادامه دارد. دشمن به خوبی آگاه است که یمن چیست و مردم آن چه کسانی هستند. یمنی‌هایی که با یک پیام پیامبر (ص) مسلمان شدند و رسول خدا درباره آنها فرمودند «ایمان یمنی است و خرد از یمن است» مومنان یمن مانند انصار پیامبر(ص) به پا خواستند. با آگاهی کامل و درک بالا نسبت به خطری که روبروی امت اسلامی است توطئه‌های زیادی را شاهد بودیم که سرزمین و مقدسات ما را مورد هجمه قرار خواهد داشت و به ثروت ما چشم طمع داشتند. البته دشمن ا ایمان ما می‌ترسد زیرا می‌دانند اگر مومنان بپا خیز‌ند سرنوشت آن‌ها شکست و خاری خواهد بود و نتیجه آن پیروزی مومنان خواهد است.

وی گفت: باید به خوبی بدانیم که چرا امام خمینی (ره) در پی ریشه کن شدن استکبار بپاخواست. اگر خود و دشمن را نشناسیم بی تردید ایمانمان ناقص خواهد شد. باید از گذشته درس بگیریم چراکه دشمن ما آمریکا و اسرائیل است. زمان کنونی ادامه تاریخ گذشته ماست. و دلایل مقابله با دشمنان همان دلایلی است که امام حسین (ع) را به کربلا کشاند. و همه دلایلی است که دیگر ائمه را به حرکت واداشت که ادامه خواهد دارد.

قاسم قفله افزود: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید «دشمن‌ترین به مومنان یهودیان خواهند بود». از آنجایی که خداوند آن‌ها را دشمن معرفی می‌کند باید از آن‌ها برحذر باشیم و تلاش به دفاع کنیم و راه‌های مقابله را بدانیم. خداوند فراتر از این‌ها درباره یهود صحبت می‌کند زیرا آنها عهد و پیمان را می‌شکنند و می‌خواهند نسل‌ها را از بین ببرند و این از روی حسادت است.

مسوول روابط خارجی انصارالله یمن تاکید کرد: اگر جنبش‌های مقاومت در منطقه نبودند، وضعیت امروز چگونه بود؟ دشمن تلاش می‌کند هویت و فرهنگ را از بین ببرد و ثروت‌های ما را بربایند و نسل‌ها و آبروی ما را از بین ببرند. آیا ندید که رژیم صهیونیستی و آمریکا در لبنان، عراق، سوریه و مصر دیگر کشورها چه کرد. 

وی افزود: مردم ما در یمن بپا خواسته‌اند چون دشمن را شناخته‌ایم. نباید منتظر باشیم که دشمن به خانه ما وارد شود؛ چراکه امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند «به خدا سوگند کسی در خانه خود نجنگید مگر خار شد». ما ایمان داریم که پیروزی مومنان و حمایت از دوستان خداوند بزرگترین نعمت است. خداوند متعال فرمودند «با ولایت نعمت را بر شما تمام کردم» این آیه مربوط به زمانی است که امیرالمومنین به ولایت مسلمان گماشته شدند. این نعمت، نعمت ولایت است. مفهوم این آیه با شهادت امیرالمومنین به پایان نرسید بلکه ولایت نعمتی است که تا به روز قیامت ادامه خواهد داشت و به همین دلیل باید بدانیم نعمت ائعمه حق ادامه دارد.

قاسم قفله به وضعیت دشوار مردم یمن اشاره کرد و گفت: سازمان ملل اعلام کرد که بزرگترین فاجعه انسانی در یمن درحال رخ دادن است این درحالی است که مردم یمن احساس خوشبختی می‌کنند زیرا نعمت‌های زیادی دارند. چند میلیون مردم یمن با وجود بیماری ایستاده‌اند چراکه مجاهد هستند و می‌دانیم این دوره، دوره امتحان است که باید همه پشت سر بگذارند. به وضعیت دشوار مردم یمن اشاره کرد و گفت: سازمان ملل اعلام کرد که بزرگترین فاجعه انسانی در یمن درحال رخ دادن است این درحالی است که مردم یمن احساس خوشبختی می‌کنند زیرا نعمت‌های زیادی دارند. چند میلیون مردم یمن با وجود بیماری ایستاده‌اند چراکه مجاهد هستند و می‌دانیم این دوره، دوره امتحان است که باید همه پشت سر بگذارند. 

مسوول روابط خارجی انصارالله یمن ادامه داد: خداوند صادقین را می‌شناسد علاوه براین مسئله محور اصلی جنگ علیه یمن بود این نکته است که مردم یمن فرهنگ قرآنی دارند. البته این جنگ بُعد اقتصادی هم دارد چراکه یمن کشور ثروتمندی است که نفت، طلا، سنگ‌های قیمتی و متصل به دریاها است و بهترین جزیره دنیا در آن وجود دارد. دشمن می‌داند که یمنی‌های مرتبط با کتاب خداوند اگر منطقه را در دست داشته باشند، پروژه آمریکا را با شکست روبرو خواهند کرد. 

در پایان از آقایان صالح اسدی، باقر، محسن باقری، محمد باقری، حسن بتولی، محمد بالالی، محمد جعفری، مجید حسینی، احمد حق‌طلب، منصور حقیقت‌پور، نادر حلیمی، رمضان خوش‌مهر، محمدعلی دشتی، جواد ذاکری، محمد رحمانی، محسن رضائی، حسین شجاعی، یونس شهیدی، علی صفری‌تیر، محسن صیرفی،  رضا عاصف، احمد فروزنده، حسن قمی، حشمت‌الله کریم‌پور، احمد کوچکی، محمد کوه‌گشت، محرابی، حسن محقق، مسکریان، صفرعلی موسوی، فریدون مهدی‌نژاد، حمید میرزایی، وحید نبی‌الله، حسین نجات، جابر نخعی، قدیر نظامی، امیر نوحی،احمد وحیدی و رحیم یعقوبی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار