فرمانده سپاه انصارالحسین (ع):

پیروزی عملیات والفجر ۸ مرهون شهیدانی بود که پا در مسیر حسینی گذاشتند

سردار «مظاهر مجیدی» با اشاره به اینکه شهدای عملیات والفجر ۸ انسانهایی عجیب بودند و پا در مسیری حسین (ع) گذاشتند، گفت: رمز عملیات والفجر 8 «یا فاطمه الزهرا(س)» بود که این عملیات ۸۰ روز طول کشید و با موفقیت به اتمام رسید.
کد خبر: ۳۳۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲ - 14February 2019

پیروزی عملیات والفجر ۸ مرهون شهیدانی بود که پا در مسیر حسینی گذاشتندبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، سردار «مظاهر مجیدی» فرمانده سپاه انصارالحسین (ع)، عصر امروز ۲۵ بهمن‌ماه در یادواره شهدای عملیات والفجر ۸ اظهار داشت: ما برای آمادگی عملیات والفجر ۸ باید مجموعه‌های نیروهای بسیج را آماده می‌کردیم که با توجه به کوهستانی و سردسیر بودن شهر همدان تمرین غواصی در جنوب بسیار سخت بود.

سردار مجیدی افزود: برای عملیات در منطقه‌های جنوبی، سختی‌های بسیاری وجود داشت هیچکس حتی از مناطق عملیات اطلاعی نداشت.

وی با بیان اینکه آموزش و تمرین غواصی را در هورالعظیم که منطقه جنگی بود شروع کردیم، گفت: گروهان‌های زیادی از استانهای مختلف در آنجا مستقر شدند که کار بسیار سختی بود اما بعد از مدتی در شناسایی با فرماندهان مناطق بررسی شد و آماده عملیات شدیم.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) اظهار داشت: به یک باره فرمان رسید که باید از کوه هورالعظیم خارج شویم، با وجود تمام آموزشهای غواصی این کار برایمان بسیار سخت بود و با تعجب به دنبال دلیل برای تغییر منطقه بودیم، مهندسان ما چون به صورت دائمی و مرتب در هورالعظیم مشغول به کار و در حال جاده‌سازی بودند عراقی‌ها گمان کردند عملیات در آنجا اتفاق خواهد افتاد.

مجیدی در ادامه بیان کرد: با توجه به اشتباه عراقی‌ها، اعلام شد که مخفیانه از کوه خارج شویم، تا اینکه در ۱۷ بهمن ماه به لشکر انصار الحسین علیه السلام گفته شد همراه تیپی از مشهد به خرمشهر بروند و عملیات را آغاز کنند، شرایط بسیار سختی بود طبق گفته‌ شهید دهقان کار بسیار پیچید‌ه‌ای بود، باید حمله می‌کردیم و سریع برمی‌گشتیم چراکه در نزدیکی شهر بصره عراق بودیم.

سردار مجیدی ادامه داد: با آن همه گفتند این عملیات اصلی نبوده است، متوجه شدیم عملیات اصلی در آبادان است. از آنجایی که آبادان شهر آبی است پرسیدند چطور ممکن است در دریا بجنگیم که اعلام کردند باید در اروند رود عملیات را انجام دهیم.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) گفت: در آن مناطق ۱۵ هزار خانوار هنوز در حال زندگی بودند و ما باید اول آنها را خارج می‌کردیم با اینکه دشمن هواپیماهای آواکس آمریکایی داشت و تمام مناطق استقرار ما را می‌دانست و در جاده‌ها، عقبه‌ها تا حدود ۶۰ کیلومتری حرکت اتومبیل‌ها ثبت می‌شد.

مجیدی با اشاره به اینکه سرعت اروند رود ۴۵ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت بود و جزرومد بسیار زیاد بود ۲ هزار غواص آماده عملیات بودند، تصریح کرد: پس با این همه چطور ممکن بود ما این عملیات را انجام دهیم، باید بگویم ۴ الی ۵ ماه را نیروهای اطلاعاتی مشغول به کار بودند و ۷۰۰ الی ۸۰۰ تیم اطلاعاتی نیز از همین راه وارد خاک عراق شده بودند.

وی با اشاره بر اینکه شبهه‌ای مبنی بر اینکه چرا خود عراقی‌ها از اروند رود رد نشده و آبادان را نگرفتند در این عملیات مطرح می‌شود، عنوان کرد: عراقی‌ها بعد از مشکوک شدن از چندین کارشناس نظامی خواستند تا بفهمند آیا امکان عملیات نظامی از این رود وجود دارد یا خیر که به این نتیجه رسیدند که به هیچ وجه نمی‌شود از طریق این رود عملیاتی صورت بگیرد.

مجیدی با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما رسیدن به منطقه بزرگ فاو بود، بیان کرد: فاو محل تردد نفت عراق بود،رمز عملیات والفجر ۸ یا فاطمه الزهرا(س) بود و غواصها کار خود را شروع کردند، فاو ۳ جاده اصلی داشت و با ورود به آنجا عراقی‌ها تازه متوجه آن شدند که عملیات اصلی ما در آنجاست. این عملیات ۸۰ روز طول کشید و با موفقیت به اتمام رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهیدان والفجر ۸ انسانهایی عجیب و شگفت‌آوری بودند، برای اینکه راه آنها را دنبال کنیم و پا در مسیر آنها بگذاریم باید مسیری حسینی را پی بگیریم و فرهنگ دفاع مقدس که جهاد و شهادت بود را نهادینه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها