کشته شدن 5 سرباز سعودی در مرز‌های عربستان و یمن

حساب توئیتری وابسته به وزارت دفاع عربستان سعودی اعلام کرد که در پی درگیری نظامیان سعودی با نیرو‌های انصار الله، پنج سرباز این کشور کشته شدند.
کد خبر: ۳۳۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ - 15February 2019

کشته شدن 5 سرباز سعودی در مرز‌های عربستان و یمنبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، منابع خبری از حملات توپخانه‌ای نیرو‌های انصار الله یمن به ارتش عربستان سعودی در منطقه «نجران» در جنوب غرب این کشور و مرز‌های مشترک یمن خبر دادند.

حساب توئیتری «شهداء الواجب» وابسته به وزارت دفاع عربستان سعودی اعلام کرد که در جریان درگیری نظامیان سعودی با نیرو‌های انصار الله، پنج سرباز این کشور کشته شدند.

وزارت دفاع عربستان سعودی نام این افراد کشته شده را به ترتیب ذیل اعلام کرد: «محمد بن مهدی القحطانی، عبدالله بن جراد الشهری، یوسف بن علی دکام، جمعان بن جابر القحطانی و مبارک جابر الوادعی».

شبکه خبری «المسیره» یمن گزارش داد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مراکز تجمع عناصر عربستانی را در منطقه «رقابه الحلق» واقع در نجران بمباران کردند.

المسیره اعلام کرد که در پی این حملات توپخانه‌ای، چند سرباز سعودی کشته شدند، ولی آمار دقیقی ارائه نکرد.

به گزارش این شبکه، عناصر وابسته به ارتش سعودی در منطقه «عسیر» قصد داشتند به مواضع ارتش یمن نفوذ کنند، که این عملیات ناکام ماند.

عناصر وابسته به عربستان همچنین چهارشنبه هفته جاری تلاش داشتند به مواضع ارتش یمن در «مجازه» حمله کنند که پس از دادن تلفات زیاد، مجبور به عقب‌نشینی شدند.

در مقابل، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواضع نیرو‌های سعودی را در نزدیکی گذرگاه «علب» واقع در جنوب غرب عربستان هدف حملات خود قرار دادند.

ائتلاف سعودی نیز در واکنش به حملات نیرو‌های یمنی، ده‌ها بار مناطق مرزی شمال یمن و نوار مرزی با عربستان را بمباران کرد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و بیماری‌های واگیردار در این کشور عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند که برخی منابع، شمار افراد کشته شده در این جنگ را نزدیک به ۵۰ هزار نفر اعلام می‌کنند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار