امام جمعه شاهرود:

انقلاب اسلامی پدیده‌ای زنده و دارای انعطاف است

حجت‌الاسلام «عباس امینی» گفت: انقلاب اسلامی پدیده‌ای زنده و دارای انعطاف است.
کد خبر: ۳۳۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ - 15February 2019

انقلاب اسلامی پدیده‌ای زنده و دارای انعطاف استبه گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس امینی» امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلای مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه نباید با تصویب لایحه‌های مختلف از جمله FATF که ممکن است ما را به پالرمو وصل کند اعتماد کرد، اظهار داشت: این نکته را باید در نظر گرفت که هیچ گاه برنامه‌های بیگانگان به نفع مردم و ملت‌ما نخواهد بود و نیست.

وی ضمن بیان اینکه چشم همه ملت به تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب FATF است، اضافه کرد: بعد از جنگ جهانی دوم سازمان‌های جهانی با شعارهای ظاهرفریب تشکیل شد که با تصویب لایحه‌های مختلف تنها منافع خود را دنبال می‌کنند و می‌خواهند در این مسیر ملت‌ها را با خود همراه کنند.

امام جمعه شاهرود بابیان اینکه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌بایست آنچه به نفع همگان است را تصویب کنند، ابراز داشت: ما با تمام دنیا به جز آمریکا و اسرائیل تعامل خواهیم داشت اما به هیچ کدام اعتماد نخواهیم کرد زیرا در این چهار دهه آن‌ها هر خباثتی خواسته‌اند انجام دادند.

امینی بابیان اینکه تهدید مجمع تشخیص مصلحت نظام درست نیست، تصریح کرد: می‌بایست هر آنچه مصلحت نظام با شجاعت تصمیم گرفت و قانون حکم کرد را پذیرفت.

وی بابیان اینکه می‌بایست به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون چله دوم انقلاب عمل کرد، افزود: در تمام این نامه خطاب ایشان به جوانان است زیرا در چله دوم همه پیروزی‌ها سهم جوانان خواهد بود و ما می‌توانیم با همین وضعیت و توجه به جوانان به قلههای بلندتر و اهداف والاتری برسیم.

امام جمعه شاهرود بابیان اینکه به اعتراف تحلیل‌گران دقیق‌ترین نقشه راه برای چله دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب مطرح‌شده است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی پدیده‌ای زنده و دارای انعطاف است لذا معنای این جمله را از همین‌جا می‌توان درک کرد که درگذشته همه چیز علیه ما بود اما امروز با تمام همت علیرغم مشکلات در اوج اقتدار قرار داریم.

امینی ضمن بیان اینکه با امیدواری و خوش‌بینی بر اساس واقع باید عمل کرد، تصریح کرد: انقلاب دچار خاموشی نمی‌شود و این به این معنا است که علیرغم تحریم دشمن این موضوع برکات زیادی به همراه داشت و بسیاری پیشرفت‌های علمی و نظامی در همین دوره شکل گرفت.

وی ضمن بیان اینکه باوجود جنگ و تحریم در همه امور به پیشرفت دست پیدا کردیم، اضافه کرد: می‌بایست از ظرفیت‌های موجود و تجارب گذشته به نحو مطلوب استفاده کرد و مسئولان از هم‌اکنون برای نسل جدید برنامه داشته باشند و به آن‌ها اتکا کنند.

امام جمعه شاهرود بابیان اینکه مقام معظم رهبری به جوانان هفت توصیه دارد، ابراز داشت: علم و پژوهش به عنوان مایه اقتدار و استقلال ایران، معنویت، اخلاق، عدالت و مبارزه با فشار، عزت ملی، روابط خارجی مرزبندی با دشمن سبک زندگی باید در زوایای مختلف برای چله دوم انقلاب مورد مطالبه قرار گیرد.

امینی ضمن اظهار تشکر و قدردانی از عموم مردم به خاطر حضور پرشور همراه بامعرفت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ابراز داشت: ملت ایران با حضور خود و ارائه جواب دندان‌شکن به دشمنان، مسائل و مشکلات را از حمایت انقلاب جدا کردند، لذا مردم وظیفه خود را انجام دادند و اکنون مسئولان وظیفه دارند تا هراندازه که می‌توانند در راستای کاهش مشکلات تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار