آغاز پنجاه‌و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ؛

ویلیامسون: بودجه ناتو باید متناسب با نیاز‌ها افزایش پیدا کند نه خواست آمریکا

برنامه‌های کنفرانس امنیتی مونیخ که به مدت سه‌روز برگزار می‌شود، با سخنرانی رئیس این کنفرانس و وزرای دفاع آلمان و انگلیس به صورت رسمی آغاز شد.
کد خبر: ۳۳۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳ - 15February 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ از دقایقی قبل به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

«ولفگانگ ایشینگر» رئیس کنفرانس در لباسی که پرچم اتحادیه اروپا با یک ستاره کمتر بر آن نقش‌بسته بود، سخنرانی کرد. «اورسولا فون‌درلین» و «گوین ویلیامسون» وزرای دفاع آلمان و انگلیس نطق افتتاحیه را ایراد می‌کنند.

ایشینگر حضور وزیر دفاع انگلیس را به عنوان سخنران افتتاحیه به موضوع (برگزیت) برنامه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و اهمیت مسایل امنیتی در ارتباط با جایگاه لندن مرتبط دانست.

فون‌درلین هم در سخنان خود بر اهمیت سازمان ناتو به عنوان اولویت نخست و مشارکت آلمان در فعالیت‌های دفاعی تاکید کرد. وی افزود: «ما همانطور که از هم پیمانان قوی خود حمایت می‌کنیم، در کنار هم‌پیمانان ضعیف خود هم هستیم... چرا که ناتو، سازمانی فراتر از یک اتحاد نظامی و یک اتحاد سیاسی محسوب می‌شود.»

وزیر دفاع آلمان افزود: «ما به عنوان کشور‌های هم‌پیمان در زمینه گام‌های بعدی با هم تصمیم می‌گیریم چرا که چنین رویکردی فقط اعتبار و مشروعیت ما را تضمین خواهد کرد.»

ویلیامسون هم که نخستین‌بار است در کنفرانس مونیخ شرکت می‌کند، در آغاز سخنانش با اشاره به اینکه لندن در حال خروج از اتحادیه اروپاست، به تعهد کشورش مبنی بر حمایت از اولویت‌های دفاعی اروپا و ناتو تاکید کرد. وی گفت که کشور‌های اروپایی نباید سهم دفاعی خود در ناتو را بنابر درخواست آمریکا افزایش دهند بلکه باید این کار را در راستای تامین منافع دفاعی خود صورت دهند. وی از روسیه به عنوان تهدیدی برای امنیت (جهانی) یاد کرد و در عین حال که گفت: «ماجراجویی‌های روسیه باید برای این کشور هزینه داشته باشد.» او از مسکو خواست تا رویکرد دیگری را در پیش بگیرد. گسترش روابط میان لندن و کشور‌های همسایه از جمله آلمان از دیگر مواردی بود که وزیر انگلیسی به آن پرداخت.

«ینتس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از جمله سخنرانان دیگر نخستین روز کنفرانس هستند.

پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ از امروز ۱۵ تا ۱۷ فوریه (۲۶ تا ۲۷ بهمن‌ماه) در هتل «بایریشرهوف» تحت تدابیر امنیتی آغاز شده است و همچون سال‌های گذشته مقاماتی از سراسر جهان در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

چهار هزار و ۴۰۰ نیروی پلیس تامین امنیت کنفرانس امسال را بر عهده دارند که ۴۰۰ نفر از سال گذشته بیشتر است. بررسی مسایل امنیتی و چالش‌های سیاسی در دستور کار کنفرانس مونیخ قرار دارد.

انتهای‌ پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار