بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 56

نوباوه: لزوم استفاده از ظرفیت مستندسازان در کنار خبرنگاران

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون مستند سازان بسیار خوبی در کشور در حال فعالیت هستند که می‌توان از ظرفیت این افراد در کنار خبرنگاران بهره برد.
کد خبر: ۳۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵ - 10November 2014

نوباوه: لزوم استفاده از ظرفیت مستندسازان در کنار خبرنگاران

بیژن نوباوه نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوزه خبرنگاری جنگ حوزه تخصصی است، گفت: هم اکنون در هیچ کجای دنیا به صورت تخصصی اقدام به تربیت خبرنگار جنگ نمیکند. اگر روزی جنگ رخ دهد یقینا بسیاری از خبرنگارانی که هم اکنون در حال فعالیت هستند میتوانند به عنوان خبرنگاران جنگ به ایفای نقش بپردازند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی ما در حوزه رسانه نبود خبرنگاران حرفهای در حوزههای مختلف است. بیش از دو سوم کسانی که در حوزه خبر فعالیت میکنند از تخصص لازم برخوردار نیستند و از نویسندگی لازم بهره نمیبرند لذا اگر ما خبرنگاران حرفهای با مطالعات لازم و تخصصی تربیت کنیم، میتوانیم توقع داشته باشیم که رسانههای حرفهایی داشته باشیم.

وی به ضرورتهای استفاده از پتانسیل مستند سازان نیز اشاره کرد و گفت: اکنون مستند سازان بسیار خوبی در کشور در حال فعالیت هستند که میتوان از ظرفیت این افراد در کنار خبرنگاران بهره برد.

نوباوه ادامه داد: امسال در جشنواره مقاومت در حدود 25 اثر در حوزه ایثار، شهادت و جنگ به جشنواره ارسال شد که به دلیل رعایت اصول حرفه ای می توان این آثار را در سینماها اکران کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاههای ما هم اکنون در حوزه رسانهای پاسخگوی نیاز جامعه نیستند، گفت: همین موضوع باعث شده تا افرادی به این رشته ورود پیداکنند که تنها دغدغه معیشت دارند و همین خود یک آفت اساسی به شمار می رود.

نوباوه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با تغییر در ریاست رسانه ملی آیا شاهد تحول در حوزه اطلاع رسانی خواهیم بود یا خیر بیان داشت: جناب سرافراز با بیش از 20 سال سابقه در رسانه ملی و تخصص در حوزه بین المللی از جمله مدیران متعهد و ساده زیست به حساب میآید اینکه ایشان از داخل خانواده صدا و سیما به ریاست این سازمان انتخاب شدهاند، باعث میشود تا پتانسیلهای موجود در سازمان بیشتر نمود پیدا کند و ما به سرعت میتوانیم وارد پروژههای اجرایی شویم.

انتهای پیام/ م.خ

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار